Skip to main content

Hallo KPN!

Ik heb recentelijk een V10 ontvangen omdat de oude V8 niet werkte met een Samsung J3.
Nu hebben we problemen met een HTC Desire S.
Wanneer deze verbonden is met de WiFi van KPN dan werken bepaalde apps niet. (o.a. NeVoBo app, NOS App) er wordt dan geen data geladen in de app zelf.
Op 3G en andere WiFi netwerken werkt alles zoals het hoort.

Ik heb de telefoon al opnieuw opgestart, Apps opnieuw geinstalleerd, Diverse WiFi settings geprobeerd. WiFi 5G uitgezet en alleen 2,4Ghz aan laten staan.

Hebben jullie enig idee ??

Ik hbe een vergelijkbaar probleem. Op de telefoon en de laptop van mijn kinderen werken sommige Apps (zoals spotify en Pintrest) niet via wifi en via kabel. Via 4g werken ze wel. Ze krijgen de melding ‘geen internetverbinding'. Op mijn eigen laptop en Iphone heb ik nergens last van. Ik vermoed toch dat het in de ExperiaBox zit. Ik heb bovenstaande oplossing geprobeerd, maar dat helpt niet. Box opnieuw opgestart, nog niet gereset. 

Wat kan het nog meer zijn?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Welke experiabox heb je?


Experiabox V10a


Ik raad je aan de experiabox EN daarna de betreffende telefoons opnieuw op te starten.


Ik heb je advies uitgeprobeerd, maar geen verschil. Heb overigens ook één PC waarop spotify aangeeft dat er geen internetverbinding is en die is via de kabel aangesloten op de ExperiaBox. Het vreemde is dat het probleem vorige week nog niet bestond. Heb zelf niets gewijzigd in de instellingen. 

(kan helaas niet altijd direct reageren, het forum werkt niet op mijn telefoon)

 


Hoi @YCP, welkom op het forum! Had je al geprobeerd om de reset uit te voeren?


Hallo

 

Ook hier zelfde probleem 

Reset heeft niet geholpen 

 

 


Jullie hebben toch allemaal wel een beetje recente apparatuur? Ik zie hier wat verder naar boven in dit topic een paar prehistorische toestellen voorbij komen...


Weet niet wat bij jouw prehistorisch is ?

Galaxy s9 en experia box V10 ?

Maar alle telefoons /laptops enz hebben hier last van 

 

Graag een oplossing 

 

 


Hallo

 

Ook hier zelfde probleem 

Reset heeft niet geholpen

Dit lijkt 1 of ander routeringsprobleem verderop in het KPN netwerk en/of internet. Komt het laatste jaar met regelmaat voorbij op dit KPN forum. ExperiaBox herstart en/of reset helpt dan ook niks.

Kan ook nog een IPv6 issue zijn, namelijk dat de apparaten IPv6 route en methode krijgen aangeboden en dat die (nu even) niet werkt.

Meestal is na een maand het probleem er niet meer.

Â