Skip to main content

Vraag. Onregelmatig stopt Spotify en stepbridge. Kan het zijn dat dat veroorzaakt wordt door een zeer korte onderbreking van het wifi van kpn? Willem

Hoi @willemmartens . Wat is stepbridge? 

Werkt spotify via mobiele verbinding goed? 


Dank voor het antwoord.

Het probleem speelt niet op mijn mobiel. (Samsung Galaxy A71). Met Wifi aan/uit geen probleem) Wisselt volgens mij automatisch tussen Wifi en mobiel)

Het probleem, stoppen van het afspelen) gebeurt als ik gebruik maken van de Spotify connect van de Lenco Concerto DIR-2000. Bij het afspelen functioneert de spotify app op mijn mobiel als afstandsbediening. Als ik de Experiabox uitzet, de wifi dus uitzet, stopt het afspelen op de Lenco , en springt het icoon op de mobile van II naar het pijltje. Na drukken op het pijltje gaat het afspelen verder oo mij mobiel.

Daarom denk ik dat het afspelen met de Wifi op de Experiabox aan op de Lenco op onfregelmatige tijden wordt onderbroken omdat de WiFi hapert. Kan dat de oorzaak zijn.?

mvg Willem Martens


Dit is heel lastig voor mij om te beoordelen.  

Een vuistregel bij dit soort zaken is dat je alles het liefst via één draadloos netwerk wilt laten regelen. (en dan bij voorkeur het wifi netwerk wat uit je experiabox en/of wifi versterkers komt) 

Jij hebt toch geen apart apparaat wat een eigen wifi netwerk genereert voor spotify? 


Beste Erwin, bedankt voor je reactie.

Ik heb ondertussen nog wat verder gekeken.

Zowel de mobiel met de app als de Lenco zitten op hetzelfde netwerk,. Dat staat ook expliciet in de gebruiksaanwijzing van de Lenco Concerto.

Als ik tijdens het spelen de Experiabox( Wifi) uitzet dan stopt de weergave op de Lenco na enkele seconden. Na herstel van de WiFI en indrukken van het pijltje op de App gaat het afspelen verder op de mobiel. Ik kom tot de conclusie dat het probleem is dat de WiFi bij mij in huis af en toe ven wegvalt en dat de verbinding niet automatisch door de Lenco wordt hersteld.

 

Als is de spotify muziek via mijn mobiel stream via Bluetooth naar de Lenco Concerto dan heb ik dat probleem niet. Bij uitval va de WiFi neemt op de mobiel het signaal over via het mobiele netwerk, denk ik.  Ik denk dat ik deze oplossing maar ga toepassen, want het WiFi netwerk is hier in het buitengebied niet via glasvezel en zwak. Twee 4K televisies gaat niet een wel. Vandaar.

Met vriendelijke groeten,

Wil.

Â