Skip to main content

Hoe kan het dat :

1.als je vanaf 1986 klant bent van KPN bent  een overstap wilde maken naar You Fone op 22-01-2021.

2.dat niet vlekkeloos verliep en meteen opzegt, je abonnement op die dag wilt continueren bij KPN wat doorliep  tot 13 februari ,te horen krijgt dat dat geen probleem, zo geregeld is,  eventueel met een harde reset van de modem.

​​​​​​​3 je op 8 februari nog steeds geen vast internet hebt..

​​​​​​​4 ondertussen meer dan 14 uur in de wacht gezet worden, 16 medewerkers klantenservice,2 medewerkers klachten afdeling,(1was wel zo vriendelijk  een bloemetje op te sturen) 1 medewerker spoed en herstel gesproken, via messenger medewerkers gesproken, iedereen vroeg geduld te hebben, ze zijn er mee bezig, ticket blijft hangen, nieuw abonnement ,op mijn vrouw haar naam gaat sneller?? te horen krijgen, maar nog steeds geen vast internet. Er na 2 weken een medewerker van de klantenservice een helder idee had om een dongel met 50GB te regelen. En dat in een tijd dat wij thuiswerken.

mijn vraag is na het lezen van bovenstaand, wanneer wordt het opgelost?

Onderaan de tekst staat de vraag :

Waar berichtgeving staat is heeft KPN een e mail gestuurd.

Verloop

Vanaf 1986 klant bij KPN

  • Op vrijdag 22-01-2021 de overstap willen maken naar YOU FONE, maar deze vergat ons aan te melden bij de monteursdienst. Daardoor helemaal geen internet zowel van KPN als You Fone.
  • Toen besloten om bij KPN te blijven, abonnement klnr:**********  te continueren. ( wat doorloopt tot 12-02-2021)Berichtgeving mail 13-01-2021. De klantenservice zei dat dat zo geregeld was.
  • Vrijdagavond 22-01-2021 weer gebeld nog geen internet, zou met een reset van de modem wel gaan, dus niet. Bevestiging annulering YOU Fone mail 22-01-2021.
  • Zaterdag 23-01-2021 weer gebeld, moesten afwachten, maandag terugbellen
  • Maandag 25-01-2021 Klantenservice medewerker Manuel heeft mijn vrouw gesproken, vertelde haar het sneller zou gaan als wij een nieuw abonnement namen. Berichtgeving mail 25-01-2021. Nr bestelling ARMOR ******** .Klnr : *********. En een monteur sturen om het op te lossen. Berichtgeving 27-01-2021. Wat duurder was dan ons abonnement wat doorliep tot 12-02-2021. Op haar naam.. Hoezo wij hadden toch een abonnement?
  • Maandag 25-01-2021 bovenstaande meteen geannuleerd, en na zou vragen wat de status was van ons Internet abonnement klnr : ******** en ons terugbellen, niet gebeurd
  • Dinsdag 26-01-2021 Klantenservice gesproken, Joyce, vraag wat de status was. zij zou navraag doen. Niet teruggebeld.
  • Woensdag 27-01-2021  speciaal thuis gebleven, wachten op de monteur 10-12.00 uur, niet geweest. Wel berichtgeving voor klnr: ********* over de bestelling. Hoezo was toch geannuleerd? Weer gebeld, wat de status was.
  • Berichtgeving over Mobile Wifi 50GB met simkaart
  • Berichtgeving Officiële klacht ingediend via de website.
  • Donderdag 28-01-2021 weer gebeld,
  • Konden de Mobile Wifi ophalen bij Jan Linders, dit was geregeld door Daniélle, klantenservice.
  • Vrijdag 29-01-2021 teruggebeld door de medewerker die de klacht behandeld, wij moesten maar afwachten, meer konden zij niet doen. Later op de dag gebeld door 088 nummer met de mededeling dat het ticket vastzat, en zeker niet opgelost was voor het weekend.
  • Zondag 31-01-2021 berichtgeving annulering klnr: **************
  • Maandag 01-02-2021 Klantenservice gesproken, Robert ****** seniormedewerker.

In overeenstemming oude klnr laten vervallen, nieuwe bestelling ********** .aangemaakt met de juiste bedragen, en hij zou er spoed achter zetten.

  • Dinsdag 02-02-2021 weer gebeld vraag naar de status, Klantenservice medewerker Marco zei dat alles zou moeten werken, dus niet. Zouden teruggebeld worden dus niet.
  • Woensdag 03-02-2021 weer gebeld, vragen naar de status, afwachten, zou teruggebeld worden, weer niet.
  • Donderdag 04-02-2021 weer gebeld, weer werd er gezegd, ze zijn er mee bezig.

Later teruggebeld door Sven van de afdeling klachtenbehandeling, die wist te vertellen dat het lag bij de afdeling Spoed en Herstel. Hij kon niets toezeggen, wat de status was. Wel kon hij ervoor zorgen dat er een bloemetje opgestuurd zou worden.

  • Vrijdag 05-02-2021 weer gebeld, en een bericht gestuurd via chat, ook met de vraag of het aantal GB aangevuld kon worden, opdat wij het weekend anders zonder zouden zitten. Maar weer wachten.
  • Maandagmorgen 08-02-2021 weer gebeld, men kon niets vertellen hoe of wat de status is, wel werd er data beloofd(vrijdag toch al gevraagd, en toe gezegd..) Omdat er in de middag niets was bijgeschreven, voor de zekerheid weer gebeld, werd meteen geregeld.

Wat is de status van het abonnement?

Wanneer krijgen wij vast internet? Tenslotte hadden wij een abonnement tot en met 13 februari?

Welke compensaties mogen wij verwachten voor alle overlast?

Admin: Dubbele topics en reacties samengevoegd, privacygevoelige gegevens verwijderd.


U had inderdaad een abonnement tot 13 februari, maar Youfone heeft de lijn per 22-1 al overgenomen, op dat moment was u dus al te laat om Youfone te annuleren en was de hele boel op KPN al opgedoekt en afgesloten en de boel gereed gemaakt voor Youfone.

Daarna ging het dus fout, er had nooit een nieuw abonnement geadviseerd moeten worden, dan gaan er allemaal radertjes draaien die elkaar in de weg gaan zitten, dit had gelijk moeten gebeuren ipv de oude boel weer van stal te halen, dan was het binnen twee weken geregeld, met een beetje geluk in een week.

Compensatie voor overlast kent KPN niet voor een consumenten lijn, U heeft al een bloemetje aangeboden gekregen, voor de rest, de meest ellende heeft u u zelf aangedaan door over te stappen, bij KPN gaat er nu weinig fout, herstel van een afgesloten lijn gaat nu eenmaal niet in een dag, dit duurt normaal ook meestal een week of 2 en langer.


Een moderator gaat hier zeker op reageren.  Maar blijkbaar zijn ze ook via andere kanalen voor u bezig dus veel zal dit niet toevoegen.  Als forumlid vraag ik me dan wel af waarom je overstapt als internet zo belangrijk is ivm thuiswerken. Dat moet je gewoon niet doen!!


@famheijdenrijk Welkom op het forum. 

Wat super vervelend dat er zoveel mis gegaan is bij deze niet afgemaakte overstap. Wat @Doornekamp33 zegt klopt voor een groot deel. 

Op het moment dat bij een andere provider die levert over dezelfde lijn als wij een aanvraag gedaan wordt en zij leveren op een eerdere datum, dan nemen zij de lijn van ons over. Het kan wel zo zijn dat door bijvoorbeeld de opzegtermijn het abonnement administratief langer doorloopt. 

Op het moment dat zij gaan leveren dan zijn wij dus ons signaal kwijt, en als wij dan weer gaan leveren moet de verbinding opnieuw worden opgebouwd. Nou is het in dit geval ook nog zo dat er een proces vastloopt, dit is de reden dat het langer duurt dan normaal. 

Mijn collega's zijn hard aan de slag om dit op te lossen. Wij doen uiteraard ons best om dit zo snel mogelijk te doen. Hiervoor maakt het niet uit of je sinds 2020 of sinds 1986 klant bent, wij proberen dit voor iedereen zo snel mogelijk te doen. 

Voor wat betreft compensatie is je een tussenoplossing aangeboden in de vorm van een noodpakket en is er een bloemetje opgestuurd. Meer dan dat zal ik helaas niet kunnen doen ben ik bang. Mocht de data van het noodpakket op zijn dan hoor ik het graag en zal ik deze aanvullen. 


Goedenavond Rutger

Allereerst wil ik je bedanken voor het duidelijke antwoord. Afgelopen vrijdag heb ik contact gehad met Vincent van Spoed en Herstel. Hij wist ls eerste een duidelijk antwoord en verklaring te geven. Als  de klantenservice dit nu ook op 22 januari had gegeven, was ,is de grote ergernis er  misschien niet geweest.

Nee,zij sturen ons van het kastje naar de muur en komen met beloftes,oplossingen die dus niet konden.