Skip to main content

Goedendag,

 

Een paar weken terug zag ik dat een internet aansluiting van 200Mb/s maar iets duurder was dan mijn toenmalige aangsluiting van 100Mb/s. Gelijk op bestellen gedrukt en verwachtte eigenlijk een melding dat het gebeurd zou zijn en klaar. Tot mijn verbazing kreeg ik vervolgens een mail dat er een afspraak was gemaakt voor een monteur en dat er nieuwe apparatuur naar mij verstuurd was.

Nu is alles keurig geinstalleerd en heb ik Experia v10 gekregen in plaats van de v12, de internetsnelheid is inderdaad 200Mb/s, maar de dekking van de Wifi is veel slechter dan het was met de v12.

De wifi manager heb ik, zonder resultaat, al een paar keer uitgevoerd, Wel krijg ik het advies om 2 super Wifi punten aan te schaffen, maar daar voel ik niet zoveel voor, want met de v12 werkte het prima.

Ook al contact gehad via de chat, maar ook het, zonder te melden, op afstand resetten van mijn modem, heeft ook niet geholpen.

Mijn vraag is dan ook dat wanneer ik mijn internet aansluiting weer terugzet naar 100Mb/s ik weer een Experia v12 kan krijgen?

Ha @WalterVerhoogt, wat jammer om dit te lezen 😞. Je hebt nu een V10 gekregen, omdat je met de Box12 geen gebruik kunt maken van pairbonding. Maar als je nu weer teruggaat naar 100 Mbit/s, krijg je die Box12 niet meer terug helaas. Staat de V10 nu op dezelfde plek als waar de Box12 stond? En bekabeld is de snelheid wel gewoon 200 Mbit/s, begrijp ik?


@Marcia_ Dat is wel heel erg jammer dat ik de Box12 niet meer terug kan krijgen. Had ik geweten dat ik een ander modem zou krijgen met de snelheids verhoging dan had ik daar waarschijnlijk niet voor gekozen.

De v10 staat op dezelfde plek als waar de Box12 stond en de bekabelde snelheid is 200 Mbit/s.


Toch vreemd want de v10 is het beste modem wat er is bij kpn. Kan je iets meer vertellen over het bereik?


Als je gebruikt maakt van extra KPN WiFi punten ( Experia WiFi/SuperWiFi ) dan kan het heel goed het volgende zijn.

bij de Box12 blijft het WiFi van het modem actief bij gebruik van deze extra punten, ondanks dat dit niet altijd gewenst is ( details zal ik je besparen )

bij de V10 zal het WiFi van de ExperiaBox zelf zich uitschakelen en dit inschakelen resulteerd slechts in 10 min WiFi vanaf dit punt, Mocht deze situatie zo zijn dan snap ik heel goed de dekkingsproblemen die je nu ervaart gezien je effectief een WiFi bron mist t.o.v Box12 situatie. En zeker als eerst extra punt niet bij locarie van Modem staat.

Mocht je geen extra WiFi punten hebben kan je dir als niet gelezen beschouwen uiteraard


Aangezien ik geen zin heb in een hele discussie of ik mijn oude modem terug kan krijgen of niet heb ik maar twee super WiFi punten besteld. Het is wel prettig als de WiFi goed werkt, mochten de scholen nog niet open gaan na de vakantie. Maar heel blij wordt ik niet van het feit dat ik nog weer extra geld moet uitgeven, terwijl hiervoor de WiFi goed werkte.


We hadden graag met je mee gedacht, maar dit is natuurlijk ook een oplossing. Ik hoop dat je alsnog erg tevreden gaat zijn over de SuperWifi punten! Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. 


@Marcia_ Bedankt dat jullie met mij mee willen denken, maar ik heb geen zin om van alles te gaan proberen. Zoals ik in mijn eerste bericht al aangaf zou ik gewoon mijn oude modem terug willen, waarmee de wifi uitstekend werkte. 


@Marcia_ Mijn KPN SuperWifi punten zijn inmiddels en waren zeer eenvoudig aan te sluiten. Na eerst twee punten te hebben gebruikt heb ik nu nog maar 1 punt in gebruik op de plek waar eerst de router stond. Ik heb dan nog steeds prima dekking in het hele huis. Het lijkt er dus op dat de v10, in ons geval, een slechtere wifi deking heeft dan de Box12 versie en een Superwifi punt.


@Marcia_ Mijn KPN SuperWifi punten zijn inmiddels en waren zeer eenvoudig aan te sluiten. Na eerst twee punten te hebben gebruikt heb ik nu nog maar 1 punt in gebruik op de plek waar eerst de router stond. Ik heb dan nog steeds prima dekking in het hele huis. Het lijkt er dus op dat de v10, in ons geval, een slechtere wifi deking heeft dan de Box12 versie en een Superwifi punt.

het verschil is dat bij de V10 het WiFi volledig uitgaat als er een SuperWiFi word gebruikt en dat bij de Box12 het WiFi aanblijft.

dus effectief was je bij de Wisseling naar V10 het WiFi punt op locatie van het Modem geheel kwijt.

Zal je besparen waarom dit is maar hier is een technische reden voor..


@LaurensZalm Toen ik nog de Box12 had, had ik geen SuperWifi punten nodig voor dekking in mijn hele huis. Deze heb ik vorige week maar aangeschaft, omdat de dekking van de v10 een stuk slechter was dan die van de Box12. Nu gebruik ik 1 SuperWifi punt en is de dekking weer in orde. Ik vind het alleen vervelend dat ik dus een extra uitgave moet doen om de dekking weer in orde te krijgen. Terwijl het gewoon prima was met de Box12. Het had dan ook prettig geweest als ik een melding had gekregen dat ik andere hardware had gekregen bij het upgraden van de internet snelheid. Met de kennis van nu had ik daar dan zeker van afgezien.


Ik snap helemaal wat je zegt en zal dit intern ook meenemen, @WalterVerhoogt