Skip to main content

Hee! 

Wij zitten nu een kleine 2 jaar bij KPN, hebben een pakket van 200mb/s gekozen. Toendertijd kregen we de nieuwste V12 modem, totdat we elke dag gezeik hadden met onze wifi. Vloog er elke keer uit, haperingen, stottering van de tv etc etc.. 3 monteurs langs geweest, wisten niet wat ze moesten doen. Totdat de 4e kwam en die zei meteen dat het aan het modem lag. Nah prima… V10 modem gekregen en het probleem was verholpen.

 

Nou merk ik de laatste tijd, dat het signaal niet lekker is, hij er de afgelopen week al een paar keer is uitgevlogen en we halen de 200mb/s steeds niet. We hebben ook 2 Super Wifi punten op het modem zitten. Wifi manager al meerdere keren gebruikt, om de stappen te doornemen, modem resetten, wifi punten.. maar we blijven elke keer rond de 100mb/s hangen.

 

Kan iemand mij hier verder in ondersteunen, wellicht is het modem nu toch wel te oud aan het worden of?

De v10 moet je koesteren.  Is een uitstekend modem!! Je hebt neem ik aan minimaal 1 superwifi met een kabel aangesloten op het modem en de wifi van het modem is uit.  Waar heb je de eerste superwifi staan?? En waar staat de tweede?


De v10 moet je koesteren.  Is een uitstekend modem!! Je hebt neem ik aan minimaal 1 superwifi met een kabel aangesloten op het modem en de wifi van het modem is uit.  Waar heb je de eerste superwifi staan?? En waar staat de tweede?


Oké, dus die is niet verouderd of slechter dan de nieuwe Vs? 1 superwifi zit bedraad op het modem. Wifi modem is uitgeschakeld inderdaad. Superwifi 1 staat dus bij het modem en Superwifi 2 staat buiten onder de overkapping. Grenst aan t huis.


De superwifi 2 is die ook bedraad aangesloten en blijft het ledje altijd groen en de V10 is het beste modem wat er is.


En staat het modem in de meterkast?


En staat het modem in de meterkast?

Jaa staat in meterkast 


De superwifi 2 is die ook bedraad aangesloten en blijft het ledje altijd groen en de V10 is het beste modem wat er is.

Super wifi nummer 2 is op het begin aangesloten geweest om te verbinden en daarna volgens instructies ergens neergezet en aangesloten met adapter in stopcontact 


Met de v10 en twee SuperWiFi's moet je in huis een probleemloos netwerk hebben. Heb je glasvezel of koper?


Met de v10 en twee SuperWiFi's moet je in huis een probleemloos netwerk hebben. Heb je glasvezel of koper?

Ik denk het niet, heb alleen een klein (gebroken wit) kastje hangen in de meterkast waar KPN op staat en daar loopt 1 kabeltje uit naar het modem toe.


Ok dat gaan we eerst kijken welke snelheid er binnenkomt.  Weet je hoe je in moet loggen in het modem?


Ok dat gaan we eerst kijken welke snelheid er binnenkomt.  Weet je hoe je in moet loggen in het modem?

Jazeker!


Wil je dat dan doen, ga naar status en dan naar geavanceerd.  Plaats van de laatste dan even een screenshot. 


Wil je dat dan doen, ga naar status en dan naar geavanceerd.  Plaats van de laatste dan even een screenshot. 

Geavanceerd en dan? Welk kopje, DSL..Wifi...Voip….


De pagina waar je ziet hoelang het modem online is.


 


De pagina waar je ziet hoelang het modem online is.

Bedoel je bovenstaande?


Helemaal goed zo!! De snelheid is prima. Dus er gaat iets mis na het modem.  Wat is er zoal aangesloten op het modem?


Helemaal goed zo!! De snelheid is prima. Dus er gaat iets mis na het modem.  Wat is er zoal aangesloten op het modem?

SuperWifi bedraad.

Philips Hue Verlichting

Tado Slimme Thermostaat

1x utp cat6a kabel richting tv


Goedemorgen @TD77H heb je de witte of de zwarte SuperWiFi's?


Goedemorgen @TD77H heb je de witte of de zwarte SuperWiFi's?

Morgee,

heb 2 zwarte.


Mooi!! Ik vermoed dat het tweede wifipunt nauwelijks contact heeft met de eerste vanwege de afstand maar dat jouw appartuur wel contact maakt met de tweede en daardoor nauwelijks verbinding heeft. Die eerste moet uit de meterkast.  Als ik het goed begrijp loopt er een kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer waar de tv ontvanger op aangesloten is. Sluit de superwifi uit de meterkast daarop aan en sluit de tv ontvanger aan op de tweede poort van de superwifi. Dan heb je in de woonkamer een sterk signaal wat de tweede superwifi dan weer oppakt. Begrijp je wat ik bedoel?


Mooi!! Ik vermoed dat het tweede wifipunt nauwelijks contact heeft met de eerste vanwege de afstand maar dat jouw appartuur wel contact maakt met de tweede en daardoor nauwelijks verbinding heeft. Die eerste moet uit de meterkast.  Als ik het goed begrijp loopt er een kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer waar de tv ontvanger op aangesloten is. Sluit de superwifi uit de meterkast daarop aan en sluit de tv ontvanger aan op de tweede poort van de superwifi. Dan heb je in de woonkamer een sterk signaal wat de tweede superwifi dan weer oppakt. Begrijp je wat ik bedoel?

Uhm… Superwifi 1 zit bedraad in het Modem, de Netwerkkabel die naar de woonkamer loopt zit ook in het Modem. en de Superwifi 2 staat buiten onder de overkapping. Moet ik dus die netwerkkabel naar de woonkamer toe eruithalen en in Superwifi 1 steken?


Juist en de tv ontvanger doe je dan in poort twee van de superwifi!! Ik denk dat je in de overkapping dan geen wifipunt meer nodig hebt.


Juist en de tv ontvanger doe je dan in poort twee van de superwifi!! Ik denk dat je in de overkapping dan geen wifipunt meer nodig hebt.

Oké dus de netwerk kabel die naar de woonkamer gaat stop ik in SuperWifi 1 en voor de rest hoef ik niks te doen?


En de tv ontvanger stop je in de tweede poort. Een wifiversterker in de meterkast heeft alleen zin als je in de meterkast goed wifi wil😉. Doet het maar en dan kijken we straks wat het resultaat is.


En de tv ontvanger stop je in de tweede poort. Een wifiversterker in de meterkast heeft alleen zin als je in de meterkast goed wifi wil😉. Doet het maar en dan kijken we straks wat het resultaat is.

TV ontvanger (kastje kpn) zit aangesloten in de woonkamer in de muur, direct bekabeld.