Skip to main content

Tijdens het netflixen ging mijn tv precies om 00.00 vannacht raar doen. Als ik opnieuw verbinding wil maken staat er dat er wel netwerk maar geen internet is. De normale zenders van de tv zelf zijn ook niet te bekijken. Hier geeft hij aan downloaden van software op tv ontvanger lukt niet. Foutcode 307. Ik heb alle kastjes al het stroom eraf gezet, alle stekkers opnieuw aangesloten en gereset maar niks helpt.

Eigenlijk heb je alle stappen ondernomen die je zou moeten nemen, ook al het modem gereset? 

Foutcode 307 geeft aan dat hij een software update niet (goed) kan binnenhalen. Meestal is dit op te lossen door het modem te resetten, alle apparatuur behalve je Itv tuner eraf te halen en daarna weer proberen.

 

Hoe ziet jouw thuis netwerk er uit? Heb je switches, wifi versterkers en zit je Itv tuner bekabeld aangesloten of door middel van een draadloze verbindingsset of superwifi?


.


Eigenlijk heb je alle stappen ondernomen die je zou moeten nemen, ook al het modem gereset? 

Foutcode 307 geeft aan dat hij een software update niet (goed) kan binnenhalen. Meestal is dit op te lossen door het modem te resetten, alle apparatuur behalve je Itv tuner eraf te halen en daarna weer proberen.

 

Hoe ziet jouw thuis netwerk er uit? Heb je switches, wifi versterkers en zit je Itv tuner bekabeld aangesloten of door middel van een draadloze verbindingsset of superwifi?

Ik weet niet wat switches zijn. WiFi versterkers heb ik niet . En wat is precies mijn ltv tuner ?

Alle kabels heb ik via de stappen op de website er al uit gehad en opnieuw er in maar dat heeft helaas niet geholpen. Ook de modem resetten niet.


Welk modem heb je?

Een switch is een blokje waar 1 internet kabel in gaat en 1 of meerdere internet kabels uit gaan, een soort van splitter.

Dus is er direct een kabel van de tv naar het modem of zit daar nog wat tussen?

 

Verder lees ik nu pas dat ook het internet niet werkt, als je geen internet hebt zal de tv ook niet werken. Wat voor modem heb je? En hoe is deze aangesloten?

 

Resume; 

Hoe is je tv aangesloten 

Welk modem heb je? (Die kast met lampjes waar de wifi code op staat)

Hoe is het modem aangesloten.


Welk modem heb je?

Een switch is een blokje waar 1 internet kabel in gaat en 1 of meerdere internet kabels uit gaan, een soort van splitter.

Dus is er direct een kabel van de tv naar het modem of zit daar nog wat tussen?

 

Verder lees ik nu pas dat ook het internet niet werkt, als je geen internet hebt zal de tv ook niet werken. Wat voor modem heb je? En hoe is deze aangesloten?

 

Resume; 

Hoe is je tv aangesloten 

Welk modem heb je? (Die kast met lampjes waar de wifi code op staat)

Hoe is het modem aangesloten.

Dit is wat ik heb. Kan je hier wat mee ?

 


Twee vraagjes:

Heb je nu wel of geen internet?

Die gele kabel in de zwarte box, zit de andere kant van de kabel zit in de tv ontvanger? 


Twee vraagjes:

Heb je nu wel of geen internet?

Die gele kabel in de zwarte box, zit de andere kant van de kabel zit in de tv ontvanger? 

Nee ik heb geen internet en geen tv.

Ja die gele kabel gaat inderdaad naar de tv ontvanger 


Twee vraagjes:

Heb je nu wel of geen internet?

Die gele kabel in de zwarte box, zit de andere kant van de kabel zit in de tv ontvanger? 

Nee ik heb geen internet en geen tv.

Ja die gele kabel gaat inderdaad naar de tv ontvanger 

Dan is het vooral een connectie issue want zonder internet heb je nooit tv. Die rode kabel gaat een kastje van glasvezel in. Zou je van dat kastje een foto kunnen posten? Ik ben benieuwd welke lampjes hier op branden.


Twee vraagjes:

Heb je nu wel of geen internet?

Die gele kabel in de zwarte box, zit de andere kant van de kabel zit in de tv ontvanger? 

Nee ik heb geen internet en geen tv.

Ja die gele kabel gaat inderdaad naar de tv ontvanger 

Dan is het vooral een connectie issue want zonder internet heb je nooit tv. Die rode kabel gaat een kastje van glasvezel in. Zou je van dat kastje een foto kunnen posten? Ik ben benieuwd welke lampjes hier op branden.

 


Twee vraagjes:

Heb je nu wel of geen internet?

Die gele kabel in de zwarte box, zit de andere kant van de kabel zit in de tv ontvanger? 

Nee ik heb geen internet en geen tv.

Ja die gele kabel gaat inderdaad naar de tv ontvanger 

Dan is het vooral een connectie issue want zonder internet heb je nooit tv. Die rode kabel gaat een kastje van glasvezel in. Zou je van dat kastje een foto kunnen posten? Ik ben benieuwd welke lampjes hier op branden.

 

Zou je deze twee minuten van het stroom willen halen? Dus even die zwarte kabel er uit.

Het linker lampje op de zwarte modem zou daarna uit moeten gaan en een minuutje nadat het glasvezel kastje weer stroom heeft weer stabiel moeten branden en (hopelijk) werkt alles dan weer.


Twee vraagjes:

Heb je nu wel of geen internet?

Die gele kabel in de zwarte box, zit de andere kant van de kabel zit in de tv ontvanger? 

Nee ik heb geen internet en geen tv.

Ja die gele kabel gaat inderdaad naar de tv ontvanger 

Dan is het vooral een connectie issue want zonder internet heb je nooit tv. Die rode kabel gaat een kastje van glasvezel in. Zou je van dat kastje een foto kunnen posten? Ik ben benieuwd welke lampjes hier op branden.

 

Zou je deze twee minuten van het stroom willen halen? Dus even die zwarte kabel er uit.

Het linker lampje op de zwarte modem zou daarna uit moeten gaan en een minuutje nadat het glasvezel kastje weer stroom heeft weer stabiel moeten branden en (hopelijk) werkt alles dan weer.

Er branden 3 lampjes op het zwarte kastje waarvan de meest linkse knippert. Ze zijn niet uit geweest toen ik de zwarte kabel eruit haalde van het witte kastje. Het internet is nog steeds weg helaas.


Zit de rode kabel ook in de rode poort van het modem? Indien ja dan is mijn advies om nogmaals met een paperclip of tandenstoker de reset knop aan de achterkant in te houden tot alle lapjes uit vallen. Mocht dit niet werken ben ik bang dat het modem niet meer functioneert zoals die moet doen. Dan kan je het best bellen met de klantenservice op 0800-0402 voor een spoedige oplossing.


Zit de rode kabel ook in de rode poort van het modem? Indien ja dan is mijn advies om nogmaals met een paperclip of tandenstoker de reset knop aan de achterkant in te houden tot alle lapjes uit vallen. Mocht dit niet werken ben ik bang dat het modem niet meer functioneert zoals die moet doen. Dan kan je het best bellen met de klantenservice op 0800-0402 voor een spoedige oplossing.

Ik ga het nog één keer proberen..  in ieder geval heel erg bedankt voor de moeite !


Ik hoop dat het snel opgelost is, fijne nacht nog verder! Ik duik me bed in.


Hoi @Geen internet en tv meer .  Zo te lezen heb je alles geprobeerd wat binnen je macht ligt.

Mocht het straks nog steeds niet werken is de snelste manier om even met 0800 0402 te bellen.  De kans is groot dat je dan via het geautomatiseerde systeem zelf een ticket kan aanmaken. 

Als dat allemaal niet lukt kunnen wij je ook verder helpen. (Verwacht alleen geen instant reacties.  Het forum is niet altijd bezet met KPN medewerkers).

Als je hier geholpen wilt worden vul dan ook even je profiel in.