Skip to main content

Haal slechts 270 mb in huis met 1gb abonnement met bekabelde super wifi versterkers

wat is je verwachting?


Schoonzoon en buurman hebben hetzelfde abonnement en komen gemiddeld op 600/650 mb wat mij billijk lijkt


600/650 dat halen er niet veel. De meesten zitten zo 400.

voor wifi krijg je nl geen garantie;

Dat hangt af van je device, de afstand en barrierres van je device tot het accesspoint, van de band waarop je werkt. Dus dat zul je allemaal moeten checken en vergelijken met de situatie bij je schoonzoon en buurman.Neem aan dat je alles al een keer aan en uit gezet hebt en bekabeld wel in de buurt van de 900 zit.


Alles in huis is bekabeld, van de super wifi versterkers (3x) als Sonos, etc. en daarom vind ik de 270 mb te weinig.

Vanzelfsprekend heb ik meerdere dingen geprobeerd maar zonder succes.


270 mbps lijkt me ook laag. Maar het antwoord wat je hier krijgt zal net zo onduidelijk zijn als je vraag.

Als je goede raad zoekt, geef dan informatie zoals welk model superwifi, welke band 5 of 2,4, 

op welk apparaat meetje dit, hoever van de bedrade (?) superwifi’s , wat meet je bekabeld met ookla, wat meet je met wifi direct naast de superwifi, welke kanalen gebruikt het systeem, welke buren zitten er ook op dat kanaal? Is er radar gedetecteerd op de 5ghz band waardoor ie terugschakelt. Er zijn zo veel variabelen, dat zonder info, niemand veel zinnigs gaat kunnen zeggen. Of zit ik er naast?


@Driekids Welkom op het forum. 

De snelheid die je via wifi haalt is inderdaad afhankelijk van heel veel factoren. Daarom is er op basis van deze informatie nog moeilijk te zeggen hoe dit kan. 

De vragen die @EAZ1964 stelt ben ik ook benieuwd naar. 

Zou je de vragen in die reactie zo volledig mogelijk kunnen beantwoorden?Â