Skip to main content

goeden dag,  ik heb sinds 'n week of twee waardeloze wifi, was ooit 400mbps Experiabox V10.

Nu tussen de 9 en 60 mbps, vaak te zwak om mijn Sonos audio systeem aan de praat te houden.

Heb van KPN 'n nieuwe KPN Box 12 gekregen, die is nog slechter, ik moet nu uitkijken wat ik aan zet zodat de muziek gewoon door speelt, gisteren was het doen van 'n speedtest al voldoende om de rest plat te leggen.

Gerard.

Hallo @juice ,

 

Bron : 

 

Probeer eens de KPN Wifi Manager

De Wifi Manager controleert eerst of je verbinding met het KPN netwerk helemaal in orde is. We vragen je om via je eigen wifi netwerk in te loggen met KPN account. Daarna voeren wij op afstand de verbeteringen door.

 

Ieder huis is anders en daarom krijg je wifi-advies op maat. 

Lees eventueel verder via de link: 

 


Hoi @juice Welkom op het forum! Ben je nog verder gekomen met de tips van Noordzee? Je kan ook altijd nog een blik werpen op onze kennisbank voor meer informatie:

 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134


een en ander resulteert uiteindelijk in het advies om zo'n wifi versterker aan te schaffen, en dat is mee werken aan 't probleem.

Bijna iedereen schaft zo'n ding aan of krijgt 'm van de provider terwijl ze bijna nooit nodig zijn maar er wel voor zorgen dat mijn signaal weggedrukt wordt.

Er zijn zo'n miljoen mensen die nu al slecht slapen wegens hun gevoeligheid voor al die “open magnetrons”  begrijp mij niet verkeerd, ik maak veel gebruik van wifi, ben er zeker niet op tegen maar in 'n ± 70 vierkante meter appartement met gemetselde dus geen betonnen scheidings wanden en waar alles in één ruimte staat zou het signaal uit de box12 van KPN voldoende moeten zijn, verder zal zo'n versterker het aantal MB's niet verhogen maar uitsluitend het ‘radio’ signaal wat overal in mn appartement al uitstekend is.

dus hoe kom ik weer aan de ± 400 MB van weleer in plaats de 9 tot 60MB   met zeldzame uitschieters naar 110MB.


Er is behoorlijk wat info te vinden wbt Sonos en wifidingetjes. Wat gebeurt er als je de sonos of te testen verwijderd uit je netwerk?


alle Sonos verwijderen betekend alle stekkers trekken, optimale internetverbinding zoveel mogelijk bekabelen, mmmmm waarvoor hadden we ook weer wifi? ik heb 11 Sonos componenten, dus één, bij uitzondering twee bekabelt anders werk Sonos weer niet lekker.

bijna alles van Sonos staat hier al 6 jaar, probleem is iets van de laatste weken.


Blijkbaar weet je het allemaal beter. Wat doe je dan hier? Ik geef je nog een tip mee. Zoek eerst uit of het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk!! Ik neem je niet meer serieus. Wellicht een ander forumlid je kan helpen. Succes. 


Als de Sonos ook de 5.0 wifiband ondersteunt, zou ik binnen de V10 de 5.0-band eens een andere naam en wachtwoord geven dan de 2.4-band. De 5.0-band is veel sneller, maar heeft een korter bereik, maar binnen jouw woonruimte lijkt me dat geen probleem.

Zelf heb ik zo'n 80 m2 woonruimte. verdeeld over 2 verdiepingen. De V10 in de woonkamer en heb overal goed bereik, ook geen beton.

Als de Sonos alleen de 2,4-band ondersteund zet binnen de modem dan eens een vinkje bij ‘tot 450 mbit/s’ bij de 2.4-instellingen.

@juice 


een en ander resulteert uiteindelijk in het advies om zo'n wifi versterker aan te schaffen, en dat is mee werken aan 't probleem.

Bijna iedereen schaft zo'n ding aan of krijgt 'm van de provider terwijl ze bijna nooit nodig zijn maar er wel voor zorgen dat mijn signaal weggedrukt wordt.

 

En toch is het slim om het advies op te volgen, zodat jij in jouw hele huis weer goede WiFi hebt. 

Maar het staat je vrij om het advies te negeren. Weet in ieder geval dat er een oplossing mogelijk is. 
 

(Zelf maak ik ook gebruik van SuperWifi sinds ik de Box 12 in gebruik heb genomen.)