Skip to main content

Sinds vanmiddag 16:11 heb ik ineens PPPoE foutmeldingen van mijn KPN Glasvezel aansluiting.

PPPOE Connection to the Internet has been terminated.(Reboot,Reconfiguration,forced termination)

Dit terwijl de verbiding vanaf 18 dec foutloos heeft gewerkt. Nu verbreekt keer op keer de PPPoE connectie, start weer op, en verbreekt weer.

Hoe zinloos ook, het modem gereset, UTP kabel tussen NTU en Modem vervangen, maar zoals verwacht uiteraard geen soelaas. Het NTU kastje blijft netjes op groen, alleen heb ik nu geen werkende internetverbinding meer, ik kan er niet meer mee werken.

Uiteraard de klantenservicd gesproken en die kwamen met de oplossing “wij kunnen u niet helpen, u kunt overstappen naar een ander product of u kunt kostenloos opzeggen”

Het probleem is technisch van aard, ik lees er helaas veel te veel berichten over, en dat stemt niet goed. Het langsturen van een monteur gaat zeer waarschnlijk niets helpen omdat OF het modem onder de specs is gemaakt, of het PPPoE lijkt niet juist geimplementeerd. Het rare is dat het ook ineens is begonnen, zonder dat er aanleding toe was?

Ik heb een bedraadnetwerk, wifi van KPN gebruik ik niet.

Zeg het maar KPN?

Als dit niet binnen een week is opgelost, dan stop ik alles in een doos en krijgen jullie alles retour.

 

@MartinRus Ik heb ook zo een heleboel zulke melding toen mijn glasvezel geactiveerd maar bij de buren nog gewerkt was. Omdat het een XGSPON is, wordt bij ieder aansluiten van een van de buren in de wijkcentrale kort onderbroken en ik kreeg geen internet verbinding met PPPOE Connection to the Internet has been terminated. Het probleem is verdwenen toen de monteurs klaar was in de straat. Ik vermoed dat bij jou of de kabel naar wijkcentrale niet in orde is, of zelfs in wijkcentrale.


Ik heb dit ook op het moment met XGS-PON, heel het weekend online.
Maandag, stipt tussen 16:00 & 17:00 weer de meldingen van korte onderbrekingen, ik vermoed inderdaad ook werkzaamheden.
Het XGS-PON netwerk wordt nog volop naar binnen gebracht hier in de wijk, dus het zou wel een hoop verklaren @TDN.


Vanmorgen rond de klok van 8 uur lijkt alles spontaan en ineens weer is opgelost?

Verder is hier niets veranderd, wat wederom bevestigd dat het ‘probleem’ hier niet in huis zit/zat.

Kennelijk is het normaal dat er zomaar en ineens werkzaamheden zijn in het netwerk die je internetverbinding beeindigen en onbruikbaar is om vervolgens 16 uur later als sneeuw voor de zon te verdwijnen?

De grootste frustratie is dat je als klant bij de klantenservice niet serieus genomen wordt, en er geen 2e of 3e lijns overleg mogelijk is. Hier heeft KPN nog een hele flinke stap te maken.


Hoi @MartinRus, het klinkt inderdaad alsof er in dit geval iets buitenshuis gebeurde waardoor deze meldingen kwamen. Gelukkig lijkt dat nu achter de rug te zijn waardoor het nu niet meer is. 

Tijdens zo'n verbreking kunnen we kijken of er iets te zien is, achteraf kunnen we niet zien waar een verbreking door kwam. Om die reden is het wel het beste om tijdens de verbreking met ons te bellen, via het forum is de reactietijd hoger waardoor we niet meer tijdens die verbreking kunnen kijken.


Om die reden is het wel het beste om tijdens de verbreking met ons te bellen, via het forum is de reactietijd hoger waardoor we niet meer tijdens die verbreking kunnen kijken.


Hoi Jasper, wat fijn dat je een reactie hebt gegeven. Heb jij een idee welk telefoonnummer ik dan zou moeten bellen, want het reguliere klantenservice nummer kon mij totaal niet helpen en leken totaal incapabel om mij te kunnen helpen?

Verder mag ik hopen dat KPN de PPPoE logs bijhoud en bewaard?

Martin ​​


Dat is wel via 0800-0402, dat is de enige optie om ons te bellen en daarbij kan direct de lijn nagekeken worden. Zoals gezegd kunnen wij achteraf niet veel zien daarover.