Skip to main content

@Alexa_ 
Sorry als ik in een verkeerde thread reageer, geen idee. Ik ben ook automatisch mee overgenomen van Telfort naar KPN. De info was vooraf compleet en veelvuldig, dus geen verrassingen.

De enige mindere verrassing is dat mijn internet stukken trager is. In huis heb ik een sterk Meshed Network, dus het ligt niet aan de wifi. Ik meet regelmatig de snelheid, omdat ik voor mijn werk afhankelijk ben van zowel een snelle download- als uploadsnelheid. Ik geef online les en organiseer webinars. Mijn uploadsnelheid was altijd minstens 8 mbps en schommelt nu tussen de 2 en 8 mpbs. Onder de 4 mpbs heb ik tijdens uitzendingen/webinars echt een groot probleem.
Mijn downloadsnelheid is nog een groter probleem. Ik haalde bij Telfort (waar ik het snelste ADSL abonnement had) altijd moeiteloos 32 mbps. Maar sinds de switch naar KPN nog maar 4 tot 9 mbps. Dat is eigenlijk ronduit schandalig. Daar kun jij niets aan doen, maar hopelijk kun je me wel een stap verder helpen. In contact proberen te komen via de website is kansloos, want je komt steeds uit met niet relevante FAQs en uiteindelijk bij dit forum. Eigenlijk heb ik al besloten zsm over te stappen naar een andere provider, tenzij KPN dit nog snel krijgt rechtgezet.
Dank in elk geval voor de moeite.

Groet,
Dave

Hallo @Dave Krapels de migratie van TFT naar KPN heeft niets met je verbinding te maken, daar er technisch niets veranderd is. De oorzaak moet dus ergens anders liggen.

 


Telfort heeft bevestigd dat er geen lijnen zijn omgezet. Ik had dit zelf ook al gemerkt en heb niemand voorbij zien komen die iets anders meldde.

Kun je in je modem zien hoe lang je lijn (verbinding) al actief is? En wat de haalbare en feitelijk gehaalde snelheden zijn?


Ik maak hetzelfde mee als Dave.Welliswaar in iets mindere mate.
Ook net over van Telfort naar KPN en sinds September is een snelheid verlaging te zien.
Van 21Mbit naar 15/16Mbit gegaan. Niet fraai in deze tijd waar fulltime, met meerder personen, word thuis gewerkt. Op een toch al wat lage VDSL2 snelheid want op 2,1km van de wijkcentrale.

Hier wat line statistics

Line Statistics
     
  Downstream             Upstream                
Actual Rate 16378 Kbps 1221 Kbps
Attainable Rate 22051 Kbps 1304 Kbps
Path Mode Interleave Interleave
Interleave Depth 109 55
Actual PSD -1. 0 dB 14. 4 dB
 
 
  Near End                  Far End                   
Trellis ON ON
Bitswap OFF OFF
ReTx 0   0  
SNR Margin 11 dB 6 dB
Attenuation 32 dB 32 dB
CRC 1 20
FECS 188 s 70 s
ES 1 s 103 s
SES 0 s 84 s
LOSS 0 s 84 s
UAS 25 s 0 s
HEC Errors 0 0
RS Corrections 0 0
LOS Failure 0 0
LOF Failure 0 0
LPR Failure 0 0
NCD Failure 0 0
LCD Failure 0 0
NFEC 168 255
RFEC 14 16
LYSMB

344

4432

 

 

router> vdsl optn status
 trellis      yUS] =     ON,  bitswap      tUS] =      0, DS] =      0.
              0: default(ON), 1: ON, 2: OFF]
 sra          US] =      0, DS] =      0.
              0: default(=3), 2: OFF, 3: ON , 4: DYNAMIC_SOS]
 retx         US] =     ON, =DS] =     ON.
 UPBO aelem   ON
 G.Vector     ON
 


Ja, ik was al bang voor zo'n antwoord. Dus het is puur toeval dat ik na jarenlang prima snelheid bij Telfort overga naar KPN en dan vanaf dat moment nog maar 25% van mn downloadsnelheid haal? (abonnement zegt overigens 100mb download, ik haal nu 8 mb en zit 800m van het knooppunt) Voor de rest is er in mijn huis/modem/wifi technisch niets veranderd. Dat wordt dus overstappen, ik heb geen tijd voor dit tennisspel, sorry.

Vriendelijke groet,

Dave Krapels


Ja, hier ook. Dacht al dat dingen trager gingen. Net gemeten. Sinds het overzetten van Telfort naar kon nog maar een kwart over van m'n snelheid. Van rond de 200 Mbps naar circa 50-60 Mbps.Dit betreft glasvezel.

Zucht.


@Dave Krapels je zou KPN kunnen vragen een de DLM reset te doen. Kijken of het dan beter wordt.


@Steve McQueen : goed plan, dank voor de tip; heb ook geen zin eigenlijk in onnodige ellende (overstappen). Zo jammer als dingen perfect lopen en dan dit. Van de andere kant: typisch first world problem. :-)


Update: ik heb sinds vandaag weer spontaan mijn oude internetsnelheid terug. Geen idee hoe dit kan, maar hopelijk blijft het zo. :motorcycle:


Update: ik heb sinds vandaag weer spontaan mijn oude internetsnelheid terug. Geen idee hoe dit kan, maar hopelijk blijft het zo. :motorcycle:

Ik ga gauw in mijn router kijken of “the magic” bij mij ook terug is 😉


Reageer