Skip to main content

Ik had last van traag werkende apps diverse telefoons via mijn WiFi netwerk.

Sommige apps opende helemaal niet. (b.v. buienalarm, Vattenfall, buienradar)

De speedtests geven aan dat de up en download snelheid goed zijn.

Ik heb in het modem aan de internet kant IPv6 uitgezet en alle apps werken weer perfect.

Blijkbaar gaat het niet goed als er twee paden beschikbaar zijn over het internet, 1 via IPv4 en 1 via IPv6.

Ik weet dat de  toekomst IPv6 is, dus het moet op termijn weer aan. Voorlopig laat ik het even uit.

Is er iemand met dezelfde ervaringen?

Ik herken het bij mijzelf niet direct Riemer, maar fijn dat je dit even met ons deelt. Welk toestel gebruik je exact?

Bedankt voor je reactie, het probleem deed zich voor bij mijn moto G7 en de OPO74 van mijn vrouw.

Alles werkt nu weer met IPv6.

Ik vermoed dat de connectivity via IPv6 was wegegevallen, er werden wel IPv6 adressen en DNS servers uitgedeeld en dat de telefoons dan niet automatisch IPv4 kiezen. Mijn laptop had geen problemen.

Inmiddels is het modem nogmaals aan en uit gezet en deze keer lijkt de connectivity hersteld, eerdere resets hebben niet geholpen.

ik heb de connectivity getest op de laptop via de site https://test-ipv6.com/ en die gaf goed resultaat.

Zal het in de gaten houden, zodra het probleem zich weer voordoet zal ik de test opnieuw doen.

Is er een mogelijkheid om de IPv6 connectie te resetten?

Heb je een v10 met softwareversie V10.C.24.10.03 ? Ik heb ook een probleem met ipv6 icm lezen van mail op de IPad. Ophalen van mail gaat dan bijzonder traag. Als ik vervolgens ipv6 uit en weer aan heb gezet werkt het 1 tot 2 weken prima. Daarna komt het probleem weer terug hier. Met een recentere firmware versie zou dit opgelost moeten zijn zo lees ik in de product updates van de v10.

………...

Los van het aan en uitzetten zie ik niet direct een optie om alleen het IPV6 te resetten. Ik hoop dat alles stabiel blijft en ik hoor graag wat je verdere bevindingen zijn! 

Reageer