Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik heb een abonnement bij jullie van 200/200 Als ik via jullie site de snelheid controleer dan kom ik op 89/95. Waarom kom ik niet op 200/200?

 

Mvg,

 

Jeroen Beckers

@Jebbe Als u op deze site uw postcode en huisnummer ingeeft wat is dan de beschikbare snelheid op uw adres ? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8


De beschikbare snelheid is 1000 Mbit/s


Meet eerst eens op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Want ik gok dat u nu via WiFi meet. Klopt dat? 


Nee ik heb dit op mijn bekabelde pc gemeten.


Nee ik heb dit op mijn bekabelde pc gemeten.

Heeft u al een andere kabel geprobeerd? Zit er een switch of draadloze verbindingset tussen? Haal die er dan tussen uit. Heeft de pc een gigabit netwerkadapter? 


De kabel vervangen is moeilijk want deze loopt van de meterkast naar de slaapkamer onder de vloer. Een draadloze verbindingset/switch heb ik niet. Dit geeft mijn pc aan onder apparaatbeheer Realtek PCIe GbE Family ConTroller


U kunt even een losse kabel over de vloer uitrollen om mee te testen. Als u daar wel 200 mbit mee haalt, dan weet u dat de kabel onder de vloer niet goed meer is.


Maakt het uit welke utp kabel dit is?


Maakt het uit welke utp kabel dit is?

Hallo @Jebbe als de kwaliteit maar minimaal CAT5e is.

 


@Jebbe Welkom op het forum. 

Is het met de tip van @JanD gelukt om met een andere kabel te testen? 

En haal je dan wel de snelheid uit je abonnement?


Het vervangen van de kabel is lastig dus nee. Als ik overstap naar de snelheid van 100 dan ben ik bang dat de snelheid nog minder gaat worden.


@Jebbe En bijvoorbeeld tijdelijk testen met een kabel door de kamer? 

Of met een apparaat in de buurt van de Experiabox met een kortere kabel? Als er namelijk 1 van de (8) draadjes van een kabel defect is, dan kan dit er voor zorgen dat er nog slechts 100 Mb/s door de kabel gaat. 

Mocht de snelheid met een andere kabel gelijk zijn aan de eerdere snelheid die je mat, dan is er wellicht iets anders aan de hand. 


Welk apparaat bedoel je dan?


Welk apparaat bedoel je dan?

een laptop of een pc @Jebbe die je bekabeld aan kunt sluiten.