Skip to main content

Ik heb een hele tijd contact gezocht met de klantenservice over het slechte wifi. Ik heb verbinding, maar niet verbonden met het internet. Wij hebben 50 mbps download, waarvan maar 20-30 echt wordt gemeten. Opzich prima, toch? Echter heeft dit geen zin als we geen verbinding hebben en streams blijven bufferen. Ik moet regelmatig schakelen naar mijn 4G. De klantenservice hebben ons twee wifi versterkers gestuurd (Experia Wifi). Dit lijkt helemaal niet te helpen.

 

De medewerker had destijds verteld dat wij een oude modem hebben en dat dit vervangen kon worden, mocht dit niet lukken. Ik heb meerdere keren de wifi manager gebruikt op mijn mobiel om stap voor stap mijn wifi te verbeteren, maar zonder succes.

Mijn vraag: Kan ik een Exerpia Box V10 of V12 krijgen? Wij zaten al jaren lang bij Telfort, wat nu dus KPN is en hebben geen plannen om naar een ander provider te gaan. Ik hoop dat ik hier geholpen kan worden.

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee, ik heb de Experia Wifi. Hier is de link: https://www.kpnwebshop.com/modems-routers/producten/experia-wifi/2

De medewerker van KPN had mij dit gestuurd en zei dat ik dit maar een tijdje moest proberen. Via de wifi manager heb ik alle stoppen ook doorlopen. Frequentie wijzigen, resetten. Deze boxen staan in het open, buiten bereik van bluetooth apparaten of andere storende apparaten.

Bedankt voor je reactie, @Joep1965

 


Handig om te noteren: Ik heb vaak WEL internet en normaal wifi, maar vaak neemt dit af rond de avonden en is dit echt te merken. Ik zit maar 1.5 meter van mijn exerpia wifi versterker. Zowel beneden en boven is het gewoon erg traag en kan het internet wel 10-mbps zijn. Vaak zit dit wel rond de 20-30 mbps.

Ik heb de manager geprobeerd, meerdere keren en zal graag een modem willen proberen, ook omdat deze erg oud is en ook regelmatig gewoon het internet uit zet (Experia box V8 lampje internet dus uit). Even Uit ->15 sec wachten → aan, en dan doet hij het weer normaal.


Ik ken ze. Heb ze ook. Tot grote tevredenheid trouwens.  Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?


Ik ken ze. Heb ze ook. Tot grote tevredenheid trouwens.  Werkt de bekabelde pc of laptop wel goed?

Dag @Joep1965 ,

 

Op de computer met kabel, is download gewoon hetzelfde, maar gelukkig heb ik hier wel echt verbinding met het internet, waarbij wifi op de laptop, mobiel, tablet en FireStickTV wel enige problemen kunnen hebben. Wanneer de Experia Box V8 het internet uitzet (lampje internet uit), dan heb ik uiteraard ook op mijn computer geen internet. Het probleem van slechte wifi (Geen verbinding en/of traag (10mbps-15 soms wel), is gelukkig niet 24/7, maar het is natuurijk niet fijn als je lekker zit te streamen en het gaat bufferen, zelfs wanneer een film maar 800mb is en reso 720P is.

 

Bedankt dat je kan reageren!


Wanneer heeft u de Experia WiFi's gekregen? Recent nog? Of al enige tijd geleden? 

Staat het WiFi op de Experiabox uit? Als het goed is gaat dat automatisch als de Experia WiFi's aangesloten worden. Is het "Wireless" lampje uit op de Experiabox? 

 


Ik heb meerdere keren de wifi manager gebruikt op mijn mobiel om stap voor stap mijn wifi te verbeteren, maar zonder succes.

Heeft u echt de Manager gedaan? En niet een speedtest? Want u zou een KPN Box aangeboden moeten krijgen.


Ik heb meerdere keren de wifi manager gebruikt op mijn mobiel om stap voor stap mijn wifi te verbeteren, maar zonder succes.

Heeft u echt de Manager gedaan? En niet een speedtest? Want u zou een KPN Box aangeboden moeten krijgen.

Dag @Nick83 ,

 

Lampjes zijn gewoon goed en alles werkt nu naar behoren. Het komt en gaat. De Experia box v8 hebben we al jaren. Wij hebben echt de manager gedaan. Stap voor stap de stapjes gevolgd. “Wifi modem wordt gerest, andere frequentie wordt geprobeerd, wifi versterkers gereset, checken of kabels in zitten, zit versterker niet naast een storende apparaat etc etc”. De app heeft alles stap voor stap gedaan, uiteindlijk kregen we de conclusie: Internet kan niet verder verbeterd worden, wil je een monteur laten komen op eigen kosten? Op eigen kosten ook nog wel.


De kosten zijn alleen voor jou als het probleem veroorzaakt wordt door iets na het modem.  Tot en met het modem zijn de kosten voor kpn. Het verbaast me wel dat het modem niet is vervangen.  Ik zou nog een keer bellen als ik jou was en vooral aangeven dat het lampje internet uit gaat.


Als de Manager geen nieuw modem geeft, dan zou ik haast vermoeden dat dit komt doordat u misschien nog een oud Telfort abonnement heeft.


De kosten zijn alleen voor jou als het probleem veroorzaakt wordt door iets na het modem.  Tot en met het modem zijn de kosten voor kpn. Het verbaast me wel dat het modem niet is vervangen.  Ik zou nog een keer bellen als ik jou was en vooral aangeven dat het lampje internet uit gaat.

Dag @Joep1965 bedankt voor je advies, ik ga dat maar even proberen!


Als de Manager geen nieuw modem geeft, dan zou ik haast vermoeden dat dit komt doordat u misschien nog een oud Telfort abonnement heeft.

Dag @Nick83 ja, dat misschien wel. Ik heb idd het via telfort. Bedankt voor je reactie, ik zal telfort wel even bellen!