Skip to main content

Hallo,

 

Sinds twee weken heb ik in huis een zeer slechte wifi ontvangst. Van Laptop, ipad en telefoons vallen regelmatig de verbindingen weg of ze willen al helemaal geen verbindingen maken. Moet nu elke dag de router( experia box V8) wel een keer resetten

Alle aanbevelingen op het kpn-forum al uitgeprobeerd. Echt waardeloos, aangezien ik nu veel thuis werk. De werklaptop voor nood maar via een netwerkkabel aangesloten. Ik sta op het punt over te stappen naar Ziggo.

 

Is dit nou een mededeling of wil je geholpen worden om het probleem op te lossen?


Ik wil natuurlijk geholpen worden, maar ben inmiddels al dusdanig gefrustreerd dat ook veel voel om over te stappen.


Hoe zit het bekabeld? Heb je dan stabiel internet met de snelheid die je zou moeten hebben? Zijn er nieuwe apparaten gekomen die storing kunnen geven? Hebben je buren misschien een flinke Wi-Fi versterker geplaatst? Het zijn allemaal zaken die van invloed zijn op Wi-Fi. Natuurlijk kan er iets met de experiabox zijn maar dan is het meestal alles of niets.  En niet een beetje. Heb je al eens een wifi anyliser geïnstalleerd om te kijken wat de veldsterkte van jouw signaal is en dat het niet overruled wordt door een ander.


Ga ik even proberen.


Goedemiddag @Hendrik188 en welkom hier op het KPN forum :)

 

Irritant dat je sinds 2 weken zoveel problemen ondervindt maar goed dat je dit kenbaar maakt. Begrijp ik het goed dat je Experia Box op dit moment je enige apparaat is dat een Wi-Fi signaal uitzendt, je maakt geen gebruik van versterkers of iets dergelijks? Net als @Joep1965 ben ook ik benieuwd of je bekabelde verbinding wel goed werkt. Als dat het geval is, zou ik je vervolgens adviseren om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Deze tool kan bij jou thuis in kaart brengen hoe de kwaliteit van je Wi-Fi is en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren of een andere oplossing aandragen. Vaak is dat in de vorm van KPN Experia Wi-Fi; dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op de Experia Box dat zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Deze apparatuur neemt het signaal van de Experia Box over en ik verwacht dat ook jij hier profijt van zult hebben! Houd je me op de hoogte van je bevindingen?


Hallo Janz,

 

Het heeft even een paar dagen geduurd, want ik dacht dat de problemen over waren. Maar vandaag was het weer problematisch. Ik heb zolang ik de experiabox heb ook een wifi versterker, zodat ik achter in de tuin ook een goede verbinding heb. Dit heeft tot nu toe altijd goed gewerkt. De bekabelde verbinding werkt zonder problemen. De KPN wifi manager heb ik al een paar keer geprobeerd, maar geeft geen verbetering. Sterker nog, na het uitvoeren van de wifi-manager is de snelheid van 11 MBit/s naar 6Mbit/s gegaan. Ik heb op aanraden van Joep een wifi analyzer geïnstalleerd, deze geeft aan dat geen enkel kanaal(2.4Ghz)een goede verbinding heeft.


Goedemorgen @Hendrik188 en bedankt voor je terugkoppeling :)

 

Kun je me eens vertellen welk type Wi-Fi versterker je op dit moment in gebruik hebt? En als je ze via KPN hebt; gaat het dan om de witte vierkante of de ronde zwarte versterkers? Ik kan zien dat je de Wi-Fi Manager hebt doorlopen en op basis van de resultaten zou er gratis KPN Experia Wi-Fi moeten worden aangeboden. Wat gaf de Wi-Fi Manager op het einde aan? En heb je deze 2 x volledig doorlopen? Wat betreft de Wi-Fi Analyzer; zijn er veel draadloze netwerken actief in je omgeving? Wanneer het erg druk is, kan het zijn dat alle beschikbare kanalen te druk bezet zijn. Dat kan helaas een beperking zijn van Wi-Fi. 


Hallo JanZ,

 

De wifi-versterker is een TP-Link. Gekocht in de periode dat jullie ze nog niet aanboden.

Ik heb niet het gevoel dat het aan de versterker ligt. Zelfs als ik naast de router sta, dan krijg soms geen verbinding. Ik heb de wifi-manager verschillende keren doorlopen. Nu ook nog een keer. Heeft hem nu op kanaal 11 gezet. Geen verbetering. De manager geeft het advies om extra wifi-versterkers te plaatsen a €149,-. Dat ga ik dus niet doen zolang ik niet zeker weet of dat de oplossing is. Ik betaal ongeveer €75,- in de maand. Ik vind dat ik dan recht heb op een goede verbinding. Dan kan ik beter overstappen, dat is gratis.


Dankjewel voor de toelichting @Hendrik188. Ik zie dat je de Wi-Fi Manager hebt doorlopen en als het goed is, heeft deze ook een gratis oplossing aangeboden in de vorm van KPN Experia Wi-Fi. Deze versterkers dien je bekabeld aan te sluiten op de Experia Box en dat zorgt in de regel voor de gewenste verbetering. Je zou deze aan kunnen vragen en kijken of dit in jouw situatie voor een stuk verbetering gaan zorgen. Verder snap ik wat je zegt met betrekking tot je verbinding. Je betaalt een provider alleen niet voor de Wi-Fi verbinding maar voor de bekabelde verbinding, dus wat er aan snelheid op het modem (Experia Box) binnenkomt. Voor de zekerheid ben ik deze verbinding eens voor je door gaan meten en dat ziet er gelukkig goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is ook stabiel. De verbinding waarvoor je elke maand betaalt is echt in orde en die kunnen we als eventuele boosdoener uitsluiten. Gezien de problemen snap ik ook dat je aan overstap denkt maar ik ben bang dat dit niet direct een oplossing gaat zijn; Wi-Fi is Wi-Fi. Of je dit nu hebt via provider A of B, er zit geen enkel verschil in omdat het een universele techniek is. KPN probeert op dit vlak het verschil te maken door erg ver te gaan in de ondersteuning van je Wi-Fi signaal door bijvoorbeeld gratis randapparatuur hiervoor aan te bieden (KPN Experia Wi-Fi dus).


Hallo JanZ,

 

Ik heb de gratis wifi-versterkers besteld. Eerst maar eens kijken of dat werkt.

Wordt vervolgd.

 

Groet,

 

Henk


Top, goed om te horen Hendrik 🙂 Ik zie je bevindingen natuurlijk graag tegemoet en ben benieuwd wat deze apparatuur in jouw situatie gaat doen! Ik heb goede hoop dat dit er voor gaat zorgen dat je probleem wordt verholpen. Zo niet, dan gaan we natuurlijk verder kijken naar een oplossing!


Hoi @Hendrik188 , heb je de gratis Wi-Fi versterkers inmiddels aangevraagd en ontvangen? Zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee?


Hallo JanZ,

 

Ik heb de wifi-versterkers ontvangen. En heb reeds eentje geïnstalleerd. En dat was inderdaad een hele verbetering. Helaas is vandaag de versterker er mee opgehouden. Diverse keren geprobeerd opnieuw op te starten, maar gaat na een poosje uit. Dus de tweede aangesloten en nu werkt alles weer. Ik weet niet wat ik met de defecte versterker moet. Dat moet ik nog even uitzoeken. Als de versterker heel blijft dan ben ik tevreden.


Goed om te lezen dat je ze hebt ontvangen en dat dit voor de nodige verbetering heeft gezorgd. Of die ene versterker defect is durf ik niet te zeggen maar dat is niet het eerste waar ik aan denk. Heb je deze al eens gereset door het reset gaatje eens ingedrukt te houden? @Nick83 heb jij misschien een idee? Ik weet dat jij ze zelf ook in gebruik hebt en goed op de hoogte bent!


Het viel mij wel op dat de versterker erg warm was. Veel warmer dan de huidige.


Dat is vaak geen goed teken @Hendrik188 . Mocht je nog een extra exemplaar nodig hebben, laat me dat dan vooral weten en dan zorg ik er voor dat je nog eentje krijg toegestuurd 🙂 Hoe is de verbinding op het moment, heb je nog problemen ervaren?


Sorry voor de late reactie, maar was een paar daagjes op vakantie.

De wifi werkt nu prima. Ik zou er inderdaad nog een tweede bij willen hebben, want dan kan ik de TV ook op dezelfde manier bekabelen. Moet ik de defecte versterker terugsturen?

Alvast bedankt voor de service.


Geen punt, dat kan gebeuren! Ik heb nog een nieuwe KPN Experia Wi-Fi voor je aangevraagd en deze zal morgen voor je klaarliggen bij de Bruna in Emmen (Valkenveld 115a) @Hendrik188 :) De defecte versterker hoef je trouwens niet terug te sturen.


Hoi @Hendrik188 , heb je de nieuwe KPN Experia Wi-Fi inmiddels ontvangen? 


JanZ,

Jazeker, dikke prima. Alles werkt naar behoren.

Bedankt voor de service.

Groet,

 

Henk

 


Fijn om te lezen @Hendrik188 en graag gedaan 🙂 Omdat je probleem is verholpen, ga ik dit topic nu sluiten. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag van je!


Reageer