Skip to main content

Slechte WIFI na omzetting XS4all naar KPN.

Heb nooit problemen gehad met mijn WIFI van XS4ALL totdat KPN de zaak heeft overgezet naar haar KPN systeem. Sindsdien is het signaal zeer zwak (ook 50 cm vanaf de Fritzbox) en valt de WIFI geregeld weg. Thuiswerken kan bijna niet meer.

 

*admin: afgesplitst

Goedemiddag @Jan1592! Welkom en bedankt voor jouw bericht!

Wat vervelend maar vooral lastig dat je niet meer goed kunt thuiswerken. Zijn er al stappen die je zelf hebt ondernomen, bijvoorbeeld een herstart of reset van het modem? Ik hoop dat er vanuit de Community nog met je meegedacht kan worden. Anders is mijn tip om contact op te nemen met de klantenservice. XS4ALL is nog steeds bereikbaar via 020 398 76 66.


Ik heb al uitgebreid contact gehad met de helpdesk, het modem herstart en gereset. Sinds Xs4all is overgenomen door de KPN, is de hulpvaardigheid daar verdwenen. Het lijkt erop dat KPN niet meer geïnteresseerd is in de voormalige XS4allklanten. Wacht nog even af en dan wordt het tijd voor een nieuwe provider.


Ah, maar het uitgebreide contact en wat je al wel of niet gedaan hebt, maak je niet duidelijk in je eerste bericht. 
 

Het lijkt erop dat KPN niet meer geïnteresseerd is in de voormalige XS4allklanten.

Ik denk dat als dit daadwerkelijk zo geweest was, het er in de praktijk heel anders uit had gezien… 😉 Bijvoorbeeld geen topic om XS4ALL klanten welkom te heten of geen XS4ALL klantenservice meer. De klantenservice van XS4ALL is één op één overgenomen en de collega's zitten met dezelfde bereidwilligheid, zo niet meer (want enthousiast om de KPN kant te leren kennen) voor klanten klaar. 

Technische ondersteuning kun je nog steeds via de XS4ALL klantenservice krijgen of… het inderdaad afwachten.


De xs4all klanten die door de KPN zijn  overgenomen hebben niets aan een topic waarin ze welkom worden geheten. Ze hebben behoefte aan dezelfde kwaliteit, de kwaliteit die XS4all bood. Dankzij KPN is de verbinding nu zodanig dat Er niet meer vergaderd kan worden via Zoom.


Is daadwerkelijk het wifi signaal zwak (dBm in wifi analyzer app) of is er veel storing op het gebruikte kanaal?

In het eerste geval zou ik overwegen te zeggen dat toevallig de Fritz een probleem heeft ontwikkeld.

In het tweede geval kanaal automatisch laten bepalen.

Ik zie niet direct in waarom dit een probleem specifiek door de omzetting zou zijn.


Het is een Fritzbox 7360. De snelheid is prima 114/149. In de Xs4all tijd werden er rechtsboven één puntje en twee halve maantjes weergegeven. Sinds KPN enkele weken geleden is het één puntje en soms één half maantje. Ook als ik met de iPad op 20 cm van de Fritzbox ga zitten. Heb ook een Fritzbox wifiversterker. Heb diverse malen met de helpdesk gebeld. Eerst een half uurtje in de wacht, daarna het advies modem en wifiversterker resetten en herstarten. Helaas, geen resultaat.


Ik heb geen verstand van Fritzen maar ik kan geen logisch verband tussen WiFi sterkte en provider verzinnen. Wellicht dat iemand met meer Fritz kennis er nog wat over kan melden.

Maar gevoelsmatig zeg ik dat of de box of de repeater niet meedoen aan de WiFi.


@Jan1592 ik neem aan dat je KPN als dienstenaanbieder hebt ingesteld? 

Het moet helemaal niets uitmaken qua wifi of het nu XS4ALL is of KPN. Ik kom ook van XS4ALL maar ben wel zelf actief overgestapt. De laatste dagen dat ik bij XS4ALL zat had ik al de FritzBox van KPN geïnstalleerd. Op de dag van oplevering heb ik de aanbieder aangepast van XS4ALL naar KPN. Geen enkel probleem. Ik denk ook dat je het ergens anders moet zoeken. Wat bedoel je met een reset? Heb je hem teruggezet naar fabrieksinstellingen en op ieuw de wizard doorlopen? Of alleen even de stroom er af gehaald?

 


@Jan1592 overigens is een 7360 wel een heel oud beestje (met alleen 2.4ghz). Die zou eigenlijk wel omgeruild moeten worden. 


Sinds de omzetting van XS4ALL (geen modem wisseling o.i.d., heb de 7590 en een Fritz repeater, geen verdere aanpassingen thuis) valt boven de verbinding vaak weg. Vóór de omzetting had ik hier geen problemen mee.

Aangezien ik veel vanuit huis werk (en met bijv. MS Teams) heb ik hier veel last van. De laatste week moet ik zelfs mijn telefoon als hotspot gebruiken voor gebruik van MS Teams op de laptop.

Bellen naar XS4ALL werkt niet; meer dan 15 minuten wachttijd en ook daarna moet je langer wachten.

Heb besloten zsm over te stappen; dit werkt niet


Ik heb dezelfde ervaring. Lang in de wacht staan voor XS4all/KPN  levert veel belminuten op voor KPN. De help desk helpt niet meer. Ik ben ook op zoek naar een andere provider. Dan stap ik gelijk over met drie mobiele telefoons, een vaste telefoon en een TV.