Skip to main content

Kennelijk alleen op de dag van aansluiten de optimale en hoge snelheid/snelheden. Hoe kan dit kpn? Erg vreemd dit en dus graag een reactie vanuit kpn hierover. Hier betaal ik natuurlijk niet voor...

Op je mobiel zal je niet de maximale snelheid halen.

Het beste kan je testen op een laptop / pc bekabeld om je maximale snelheid te testen.

Wifi is altijd trager en afhankelijk van allerlei factoren.

 


Waarschijnlijk omdat je wifipunten mist. De snelheid die je haalt is 2.4 ghz, 5 ghz en je haalt makkelijk 5,6 of 700 mn


Kennelijk alleen op de dag van aansluiten de optimale en hoge snelheid/snelheden. Hoe kan dit kpn? Erg vreemd dit en dus graag een reactie vanuit kpn hierover. Hier betaal ik natuurlijk niet voor...

Ik heb precies hetzelfde probleem er is al een monteur langs geweest en nu is de snelheid nog langzamer maar wel betalen voor het 1g netwerk terwijl ik 67mbps haal heb spijt dat ik bij ziggo ben weg gegaan nooit problemen met wifi gehad nu met kpn alleen maar problemen 


op mobiel ga je geen 1 Gbps halen, hoe zit het, zoals hierboven ook al vertelt, met de laptop via een kabeltje op de router?


op mobiel ga je geen 1 Gbps halen, hoe zit het, zoals hierboven ook al vertelt, met de laptop via een kabeltje op de router?

Nee maar nog geen 70mbps is niet helder toch en dat ook nog eens direct naast de modem zonder andere apparaten verbonden..... mijn vodafone snelheid is nog sneller 


Op je mobiel zal je niet de maximale snelheid halen.

Het beste kan je testen op een laptop / pc bekabeld om je maximale snelheid te testen.

Wifi is altijd trager en afhankelijk van allerlei factoren.

 

Snelste snelheid na installatie door monteur is ook op mobiel gemeten. Verder niet hoger dan 70 is natuurlijk belachelijk voor het snelste en grootste pakket 


Waarschijnlijk omdat je wifipunten mist. De snelheid die je haalt is 2.4 ghz, 5 ghz en je haalt makkelijk 5,6 of 700 mn

Punt is en blijft dat na installatie is gemeten, zie onderste waarden en supersnel dus. Is gemeten op een mobiel.. en daarna nooit meer zo hoog geweest. Komt @Kpn hier zelf ook weleens met reacties?


Hoe deze titel overigens tot stand gekomen is weet ik niet, kennelijk genereert dit forum zelf een titel? 

Het gaat mij erom dat ik express, met reden, het duurste glasvezel pakket heb afgenomen en dan dit krijgen.. dat is vreemd, jammer en teleurstellend uiteraard toch @Kpn ?


Hi @KuijsP, welkom hier. 

Komt @Kpn hier zelf ook weleens met reacties?

Uiteraard, en ik denk graag mee.

Allereerst is het van belang om te achterhalen of de snelheid überhaupt bij jou binnenkomt. 

op mobiel ga je geen 1 Gbps halen, hoe zit het, zoals hierboven ook al vertelt, met de laptop via een kabeltje op de router?

Een terechte vraag die ik nu ook stel. Als je een pc/laptop met een netwerkkabel aansluit op de modem, wat krijg je dan te zien als je een speedtest uitvoert? 


Als je naast je modem staat kan je ook met Wifi gewoon in de buurt komen van de snelheden die je zou moeten kunnen halen, mits alles goed ingesteld staat.

zoals aangegeven probeer het eerst eens met een draadje op een laptop als referentie, daarna kan je eens in de Wifi instellingen duiken.

 


Reageer