Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb sinds kort KPN glasvezel - Hussel 200. Nu valt telkens de verbinding na een tijd de verbinding (zowel draadloos als bekabeld) weg.

Ik zie in de logfile van de modem onderstaande staan.

 

06.06.2020 12:04:39 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

06.06.2020 12:04:32 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed

06.06.2020 12:04:29 Info PPPOE

PPPoE connection successfully established with user credentials.

06.06.2020 12:03:14 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

06.06.2020 12:03:10 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

 

Iemand toevallig een idee wat er aan de hand kan zijn?

Dit komt meerdere malen voor in de log..

 

Alvast bedankt voor de moeite.

Hi Pidi, welkom op het forum. 

Ik moet eerlijk bekennen dat mij dit zo niets zegt. Wat is dat eigenlijk voor apparaat? Ik vind daar bijzonder weinig informatie over. Is het een modem? Een router? En is dezeop de Experiabox aangesloten of heb je de Experiabox helemaal verwijderd? 


Hi @Alex_P

Als ik Google “Sagemcom F5359” kom ik op de supportsite van Sagemcom een plaatje tegen, dat heel erg op de KPN Box 12 lijkt. Ik denk dat Pidi een van de klanten is, die dit modem al hebben gekregen.


Volgens mij heb je helemaal gelijk, die foto heb ik niet gezien om de link te leggen. 

@PidiB Heb je de Box ook gereset door het resetknopje met een tandenstoker ingedrukt te houden tot alle lampjes uit gaan? Dit knopje vind je naast de stroomkabel. Zou je ook het glasvezelkastje 10 seconden stroomloos willen maken voordat je dit doet? 


@PidiB : is dit probleem al opgelost? Ik ben sinds weekje over op KPN, heb zelfde modem, en helaas ook hertzelfde probleem. Reset glasvezelkastje en modem heb ik al meerder keren geprobeerd, helaas zonder reultaat. Heb je toevallig ook een switch in je netwerk draaien?


Goedemorgen Mensen,

Bedankt voor jullie reacties. Probleem is bij mij opgelost door een KPN monteur..
Er was waarschijnlijk een slechte connectie in de verzamelkast van KPN in mijn wijk. Hier heeft de monteur namelijk een nieuwe kabel/aansluiting gemaakt. Sindsdien alles ok en werkt alles super.

 

@henkor Denk dat je ook ff een monteur moet laten komen. Die heeft mij top geholpen destijds.
Ik heb geen verdere switch oid in mijn netwerk. Dus daar lag het (in mijn optiek) niet aan.


@Hanna_ 

Hier schijnbaar exact hetzelfde probleem als wat wij nu ervaren.


@henkor Is dit probleem bij jou op dezelfde manier opgelost als bij @PidiB ?


Bij mij destijds monteur geweest. Na korte controle belletje gepleegd naar collega. Deze eist na snelle check te melden dat de GBIC in wijkkast verouderd was en vervangen moest worden. Monteur vervolgens naar wijkkast  GBIC vervangen en daarna nooit meer problemen gehad.

 

Hopelijk helpt je dit.


Dank voor je reactie @henkor.

 

Hier heeft de monteur dezelfde handelingen verricht + een oudere versie van modem geïnstalleerd en vooralsnog lijken ook hier de problemen nu verholpen.

 

 


Net als TS en @CoenW heb ik hetzelfde probleem. Het lijkt het wegvallen van de verbinding, maar in de logfiles (DEBUG) zie ik nog meer, namelijk:

Laatste activiteit:
14.01.2021 20:04:04

En dan lijkt het alsof het modem automatisch uitgaat, want de volgende melding is:
01.01.2013 01:00:11 Info SYS
The Modem has successfully powered up

Waarna er vervolgens een hele riedel opstart, devices aansluiten en als laatste melding geeft:
14.01.2021 20:11:50 Info SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
14.01.2021 20:11:49 Info SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

Dus tussen

14.01.2021 20:04:04

en

14.01.2021 20:11:49

is het in de log files heel even 2013. En is er dus een reboot geweest.

 

Dit herhaald zich weer om

14.01.2021 20:25:53 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

14.01.2021 20:25:53 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

 

Dus grofweg elke 20 min. Iemand tips?


Blijkbaar vond de admin het nodig om mijn reactie te verplaatsen.. ik wilde de logs nog posten aangezien het exact dezelfde trant is als de topicstarter, dus relevant om het in één topic te houden lijkt me…

‘mijn’ topic hier:

maar admin: graag weer hier terugmergen zodat éénzelfde issue op één plek besproken kan worden ivm niet 10x het wiel opnieuw uitvinden… deze foutmelding inc. KPN geeft nl. welgeteld één melding in google, en dat is dit topic.

 

14.01.2021 16:22:06 Info SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
14.01.2021 16:21:56 Info SYS
TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed
14.01.2021 16:21:53 Info PPPOE
PPPoE connection successfully established with user credentials.
14.01.2021 16:20:55 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.
14.01.2021 16:20:50 Error PPPOE
Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

Okee, dan weten we dat de error betekent dat er geen verbinding mogelijk is w.b. LCP Echo requests. Maar wat doen we (=KPN) er vervolgens aan? De helpdesk zegt 'dat het geen kwaad kan', maar als ik dan vraag waarvoor deze verbinding dan opgezet wordt, blijft het stil. Als het voor updates of upgrades nodig is, gaat het vroeg of laat toch een keer ernstige(r) storingen geven.


Okee, dan weten we dat de error betekent dat er geen verbinding mogelijk is w.b. LCP Echo requests. Maar wat doen we (=KPN) er vervolgens aan? De helpdesk zegt 'dat het geen kwaad kan', maar als ik dan vraag waarvoor deze verbinding dan opgezet wordt, blijft het stil. Als het voor updates of upgrades nodig is, gaat het vroeg of laat toch een keer ernstige(r) storingen geven.


Bij mij gaan deze meldingen steeds samen en leiden ze tot het daadwerkelijk wegvallen van de internet, wifi en televisiesignalen. Dus dat kan wel degelijk kwaad… zo is niet te thuiswerken bijvoorbeeld. Vandaar dat KPN bij mij ook daadwerkelijk actie onderneemt om dit te verhelpen. U ziet alleen de meldingen terug in de logs maar heeft geen wegvallende verbinding?

Bij ons kon KPN in de logs aan hun zijde ook zien dat de verbinding regelmatig compleet wegviel, wat natuurlijk niet acceptabel is. Vandaar actie om een monteur te sturen.


Okee, dan weten we dat de error betekent dat er geen verbinding mogelijk is w.b. LCP Echo requests. Maar wat doen we (=KPN) er vervolgens aan? De helpdesk zegt 'dat het geen kwaad kan', maar als ik dan vraag waarvoor deze verbinding dan opgezet wordt, blijft het stil. Als het voor updates of upgrades nodig is, gaat het vroeg of laat toch een keer ernstige(r) storingen geven.


Bij mij gaan deze meldingen steeds samen en leiden ze tot het daadwerkelijk wegvallen van de internet, wifi en televisiesignalen. Dus dat kan wel degelijk kwaad… zo is niet te thuiswerken bijvoorbeeld. Vandaar dat KPN bij mij ook daadwerkelijk actie onderneemt om dit te verhelpen. U ziet alleen de meldingen terug in de logs maar heeft geen wegvallende verbinding?

Bij ons kon KPN in de logs aan hun zijde ook zien dat de verbinding regelmatig compleet wegviel, wat natuurlijk niet acceptabel is. Vandaar actie om een monteur te sturen.


Ik heb (nog) geen last van wegvallende verbindingen.


Update aan onze zijde hier.

Lang verhaal kort: de glasvezelkabel naar ons huis had een defect, en we zitten nu tijdelijk op de andere totdat de originele wordt gerepareerd. Tot nu toe nog geen verbindingsproblemen teruggezien.


Wederom het uitgebreide verhaal in het andere topic.

Korte samenvatting: ‘reparaties’/vervangingen van alle lasjes en koppelingen door de monteur op de originele fiber gedaan en ons daar weer op teruggezet, en na een half uur is de verbinding weer weg. Wederom gebeld en als het goed is komt de monteur straks weer terug, weet alleen niet of hij een oplossing heeft, anders dan ons weer terug te zetten op de analoge vezel. Waardeloze ervaring tot nu toe dus dit hele verhaal.


Dank voor de updates CoenW. Ik heb inmiddels na menig contact met de helpdesk ook maar een monteur ingeschakeld, met risico op kosten, maar dat wegvallen van die verbinding maakt thuis werken echt lastig. :) 

 

Succes daar, als de oplossing er is horen we het graag!


Update wederom in het andere topic:

vandaag is onze voedingsvezel in de wijkcentrale omgezet en daarmee lijkt het probleem voorlopig verholpen.


Ook hier soortgelijke problemen met plotseling wegvallende verbinding (zowel wifi als ethernet) meestal tijdens Teams of Zoom meeting. Monteur al gehad, experiabox 10 is vervangen door 12, probleem blijft echter. Er zou nu gelogd worden vanuit KPN  en ik wacht op de terugkoppeling KPN.  Is erg lastig met thuiswerken, hoop dat het probleem snel kan worden opgelost . 


Beste, hierbij ook hetzelfde probleem. Na veel zoeken op internet uiteindelijk in het modem log dezelfde teksten gevonden, namelijk:

 

19.02.2021 12:55:18    Info    SYS    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
19.02.2021 12:55:17    Info    SYS    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

19.02.2021 10:55:17    Info    SYS    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed
19.02.2021 10:55:17    Info    SYS    TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

 

Exact ieder uur of iedere 2 uur valt kort de internetverbinding weg en start daarna weer op. Behoorlijk vervelend natuurlijk bij thuiswerken en ingelogd zijn op je werksysteem.

Hebben jullie KPN / de monteur moeten betalen om dit op te lossen, of heeft KPN de kosten op zich genomen? Ook vooraf al dit forum kunnen delen met KPN, of pas als de monteur aan de deur stond?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

 

Groet Erwin


Afgelopen weken verschillende monteurs op bezoek gehad, vorige week heeft de monteur alles nog eens nagelopen en in de wijk centrale een poortwissel toegepast. Leek in eerste instantie beter, echter vanochtend wederom volledig wegvallende verbinding.  Monteur net weer geweest, vond het signaal op glas niet sterk genoeg, inmiddels weer een poortwissel toegepast.  . Heb de eerste keer 60 euro moeten betalen, vorige week en vandaag zijn geen kosten in rekening gebracht - uiteraard, zou ik zeggen.  

Nu maar even afwachten hoe het verder gaat. Erg vervelend, maar ik moet zeggen de monteurs doen hun best. 


Ik heb de melding (meermaals) ook geconstateerd in mijn logfiles, maar internet werkt op zich goed. Het enige probleem wat ik heb (ander topic) is de bij herhaling terugkerende melding stb-nmc-400 bij de TV-ontvanger. Wellicht heeft dat er ook iets mee te maken.