Skip to main content

Ik heb al meer dan 20 jaar internet bij KPN met voorganger Planet,waarom zou je 149 euro moeten betalen voor super Wifi , dat je wel gratis krijgt als je een nieuw abonnement neemt. Je gaat zo wel trouwe klanten wegjagen als die het ook niet gratis krijgen, KPN heeft na 20 jaar toch wel genoeg verdiend 

Daar is al zoveel over geschreven. Het is heel simpel. Iedere vast klant dit gratis geven is niet te betalen. Dat kost miljoenen en dan zullen de prijzen omhoog moeten en dat wil niemand.  Bij slecht Wi-Fi krijgt kunt u vaak de bekabelde uitvoering krijgen. Daarvoor moet u de Wi-Fi manager doen. https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


@Joep1965 Misschien is er wel al veel over geschreven, maar misschien kan er toch eens naar gekeken worden door KPN. KPN is relatief duur in vergelijking met andere. De laatste tijd laat KPN toch wel wat steekjes vallen. Denk aan lange wachttijden bij de telefonische hulp, lange wachttijden bij het forum voordat een moderator reageert en niet vergeten de problemen welke klanten ervaren met hun TV-ontvanger (nieuw menu). KPN kan ook kijken wat ze kunnen doen voor klanten welke 5 jaar, 10 jaar of 15 jaar lid zijn van hun club. Er is altijd wel iets te verzinnen. Je kan het ook eens anders zien. De vaste klanten betalen voor de klanten welke regelmatig switchen van provider. 


Wat mij betreft doet kpn het prima zo. Je krijgt experia wifi's helemaal gratis als je slecht Wi-Fi hebt. Zelfs een monteur is vaak gratis als er problemen zijn met Wi-Fi. Dat is toch mooi.  Kijk dat je geen kabel wil trekken is een keuze en wat mij betreft hoeft kpn daar niet voor op te draaien. 


Nou ik “krijg” als nieuwe klant die Super Wifi meuk ook niet hoor, als ik had gekozen om ze te nemen raak ik de welkomst korting kwijt, dus zo "gratis”zijn ze ook niet, daarvoor kan ik wel wat leukers kopen dan de WiFi punten die lekker dicht getimmerd zijn door KPN en je er weinig meer mee kunt aanvangen.

 

Het is weer net als vroeger, je kreeg "gratis” een nieuwe telefoon bij het veel te dure abonnement, toen dat er af ging en je zelf een telefoon uit de schappen haalde was je gemiddeld veel goedkoper uit per maand.


Nou ik “krijg” als nieuwe klant die Super Wifi meuk ook niet hoor, als ik had gekozen om ze te nemen raak ik de welkomst korting kwijt, dus zo "gratis”zijn ze ook niet, daarvoor kan ik wel wat leukers kopen dan de WiFi punten die lekker dicht getimmerd zijn door KPN en je er weinig meer mee kunt aanvangen.

Inderdaad. Voor 70 euro stuk kun je bij netgear of tp-link accespoints aanschaffen die zeker zo goed zijn. En waarbij je bijvoorbeeld de 2,4 en 5 GHz wifi wel kunt scheiden.


Realiseer wel @Doornekamp33 dat ik jou welkomstkorting betaal doordat jij overstapt naar KPN. 🤣


@Hoopvol, Ik dank U hartelijk voor deze genereuze geste.:grin:

 

@Nick83 , Ik heb voor 200 euro het huis nu volstaan met 2 Fritzboxen en een Fritz Repeater 2400 bedraad aangesloten, de fritzboxen goedkoop gebruikt op de kop getikt, een 5490 voor direct op de glasvezel en een 7581 voor boven als AP met switch.

En het werkt boven verwachting goed.


@Doornekamp33 komt uit een goed hart.


 

@Nick83, Ik heb voor 200 euro het huis nu volstaan met 2 Fritzboxen en een Fritz Repeater 2400 bedraad aangesloten, de fritzboxen goedkoop gebruikt op de kop getikt, een 5490 voor direct op de glasvezel en een 7581 voor boven als AP met switch.

En het werkt boven verwachting goed.

Nou doe mij dan maar de door jou  genoemde "superwifimeuk". Dat zet je neer en je hoeft er nooit meer naar om te kijken.


@Joep1965 , Daar denk ik dus met de Fritzen net zo over, ik kijk er ook nooit meer naar, staat uit het zicht en het werkt fantastisch.

Door het hele huis en tot achter in de tuin de maximale lijn snelheid op de WiFi 5 band, en met de Box 12 werkt de mesh van de super wifi ook nog geeneens, ik kan mijn Fritzen zo upgraden en het werkt weer prima samen, zit namelijk nog te wachten op de nieuwe glas Fritz die eind dit jaar zou komen.

En kabels is nog steeds de enige goede manier om alles zo storingsvrij te laten werken.


Goedemiddag @Martin5054 en welkom hier op het KPN forum :)

Ik zie dat de community je al van de nodige informatie heeft voorzien in deze kwestie. De actie met de gratis Super Wi-Fi betreft een welkomstaanbieding. Iemand die al klant bij ons is, heeft hier in het verleden al eens gebruik van kunnen maken (vaak in de vorm van een korting). Op dit moment kan iemand die nieuw klant wordt zelf kiezen; gratis Super Wi-Fi of de gebruikelijke korting op het abonnement. Dat is wel altijd eenmalig dus als bestaande klant kun je hier niet nogmaals van profiteren. Wel kun je in aanmerking komen voor gratis KPN Experia Wi-Fi en hiervoor dien je de Wi-Fi Manager te doorlopen. Wanneer deze een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt dan krijg je als oplossing gratis deze apparatuur aangeboden. Ik snap echt dat je het als trouwe klant leuk zou vinden om de Super Wi-Fi punten gratis te ontvangen maar dat is niet realistisch en bovendien zou dat een hele dure grap worden. Hopelijk lukt het je om via de Wi-Fi Manager de gratis KPN Experia Wi-Fi te ontvangen en heb je niet langer het idee dat we je weg proberen te jagen ;) 


Hoi @Martin5054 , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld!


20 jaar betekent een trouwe klant , niet iemand die om de 2 jaar van aanbieder veranderd voor inderdaad een welkomst aanbieding

Ik heb het nagelopen over een welkomst cadeau 

Die heb ik zeker niet ontvangen in die tijd 

Je had nog niet zoveel aanbieders van internet als nu

KPN vind het wel best die langdurige abonnees 

Ze snappen blijkbaar niet dat trouwe abonnees weg gaan lopen , als ze daar niets voor doen 

Je kan niet geregeld alleen de abonnee kosten verhogen van meer dan 80% over de jaren gemeten  en verder niets doen

Martin 

 

 

 

 


Je krijgt toch elke maand de service & diensten waarvoor je een contract hebt afgesloten? Op basis waarvan denk je dan ‘beloond’ te moeten worden? Ik kom al 20 jaar bij de Albert Heijn maar op basis daarvan krijg ik toch ook geen korting oid?


Je krijgt toch elke maand de service & diensten waarvoor je een contract hebt afgesloten? Op basis waarvan denk je dan ‘beloond’ te moeten worden? Ik kom al 20 jaar bij de Albert Heijn maar op basis daarvan krijg ik toch ook geen korting oid?

Met de bonus kaart wèl.:grin:


Touché @JanD ;) 


We praten over Super Wifi niet over AH 

Waarom krijgen lui die steeds veranderen van aanbieders wel Super Wifi cadeau en trouwe abonnees niet

Snap dan dat die  ook weg gaan

 


Omdat er niet zoveel mensen overstappen. Mensen die tevreden zijn over het product stappen niet over. Alleen degene voor wie de prijs het belangrijkste is en dat zijn er niet zoveel. En als je dat wil dan moet je er wel wat voor doen.


Hoe het 20 jaar geleden ging, durf ik niet meteen te zeggen. Het is best mogelijk dat je toen geen welkomstaanbieding hebt ontvangen, dat kan ik niet uitsluiten. Wat ik wel weet, is dat je niet meer hetzelfde pakket hebt als 20 jaar geleden. Vaak krijgen klanten ook iets van een tijdelijke korting wanneer men overstapt naar de nieuwste pakketten dus ik kan me ergens niet zo goed voorstellen dat je al die jaren nooit van een voordeeltje hebt kunnen profiteren. De Super Wi-Fi die nu gratis is voor nieuwe klanten kan ik je simpelweg niet aanbieden. Wel kun je als bestaande klant in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers door de KPN Wi-Fi Manager te doorlopen, heb je dat al eens gedaan?


Hallo @JanZ_ plusminus 20 jaar geleden kwam ik ook bij KPN via HetNet.

Toen was er al een vrije modemkeuze, ik kon een standaard modem van KPN krijgen of ik kon zelf een geschikt modem kopen en dan was de abo-prijs lager. Dat laatste heb ik toen gedaan.

Toen was wel de analoge vaste telefoon nog uitsluitend via PSTN en had je een splitter nodig om ook te kunnen internetten.

 


Bedankt voor de aanvulling @JanD!


Reageer