Skip to main content

Hallo, ik ben begin november verhuisd en heb mijn KPN modem meegenomen. Waar ik eerder nooit problemen had met mijn Wi-Fi, is het inmiddels al een maand lang gezeur. De klantenservice is echt heel slecht en niet behulpzaam, zij verwijzen mij telkens door naar de WiFi-manager, maar die werkt niet goed, omdat ik gewoon GEEN Wi-Fi heb in bepaalde ruimtes soms, als de Wi-Fi dan wordt gevonden dan is die ook goed genoeg. De klantenservice (als de verbinding al niet telkens wordt verbroken) helpt mij niet verder en stelt alleen maar oplossingen voor zoals een monteur die ik zelf moet betalen of een Wi-Fi versterker. Terwijl het dus gewoon niet goed werkt. Bij mijn verhuizing is er ook geen monteur langs gekomen. Ik betaal nu dus voor iets wat niet werkt en zit helaas tot aan mei vast aan KPN. Ik wil graag een oplossing en niet telkens weer hetzelfde antwoord krijgen. Ben nu al een maand verder en inmiddels helemaal klaar met het onbehulpzame KPN.

Waardeloos dat het allemaal niet werkt. Welk modem heb je en wat hangt er allemaal aan? Werkt het bekabeld wel goed?


Ik heb een nieuwe modem gekregen (er staat op KPN box 12) en er zit verder niks aan, die is alleen aangesloten op het glasvezel kastje. Ik heb verder niets bekabeld, dus dat kan ik niet zeggen. Op de momenten dat er WiFi is werkt die wel goed, dat is ook waar KPN telkens vanuit gaat, maar helaas valt die dus regelmatig weg, vooral als je wat verder van het modem af staat. En nee, ik woon niet in villa, maar in een appartementje van nog geen 80 m2 🙂 Zou toch moeten kunnen zou ik denken. 


Aanvulling: nogmaals met KPN gebeld, dit keer werd de verbinding gelukkig niet verbroken. Helaas blijven ze volhouden dat de aansluiting goed is en dat WiFi een soort extra service is waar ze geen garantie op kunnen geven. Ook geven ze aan dat het aan het huis/de omgeving kan liggen, maar de vorige bewoner had ook KPN en had tot in de berging WiFi, terwijl het bij mij dus voor geen meter werkt. Ik raak zo gefrustreerd dat ik hier niet verder in kom, en ik word op kosten gejaagd, terwijl het dus bij de vorige bewoner met dezelfde provider echt perfect werkte. Zou dit zo graag opgelost zien! 


Heb je al gebruik gemaakt van de kpn thuis app

 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/kpn-thuis-app.htm


Hallo @Julia3, welkom op ons forum!

Balen dat je problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Normaalgesproken is de Wifi Manager de eerste stap. Deze tool is immers speciaal ontwikkeld voor het verbeteren van de wifi verbinding bij onze klanten thuis. Om de Wifi Manager goed te kunnen gebruiken moet er inderdaad wel wifi verbinding aanwezig zijn. Ik wil je daarom de tip meegeven om de Wifi Manager te doorlopen op locaties waar je wel wifi verbinding hebt, maar waar de snelheid wel te wensen over laat.

Als dit nou niet werkt, kijk ik graag even met je mee. Kun je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.