Skip to main content

De glasvezelaansluiting in de meterkast werkt alleen als er stroom/elektriciteit op staat.

Nu heb ik geen stopcontact in de meterkest, dus het werkt niet en het zal niet werken, totdat kpn een stopcontact aanlegt in die meterkast.

Dat schijnt een fluitje van een cent te zijn.

Maar dat doet KPN niet.

Ze verwijzen mij naar de Woningbouwvereniging en die doet het ook niet. Ik heb het ook via Whatsapp aan de kabeljongens gevraagd, die tot in de meterkast hebben bevestigd en die zeggen dat zij al tientallen mensen met dezelfde vraag hebben doorverwezen naar kpn. Vinden het ook raar.

Rare jongens, die kpn-ners om met Obelix te spreken.

Vooral omdat ik vanmorgen een niet-beantwoordbare sms van kpn kreeg, dat ik nog geen gebruik maak van de glasvezel.

En nu wordt het nog grappig ook, want er dwaalt hier een Ziggo-monteur door de wijk, die het, in z'n eigen tijd, wel voor mij wil doen voor pakweg € 70. :)

Tevens een waarschuwing voor anderen; er zijn bedrijven die een stopcontact willen aanleggen voor 500 euro. Niet intrappen, want het is een klusje van ongeveer een half uur tijd.

Je moet niet KPN bellen en vragen om een monteur voor het plaatsen van een stopcontact. Want dan beginnen ze daar bij de klantenservice te steigeren. Je moet de klantenservice bellen en gewoon zeggen dat het aansluiten niet lukt. Dat het kastje er niet op wil ofzo. Dan krijgt u een gratis installatiemonteur.

Niet altijd is het plaatsen van een stopcontact een simpel klusje. Soms is er geen onderverdeling in groepen. Dan is er alleen maar een elektriciteitsmeter en een hoofdschakelaar. In dat geval kan het misschien best 500 euro gaan kosten.


In dit geval is de hoofdaansluiting van de glasvezel NIET volgens de regels van KPN Netwerk geplaatst door de onderaannemer. Fout onderaannemer en/of eigenwijsheid van de woningbouw.

Bovendien zal er OOK NOG een netwerkkabel (kan niet draadloos) vanaf het glasvezelpunt naar de plek voor het modem in de woonkamer (?) gemaakt moeten worden.

 

Ik had ditzelfde, maar was er tijdig bij (met medewerking van Ward van KPN Netwerk). Daardoor zijn ze in onze flat (zo'n 3 hoog ding sociale woningbouw) in de woonkamers pal naast een stopcontact binnen gebracht.

Hier zijn de meterkasten buiten de woningen en zo vol dat er ook gewoon geen ruimte zou zijn voor het glasvezelpunt EN een stopcontact. 

Kortzichtigheid van woningbouw: “een voorziening dient via de meterkast”. Dom, dom, dom.


Sorry hierboven. Dat was de kat.

 

Bedankt voor de antwoorden.

Mijn meterkast heeft plenty ruimte voor een stopcontact + dat er nog 3 aansluitingsmogelijkheden zijn voor een en ander. Hier dus een stopcontact.

Van het glasvezelkastje moet er inderdaad nog een UTP kabel naar mijn modemrouter gelegd worden en die kan je gratis bestellen bij kpn. Ik zal zo'n 15 meter nodig hebben.

Die modemrouter staat in mijn werkkamer vlak naast mijn pc, maar dat is het grote probleem niet.

 

En morgen komt die Ziggo monteur. Die doet dat ernaast. Heeft een eigen bedrijf.

Ik ben benieuwd. :P

Bedankt voor de antwoorden.

Mijn meterkast heeft plenty ruimte voor een stopcontact + dat er nog 3 aansluitingsmogelijkheden zijn voor een en ander. Hier dus een stopcontact.

Van het glasvezelkastje moet er inderdaad nog een UTP kabel naar mijn modemrouter gelegd worden en die kan je gratis bestellen bij kpn. Ik zal zo'n 15 meter nodig hebben.

Die modemrouter staat in mijn werkkamer vlak naast mijn pc, maar dat is het grote probleem niet.

 

En morgen komt die Ziggo monteur. Die doet dat ernaast. Heeft een eigen bedrijf.

Ik ben benieuwd. :P

 


Kortzichtigheid van woningbouw: “een voorziening dient via de meterkast”. Dom, dom, dom.

Ik vind daar niets doms aan. Daar is een meterkast voor. 

Ik zou hem nooit in de woonkamer willen hebben. Geeft een hoop rommel met al die snoeren en adapters enzo. En knipperende ledjes.


Ik zou 'm nooit ergens anders dan de woonkamer willen hebben. En hier bleek de meterkast ook nog eens totaal ongeschikt. Qua ruimte (praktisch vol) en plek (buiten de woning in centrale hal).

Zoveel mensen, …

en ieder huis is anders.

Ook bij mijn moeder is de woonkamer, voorin het huis naast de voordeur, de beste plek. De meterkast zit bijna helemaal achterin. Helemaal naar achteren met de glasvezel en dan weer naar voor met utp gaf juist extra kabels…. en meters.


Inmiddels ligt het stopcontact er al een hele poos voor € 70,=. Was een fluitje van een cent en duurde een klein uurtje. Maarre, communicatie blijkt niet het sterkte punt van KPN glasvezel.

Lees verder in:

Stopcontact in meterkast aanleggen Versie 2.0 😜


Reageer