Skip to main content

De wifi snelheid in mijn huis wisselend enorm. Zo heb ik een verbinding van 70 mb/s en dan weer van 4. Bij beide geeft de meting via de site aan dat het de maximale snelheid is die ik in mijn huis kan ontvangen. Nu is die 70 helemaal top natuurlijk, maar merk ik dat ik meestal onder de 10 zit, waardoor ik soms niet eens iets kan googlen, ik moet dan regelmatig de wifi uitzetten op mijn telefoon en mijn mobiele data gebruiken. Dit lijkt mij niet echt de bedoeling. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Het is overal in huis en met mobiel, laptop, tv, desktop en playstation allemaal hetzelfde. Dit maakt thuiswerken erg lastig...

Hi @Robin1709 , goed dat je het hier meldt. Heb je de Wifi Manager al doorlopen? Zo ja, wat kwam daar uit als conclusie? We hebben ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met WiFi op te lossen. Zou je die door willen nemen? Ik hoor graag of dat helpt. Zo niet, dan adviseer ik je om ons even te bellen op 0800-0402. Dan kunnen we direct contact hebben en de situatie thuis goed in kaart brengen.


Ik heb die al meerdere keren doorlopen, waar elke keer uit komt dat ik de maximale snelheid in mijn huis ontvang, geen verschil als dit minder dan 10 mb/s is of 70 mb/s, lijkt me sterk dat zowel 10 mb/s als 70 mb/s de maximale snelheid is. Ik heb alle tips al gebruikt en niks werkt. Ook heb ik al meerdere geprobeerd te bellen, maar er is elke keer zo'n lange wachttijd dat dat gewoon niet te doen is. 


@Robin1709 Wat is er uit de Wifi manager gekomen? Als je onder de 10Mbit zit dan komt de manager met een oplossing. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een afspraak met een monteur of gratis Wifi versterkers. Het is dan wel belangrijk dat je ook het tweede gedeelte van de Wifi manager tool doorloopt. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik je in dit geval aanraden om ons toch even te bellen op 0800-0402. Omdat we dan direct contact hebben kunnen we de situatie bij jou thuis ook beter in kaart brengen.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer