Skip to main content

Hallo,

Hoe kan het toch dat wij zo'n slechte Wi-Fi hebben.

Alles geprobeerd ook met de KPN meeting maar niet beter geworden boven niet meer dan 18 gemeten en beneden iets meer gewoon slecht. 

 

Zijn de Wi-Fi punten de oplossing. 

Mvg

Roelof 

Hallo @Hondamuis en welkom hier op het forum :)

 

Hoe het kan dat jij toch zulke slechte Wi-Fi hebt? Een eenduidig antwoord heb ik hier niet op maar we gaan er natuurlijk alles aan doen om te kijken of we het ook in jouw situatie kunnen verbeteren. Houd er wel rekening mee dat Wi-Fi een gevoelig stukje techniek blijft; uiteindelijk is je Wi-Fi niks meer dan een draadloos radiosignaaltje dat zich door de lucht moet verplaatsen. Nu geef je aan dat je al een KPN meting hebt gedaan, bedoel je hiermee de KPN Wi-Fi Manager (kpn.com/wifimanager)? Voor Wi-Fi hanteren we qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s. Als ik het goed begrijp, zit je hier beneden wel boven maar op de bovenverdieping haal je maar 18 Mbit/s. Wat een goede oplossing zou zijn, is om op de bovenverdieping Wi-Fi versterkers te plaatsen. Dan kun je daar voortaan een signaal oppakken dat niet eerst nog door het plafond heen moet. Je kunt via de Wi-Fi Manager in aanmerking komen voor KPN Experia Wi-Fi (dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box). Deze oplossing zal worden aangeboden wanneer je de Wi-Fi Manager 2 x volledig hebt doorlopen en er dan een snelheid uitkomt die onder die 20 Mbit/s ligt. Een andere oplossing zijn de Super Wi-Fi punten alleen zijn hier wel kosten aan verbonden. Het voordeel van dit systeem is dat alleen het eerste punt bekabeld aangesloten hoeft te worden, de overige punten kunnen in het stopcontact. Je hoeft dan dus geen kabels te trekken. Als bestaande klant kun je een set met korting aanschaffen; in plaats van 199 euro betaal je dan 149 euro. Mijn advies zou zijn om eerst (nogmaals?) aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Probeer een plek in huis te vinden waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt en doorloop dan (minimaal 2 x volledig) de Wi-Fi Manager. Laat je ons weten wat hier uiteindelijk is uitgekomen?


Goedemorgen @Hondamuis , ik heb niks meer van je gehoord en vroeg me af of je nog iets hebt gehad aan mijn vorige bericht! 


Het komt er op neer dat ik 149 euro moet gaan betalen om goeie Wi-Fi te krijgen overal en dat ga ik niet doen en ik wil niet overal kabels.

Al met al jammer !!

 


Goedemorgen @Hondamuis en bedankt voor je terugkoppeling. Wanneer je geen kabels wil/kan trekken, is Super Wi-Fi een prima oplossing omdat je bij dit systeem alleen het eerste punt bekabeld aan hoeft te sluiten dus je hoeft dan geen kabels te trekken. Ik kan me ook voorstellen dat je niet overal kabels wil maar daar hebben we als provider uiteraard geen invloed op. Vergelijk het met de interactieve tv; dit kun je op 2 verschillende manieren aansluiten. Direct met kabel of je kunt hier een draadloze verbindingsset voor gebruiken zodat je geen kabels van A naar B hoeft te trekken. Hier zijn echter ook kosten aan verbonden omdat het nu eenmaal prijzige apparatuur is. Met de Wi-Fi is het eigenlijk net zo; we bieden een gratis oplossing aan maar dat is dus met kabels. Wanneer iemand dat niet wil, is er een 'draadloze' oplossing maar hier zijn (uiteraard) wel kosten aan verbonden. Desondanks hoop ik dat je nu weet waar je aan toe bent!


Reageer