Skip to main content

Sinds de kpn box 12 firmware is geupgrade, heb ik twee keer meegemaakt dat websites een time-out geven. De al verbonden websites blijven gewoon werken. Met wireshark heb ik kunnen zien dat er een tcp syn pakketje naar de server wordt gestuurd maar er komt geen antwoord. Dit geldt ook voor de webconfig. Wanneer ik het modem uit en aan zet werkt alles weer.

Hoe kan ik dit verhelpen?

@KDAM71 Wat bijzonder dat je sinds de laatste firmware op 2 websites time-outs hebt ervaren.

Je geeft aan dat na het uit en aanzetten het weer werkt. Heb je dit probleem na deze reactie dan ook nogmaals ervaren? 


@Rutger_  Dankjewel voor je reactie.

Dit probleem treed nu regelmatig op. Voor de duidelijkheid: het gaat niet om specifieke websites. De websites die al open stonden blijven werken maar alle nieuw geopende websites geven een time-out. Ik heb de klantenservice gebeld maar die konden natuurlijk niet helpen. Doorschakelen naar 2e lijns doen ze kennelijk niet of de klacht naar de juiste afdeling communiceren ook niet.


@KDAM71 Helder, en op het moment dat je dus een trace doet op deze websites dan krijg je dus ook geen antwoord. 

Heb je een mogelijkheid hier een screenshot van de plaatsen zonder persoonlijke gegevens (ip adres, etc). 

Dan ga ik uitzoeken of ik kan achterhalen hoe dit kan gebeuren. 

Zit er overigens nog iets anders in je netwerk dan alleen de Box 12? Bijvoorbeeld een switch of eigen router? 


@Rutger_  Het probleem is niet meer opgetreden. Bedankt voor de moeite.

Voor het geval je het nog wilt weten, mijn lan bestaat uit de KPN box 12 met firmwareversie V12.C.23.04.39, 2 windows pc’s en een android telefoon, allemaal verbonden met wifi. Beide pc’s ondervonden hetzelfde probleem. De telefoon heb ik niet gecontroleerd. De pc’s draaien op windows 10 en 11.

 

Ik heb geen trace gedaan maar met wireshark (packet capture) gekeken wat er gebeurde. De computer zond een tcp syn packet naar het adres van de betreffende webserver maar er kwam geen enkele reactie terug.

 

Misschien heb je hier iets aan mocht het nog eens optreden.

 

Met vriendelijke groet, Klaas.