Skip to main content
Vraag

Snelheid wordt niet gehaald, download 600 Mbit

  • 8 September 2024
  • 19 reacties
  • 168 keer bekeken

Hallo KPN

 

Zouden jullie hiermee kunnen helpen ik haal bekabeld en met wifi 600Mbit download en 950+/- Upload.

ik heb een gigabit aangevraagd maar schijnbaar haal ik dat bij lange na niet.

 

Groetjes Jan 

Hallo KPN

 

Zouden jullie hiermee kunnen helpen ik haal bekabeld en met wifi 600Mbit download en 950+/- Upload.

ik heb een gigabit aangevraagd maar schijnbaar haal ik dat bij lange na niet.

 

Groetjes Jan 

@Snails , al eens je glasvezelkastje (FTU) twee minuten stroomloos gemaakt? 


Nee maar wel korter ook de primaire dns en secundaire dns veranderd naar 1.1.1.1 en sec op 1.0.0.1 maar nu lijkt op wifi alles maar 70Mbit dus die zet ik maar terug denk ik.

Ok ik heb hem terug gezet met oude dns en stroom er 2 minuten af.


Hallo @Snails zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

Succes.

 


Ik heb alles uit gezet en 2 minuten gewacht en nu met een nieuwe utp kabel vanaf de modem naar de pc aangesloten maar het maakt geen verschil 650MB down en 950 up


Hoe meet je de internetsnelheid?

Bij voorkeur doe je dat direct op je modem: login op http://mijnmodem.kpn/ en in het blok "Internetverbinding" klik je op "Snelheidstest". Dan wordt de snelheidtest niet beperkt door de kabels of de apparaten die er aan hangen.

Is de test op je modem laag > neem contact op met KPN
Is de test op je modem ok maar te laag op je apparaat > kabel/switch/apparaat (of de NIC) vervangen.

Sowieso zijn genoemde snelheden altijd maxima, op drukke tijden zakt het altijd in.

 


Ik doe het bij de ookla test en ook van kpn  https://www.kpn.com/internet/speedtest zelf overal zelfde snelheid.

in de box v12 staat er nergens snelheidstest.


Hoi @Snails, welkom op onze community! In het topic dat JanD stuurt staat eigenlijk alles wat je moet weten inclusief het stappenplan. Als je t met die stappen niet op kunt lossen kun je hierover het beste overdag even met ons bellen op 0800-0402

Hallo @Snails zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

Succes.

 

 


Kabel al eens vervangen voor een CAT6 of CAT7 kabel?


Kabel al eens vervangen voor een CAT6 of CAT7 kabel?

CAT7 wordt niet aanbevolen voor particulieren, is beter geschikt voor professionele IT netwerken.

Veel KPN routers werken niet fijn met CAT7.

CAT5e of CAT6 is meer dan voldoende bij thuisnetwerk en @Krijskever 


Hallo Jan D

 

Ik heb zojuist een nieuwe cat6 kabel van 3 M rechtstreeks vanaf de modem naar onze laptop aangesloten maar haal exact hetzelfde resultaat 600Mbs down en 950Mbs Up

 


Hallo Jan D

 

Ik heb zojuist een nieuwe cat6 kabel van 3 M rechtstreeks vanaf de modem naar onze laptop aangesloten maar haal exact hetzelfde resultaat 600Mbs down en 950Mbs Up

 

Dan alleen nog eerder genoemde link lezen en uitvoeren @Snails 

 


Heb ik geprobeerd maar hij zet niet de modem zelf uit dus dat doe ik handmatig en wacht 2 minuten en doe dan de check en zegt de verbinding is goed.


Heb ik geprobeerd maar hij zet niet de modem zelf uit dus dat dow ik handmatig en wacht 2 minuten en doe dan de check en zegt de verbinding is goed.

Dan morgen even bellen met 0800 0402 en zeggen dat je snelheid niet synchroon is en dat je het advies van de kennisbank al opgevolgd hebt. @Snails 

Succes.

 


Ik probeer ze te bereiken maar sta veel te lang in de wacht ik ga even andere opties bekijken denk zelf aan overstappen naar odido want kan er veel goedkoper zitten op het moment en bij kpn krijg ik als klant geen extra korting wel al 10+ jaar klant.


Ben al over naar odido 30 euro in de maand ipv 74 voor 1e 12 maand daarna 75 euro zon aanbieding heb ik nog nooit gehad via kpn bedankt alsnog voor het helpen maar ga toch echt wel over.


Ik probeer ze te bereiken maar sta veel te lang in de wacht ik ga even andere opties bekijken denk zelf aan overstappen naar odido want kan er veel goedkoper zitten op het moment en bij kpn krijg ik als klant geen extra korting wel al 10+ jaar klant.

Als je contractvrij bent kun je via de verlengshop verlengen met een op dat moment geldende korting voor bestaande klanten: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

 

Via X of Facebook kun je ook contact leggen met KPN @Snails 

 


Heb ik net berekend odido is in totaal 52 euro per maand over 2 jaar voor 2 gigabit met tv zon aanbieding kan ik niet kiezen met verlengen ben altijd duurder uit.


Dan maar hopen dat je dan wel de juiste snelheid krijgt bij Odido. Veel succes @Snails.


Ik hoop het ook.


Reageer