Skip to main content

Na het aanleggen vorige week van de glasvezel is mijn wifi nog slechter geworden dan dat het al was! 

Na jaren lange ellende van slechte wifi had ik gehoopt dat het nu beter zou worden, maar het is nog beroerder geworden! 

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan want de monteur van kpn heeft aangegeven dat de wifi nu veel beter zou moeten zijn.

 

Groetjes Cynthia 

Is het alleen de Wi-Fi die slecht is of ook het bekabelde internet? En kan je omschrijven wat er allemaal gebeurt?


Nee alleen me wifi slechte verbinden valt weg sommige plekken geen wifi enz. Tijdje geleden al de tp link aangeschaft maar zelfs die word er steeds afgegooid 


Hoi @cynthiavermeeren, welkom. 

Wanneer wifi niet helemaal werkt zoals je zou willen is dat natuurlijk ontzettend vervelend. Jij geeft aan dat het enkel de Wifi betreft en dat jij geen last hebt van wegvallend bekabeld internet of tv, hierdoor kunnen we denk ik de conclusie trekken dat het probleem echt de Wifi zelf is. Wifi is een draadloos signaal dat zich door jouw woning verspreid. Doordat het draadloos is is het vatbaar voor storingsbronnen, denk bijvoorbeeld aan vloerverwarming of beveiligingscamera's. In sommige gevallen is je huis door bijvoorbeeld isolatie materiaal niet geschikt om overal optimaal wifi bereik te hebben.  

Op het forum denken we graag met je mee hoe je dit kan verbeteren. Heb je bijvoorbeeld de Wifi Manager al uitgevoerd? Dit is een online tool die jouw wifi uitmeet, instellingen aanpast en een oplossing op maat aanbied. 

Heb je nog apparaten in huis die misschien een storingen zouden kunnen opleveren? En wat voor modem heb je? 

 


Heb alles al 100x geprobeerd. Ik snap onderhand echt wel hoe wifi werkt dus dit antwoord vind ik niet echt zinvol. Zoals ik zei ben ik er al 7 jaar mee bezig. En dan is het erg frustrerend als er dan glasvezel komt en het is nog beroerder


Heb je al op iedere etage goede Wi-Fi versterkers staan? 


Glasvezel heeft er natuurlijk niets mee te maken. Wel kan het zijn dat bij de overgang naar glasvezel je een andere Experiabox hebt gekregen? Die heeft dan anders, wellicht in uw omgeving minder WiFi.

WiFi is een beetje voodoo… dat wat KPN versterkers noemt kan helpen of een mesh systeem. Ik denk dat u een expert moet raadplegen. Goede WiFi op elke plaats in huis is marketing praat… een simpele storingsbron bij de buren kan al funest zijn. Denk aan de inverter van zonnepanelen, een slechte geschakelde voeding (LED verlichting komt vaak met rotzooi op dit gebied) etc. etc.

Al een ander kanaal kiezen geprobeerd of 2.4 i.p.v. 5GHz?


Heb je al op iedere etage goede Wi-Fi versterkers staan? 

Jazeker! Ook die worden er alleen steeds uitgegooid


Dan gaan we serieus er werk van maken:wink: . Welk type modem heb je en wat is er zoal op aangesloten? Welke WiFi versterkers heb je en zijn die met een kabel aangesloten op het modem?