Skip to main content

Al jaren problemen met slechte WIFI. Inmiddels van alles geprobeerd. Inclusief bezoek monteur en aanschaf Super Wifi. Helpdesk KPN zegt dat er niets aan te doen is behalve bekabelen. Hier kan ik niet mee akkoord gaan want ik wil draadloos internet en geen kabelbrij door mijn, kleine huis.

We zitten inmiddels op de wifi van onze buren (met hun toestemming) maar dit is toch te gek voor woorden? Ik betaal me blauw (Abonnement, router, Super Wifi) en nog steeds werkt het niet.

Voor mijn verjaardag een smartwatch gekregen, die niet eens te koppelen is vanwege slecht bereik.

Mijn mobiele telefoon werkt ook slecht in de auto (Apple Carplay) en op mijn werk heb ik met mijn telefoon ook geen bereik. Terwijl collega's, die andere providers hebben, dat wel hebben. Het grootste probleem is de thuissituatie, maar eigenlijk hebben we een totaal KPN probleem: Wifi en KPN mobiel.

Ik ben geneigd mijn contracten op te zeggen, maar ben tegelijkertijd bang dat het bij de concurrent hetzelfde gaat worden. Vroeger hadden wij nl UPC en dar was de verbinding ook een groot probleem en ben ik overgestapt naar KPN om van het probleem af te komen.

Helaas heeft dit niet gewerkt.

Er is echter geen oorzaak voor de slechte verbinding gevonden. En dat wil ik wel. Want als er een oorzaak ik, kan dit(misschien) worden opgelost.

Wellicht kunt u nog eens proberen om van wifi kanaal te wisselen.
Overigens is het een idee om te vermelden met wat voor een apparaat u gebruikt om verbinding te maken en of u dan gebruik maakt van 2,4ghz of 5ghz wifi.
Wat ook belangrijk is om te vermelden of dit probleem zich ook voordoet op bekabeld internet.
De kans dat een wifi probleem verholpen word door het verwisselen van provider is zeer klein.


Is jouw "Super"WiFi op de Experia Box aangesloten of op een switch?

Installeer eens de app WiFi Analyzer op een Android telefoon on tablet.

Meet eens de veldsterkte van jouw 2.4 en 5GHz wifi netwerk in jouw woonkamer en op andere plekken in jouw woning waar je wifi wilt gebruiken.

Hoeveel dBm meet je op 2.4GHz?

Hoeveel dBm meet je op 5GHz?


Hi @Catlady1964, welkom. Wat vreemd dat de WiFi zo slecht is bij jou, zelf met extra SuperWifi punten, én een monteur. Welke snelheid meet je?  Zie eventueel ook dit topic voor tips: https://forum.kpn.com/internet-9/oplossingen-voor-trage-en-wegvallende-wifi-490779