Skip to main content

Beste mensen van het KPN forum, ik probeer een bedrade verbinding te maken met mijn smart TV (Sony Bravia), maar er wordt geen verbinding toegelaten. Probleem oplosser op de TV geeft het volgende aan: 

“Your router may be incorrectly setup to connect to your Internet service provider (such as an incorrect PPPoE setting)”

Ik heb dezelfde bedrade verbinding naar het TV kastje, die werkt wel. Wifi doet het ook.

Ik ben benieuwd waar ik deze settings kan zien / aan kan passen, of er misschien iets anders is wat ik kan proberen om een bedrade verbinding te maken.

 

Groetjes

 

M

Probleem oplosser op de TV geeft het volgende aan: 

“Your router may be incorrectly setup to connect to your Internet service provider (such as an incorrect PPPoE setting)”

Dat is het in ieder geval niet immers dan zou geen enkel apparaat bij jou thuis een verbinding met Internet hebben.

Kan je hier eens foto's plaatsen van de netwerk instellingen die je op jouw Sony Bravia doorvoert. Overigens zijn mijn drie Sony Bravia televisies allemaal met een netwerkkabel aangesloten.


Hoi wjb, hier de netwerk instellingen. Ik gebruik geen proxy.

Ik heb de instellingen op de KPN thuis app bekeken, ik gebruik DHCP, mijn huidige IP valt binnen de DHCP range in de app, alle andere instellingen lijken ook te kloppen. Enige wat ik terug kan vinden is IPv6, maar die kan ik volgens mij ook niet aanpassen.

Enig idee?


Dat ziet er allemaal prima uit, niets mis mee.

Jouw televisie moet dus gewoon op Internet kunnen.


Dat kan die dus niet, daarom stel ik een vraag op een forum


Waarbij krijg je die foutmelding dan te zien? (Screenshot / foto)


@MCov 

Misschien ipv6 uit zetten op de router/experibox 

En een Keer tv opnieuw starten 

Je kunt het even proberen 


@peter-keetfm IPv6 uitgezet, werkt niet.

@wjb wat ik al in mijn eerste bericht zei, waarvan je al hebt gezegd dat dat het waarschijnlijk niet is. 

Het meest gekke is dat Netflix het als enige wel doet (geïntegreerd in de TV) maar YouTube en prime etc niet (los geïnstalleerd)

 

Running out of options here...


Probeer eens via wifi verbinden indien mogelijk 

Anders een vast ip instellen tijdelijk of het dan werkt op de tv 192.168.2.200 ff om te testen 

Vast in de tv 

Het lijkt in dit geval dat de tv problemen ondervind met de dhcp server 

"nooit geschoten is altijd mis" 

 


Er is niets mis met de netwerk connectie en/of DHCP server. De televisie heeft keurig een IP adres gekregen en aangezien Netflix werkt heeft jouw televisie een keurige verbinding met Internet. De netwerk status op mijn Sony Bravia ziet er precies hetzelfde uit. Ik gebruik eigenlijk nooit YouTube maar als ik de gelegenheid heb zal ik eens kijken of YouTube werkt op mijn Sony.


Er is niets mis met de netwerk connectieen/of DHCP server. De televisie heeft keurig een IP adres gekregen en aangezien Netflix werkt heeft jouw televisie een keurige verbinding met Internet. De netwerk status op mijn Sony Bravia ziet er precies hetzelfde uit. Ik gebruik eigenlijk nooit YouTube maar als ik de gelegenheid heb zal ik eens kijken of YouTube werkt op mijn Sony.

Waarom die rare melding dan?

Van de tv 

Als het allemaal goed werkt krijg je dat scherm toch niet 

Ik heb geen sony kan het niet testen 

Maar bij Philips android tv nooit deze meldingen gezien 


Probeer eens via wifi verbinden indien mogelijk 

Anders een vast ip instellen tijdelijk of het dan werkt op de tv 192.168.2.200 ff om te testen 

Vast in de tv 

Het lijkt in dit geval dat de tv problemen ondervind met de dhcp server 

"nooit geschoten is altijd mis" 

 

@MCov

Probeer het eens en kijken of dit werkt 

Proberen kan altijd 

Ip adres 192.168.2.2 naar 192.168.2.200 vast op de tv voor de test 


Waarom die rare melding dan?

Die melding zegt me niet zo veel, dat zijn altijd van die afschuif meldingen zo van "het ligt echt niet aan ons hoor, je moet bij die ander zijn".


Waarom die rare melding dan?

Die melding zegt me niet zo veel, dat zijn altijd van die afschuif meldingen zo van "het ligt echt niet aan ons hoor, je moet bij die ander zijn".

En waarschijnlijk zal de tv een goede verbinding hebben met een vast ip adres

Om even te proberen 

Maar goed ik heb geen sony tv

Ik heb dit soort melding nog niet gezien en lijkt mij ook niet normaal 

Lg en Philips en Samsung tv niet tegen gekomen 

Daarom denk ik aan een miscommunicatie tussen deze tv en de experiabox 

Daarom ff tijdelijk vast ip in de tv zetten 

"nooit geschoten is altijd mis" 


Ik gebruik eigenlijk nooit YouTube maar als ik de gelegenheid heb zal ik eens kijken of YouTube werkt op mijn Sony.

Ik heb even gekeken en zowel YouTube als Prime video werken probleemloos op mijn Sony KD-43XD8305.


Ik gebruik eigenlijk nooit YouTube maar als ik de gelegenheid heb zal ik eens kijken of YouTube werkt op mijn Sony.

Ik heb even gekeken en zowel YouTube als Prime video werken probleemloos op mijn Sony KD-43XD8305.

Maar ja jij gebruikt geen experiabox 

Nogmaals dit kan een probleem zijn met de dhcp server 

"kan misschien een probleem zijn"!! 


Nogmaals dit kan een probleem zijn met de dhcp server 

Nee, dit is geen probleem met de DHCP server immers de televisie heeft netjes een iP adres ontvangen waarbij ook de netmask, default gateway en DNS gevuld zijn.

Daarmee is alles wat door een DHCP server geleverd moet worden ook geleverd en kunnen we de DHCP server dus uitsluiten als potentiële oorzaak.


@MCov

Ik val even terug op je start bericht 

Hoe heb je de tv aangesloten 

Direct op de experiabox of zit hier nog een switch tussen die itv en de sony tv verdeeld 

Zo ja is deze switch igmp snooping 

Probeer eens de sony tv direct met de kabel te verbinden zonder switch  

Indien aanwezig 

(ik kan niet in de situatie in kijken vanaf hier) 


Nogmaals dit kan een probleem zijn met de dhcp server 

Nee, dit is geen probleem met de DHCP server immers de televisie heeft netjes een iP adres ontvangen waarbij ook de netmask, default gateway en DNS gevuld zijn.

Daarmee is alles wat door een DHCP server geleverd moet worden ook geleverd en kunnen we de DHCP server dus uitsluiten als potentiële oorzaak.

Kun je niet altijd vanuit gaan helaas

Terwijl het goed lijkt 


Nogmaals dit kan een probleem zijn met de dhcp server 

Nee, dit is geen probleem met de DHCP server immers de televisie heeft netjes een iP adres ontvangen waarbij ook de netmask, default gateway en DNS gevuld zijn.

Daarmee is alles wat door een DHCP server geleverd moet worden ook geleverd en kunnen we de DHCP server dus uitsluiten als potentiële oorzaak.

Kun je niet altijd vanuit gaan helaas

Terwijl het goed lijkt 

Waarom niet, wat zou er dan nog fout kunnen gaan?

Weet je dat je een DHCP server rustig uit kunt zetten nadat de DHCP cliënts voorzien zijn van DHCP leases, de cliënts zullen gewoon onder het uitgegeven IP adres actief blijven.


@MCov

Ik val even terug op je start bericht 

Hoe heb je de tv aangesloten 

Direct op de experiabox of zit hier nog een switch tussen die itv en de sony tv verdeeld 

Zo ja is deze switch igmp snooping 

Probeer eens de sony tv direct met de kabel te verbinden zonder switch  

Indien aanwezig 

(ik kan niet in de situatie in kijken vanaf hier) 

?? 


Direct op de experiabox of zit hier nog een switch tussen die itv en de sony tv verdeeld 

Zo ja is deze switch igmp snooping 

Het maakt voor de televisie niet uit of een eventuele switch wel of niet IGMP snooping ondersteunt. Ook zonder IGMP snooping zouden YouTube en Prime video geen problemen mogen geven.


Beste mensen van het KPN forum, ik probeer een bedrade verbinding te maken met mijn smart TV (Sony Bravia), maar er wordt geen verbinding toegelaten. Probleem oplosser op de TV geeft het volgende aan: 

“Your router may be incorrectly setup to connect to your Internet service provider (such as an incorrect PPPoE setting)”

Waarom draai je de "probleem oplosser"?

Je zegt dat er geen verbinding toegelaten wordt, kan je eens een foto plaatsen waaruit dat blijkt?


Direct op de experiabox of zit hier nog een switch tussen die itv en de sony tv verdeeld 

Zo ja is deze switch igmp snooping 

Het maakt voor de televisie niet uit of een eventuele switch wel of niet IGMP snooping ondersteunt. Ook zonder IGMP snooping zouden YouTube en Prime video geen problemen mogen geven.


maar wel als daar ook nog een itv ontvanger op aangesloten zit

trouwens jou dhcp verhaal is onzin

zet jou dhcp server maar eens uit op jou router

probeer dan nog maar eens connectie te krijgen

 


maar wel als daar ook nog een itv ontvanger op aangesloten zit

Nee, dat maakt voor de televisie niets uit.

 

trouwens jou dhcp verhaal is onzin

zet jou dhcp server maar eens uit op jou router

probeer dan nog maar eens connectie te krijgen

Ik hoef dan geen connectie meer te krijgen immers ik had al een connectie.

Weet je dat je een DHCP server rustig uit kunt zetten nadat de DHCP cliënts voorzien zijn van DHCP leases, de cliënts zullen gewoon onder het uitgegeven IP adres actief blijven.

 


maar wel als daar ook nog een itv ontvanger op aangesloten zit

Nee, dat maakt voor de televisie niets uit.

 

trouwens jou dhcp verhaal is onzin

zet jou dhcp server maar eens uit op jou router

probeer dan nog maar eens connectie te krijgen

Ik hoef dan geen connectie meer te krijgen immers ik had al een connectie.

Weet je dat je een DHCP server rustig uit kunt zetten nadat de DHCP cliënts voorzien zijn van DHCP leases, de cliënts zullen gewoon onder het uitgegeven IP adres actief blijven.

 


dat maakt wel degelijk uit als de tv en de itv ontvanger op dezelfde switch zitten zonder igmp snooping

het kan storing geven

(het kan)

ts zou dit toch simpel kunnen testen door simpel de netwerk kabel direct in de tv te doen

“indien er een switch aanwezig is natuurlijk”