Ik heb al geruime tijd slechte wifi in huis. Als nieuwe klant krijg je van alles maar als bestaande klant word je niet gehoord of geholpen!!
Ik heb 3 super wifi punten gekocht de eerste 2 voor 199euro en de laatste voor 29euro was toen een aanbieding.
wat heb ik gedaan eerst alle online hulp via app,kpn.com doorlopen vervolgens een UTP kabel vanuit de Experia box V10 naar het eerst super wifi punt in de Woonkamer getrokken. dit bedrade super wifi punt zou volgens de specificaties 2533Mbit/s aan kunnen. Alle wifi apparaten uit gezet op 1 na. Als ik naast dit bedrade super wifi punt ga zitten en een speedtest doe dan kom ik op 80Mbit/s uit Ik betaal voor 1G/s. telefoon en laptop hebben wifi6 ondersteuning. ik kan nog begrijpen dat 1G/s via wifi niet haalbaar is maar 300/400 Mbit/s moet wel haalbaar zijn. Vandaag bij mijn vader met een 500Mbit/s aansluiting van Ziggo met alleen de Ziggo modem in huis een speedtest gedaan en kom al op 300Mbit/s uit.
Verder heb ik meerdere malen contact gehad met KPN waar zelfs 20Mbit/s als goed word bevonden. en er word nog net niet gezegd zeur niet zo. KPN heeft de box V12 en nieuw wifi punten die wifi6 ondersteunen maar de box V12 kan ik niet aan komen en die nieuwe wifi punten kan ik weer kopen krijgen doe je niks.
op dit moment op mijn laptop een speedtest gedaan die komt uit op 40Mbit/s. ook hebben we via KPN de Xbox game pas hier staan games op waar je 140G voor moet downloaden dit doe ik op het moment met 7Mbit/s. Wat zegt KPN dan moet je maar bedraad aangesloten zijn.. (dit is dus niet overal in huis mogelijk). en met 400Mbit/s zou ik ook niet klagen.
Inmiddels overstap geregeld naar Ziggo. Reactie KPN jammer dat u vertrekt maar we kunnen niks voor u doen Doei!!
Wat heb ik:
Internet 1G netwerk KPN
Experia box V10
3 witte superwifi punten (2 bedraad aangesloten)
Groet een zwaar teleurgestelde en ontevreden klant.
*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel topic)