Skip to main content

Sinds deze week heb ik een super WiFi punt op zolder. Maar nu werkt daar de chromecast niet meer. De stream start heel kort op en dan krijg ik weer het beeld van de chromecast. Bij alle apps is dit zo. Youtube, Netflix of NPO Start. In de woonkamer werk de cromecast wel. Wa gaat hier fout? 

 

Hi @Atinakol! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je vraag. Aangezien mijn antwoord wat later komt (het is hier erg druk), vraag ik me af of het probleem nog speelt. 
Als ik nog met je mee kan denken, heb ik een aantal vragen voor je. 

Welk type modem heb je van ons? Hoe brandt het lampje op de SuperWifi? Laatste vraag: Heb je tijdens het installeren van de SuperWifi iets gewijzigd in de instellingen van het modem (bv. wifi-naam of wachtwoord)?

 


Ik heb hetzelfde probleem! Is er een oplossing voor? Ik heb niks gewijzigd aan namen of wachtwoorden… de WiFi punten werken verder wel goed.


Ik heb hetzelfde probleem! Is er een oplossing voor? Ik heb niks gewijzigd aan namen of wachtwoorden… de WiFi punten werken verder wel goed.

Welke snelheid haalt u bij een speedtest? 


121.7 download en 65.8 upload 


Op de slaapkamer (eerste verdieping) in huis werkt het wel goed. 


Heb je de Chromecast op zolder al een keer ontkoppeld en opnieuw gekoppeld?


Het gaat om de woonkamer, ik heb de chromecast al een keer opnieuw geïnstalleerd. Hij pakt de WiFi daarna helemaal niet meer of heel kort. De tv en telefoon wel gewoon. 


Welke Chromecast heb je versie 1, 2, 3 of de Ultra?


Ik heb er twee van versie 3. Beide doen het in de slaapkamer wel en in de woonkamer niet.

 

superwifi punt in de woonkamer is bekabeld en werkt. 


Installeer eens de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van zowel 2.4GHz wifi als 5GHz wifi op de plek waar de Chromecast hangt (achter de televisie). Doe dat zowel in de woonkamer als in de slaapkamer.

Hoeveel dBm meet je?


Woonkamer download 19.73 mbps upload 171,97

slaapkamer download 18.87 upload 92,36


Ik zie dat de upload een stuk hoger ligt dan de download. Is er misschien een ander apparaat op het netwerk wat iets aan het downloaden is?


Niet dat ik weet… Phillips hue en Sonos zijn aangesloten. Verder niks.


Woonkamer download 19.73 mbps upload 171,97

slaapkamer download 18.87 upload 92,36

Maar hoeveel dBm meet je nu toch achter die televisies op zowel 2.4GHz als 5GHz?


KPN home geeft aan 118 download en 141 upload.

daarin staan ook geen andere verbonden apparaten die aan staan…


KPN home geeft aan 118 download en 141 upload.

daarin staan ook geen andere verbonden apparaten die aan staan…

Maar hoeveel dBm meet je nu toch achter die televisies op zowel 2.4GHz als 5GHz?


Geen idee… dat geeft de app niet aan. Ben hier ook niet echt in thuis, excuus. 
 

wel fijn al die moeite 💪🏻🙏🏻 Thanks!


Geen idee… dat geeft de app niet aan.

Heb je dan al wel de WiFi Analyzer app op een Android telefoon of tablet geïnstalleerd?


Nee op de iPhone 


Oké, duidelijk. Helaas apparatuur van Apple dus en daarmee dus veel minder mogelijkheden dan met Android apparatuur.

Dan houdt het voor mij op, een bepaling van de veldsterkte achter die televisies is toch wel cruciaal om mogelijke oorzaken uit te kunnen sluiten.


Helaas! Nogmaals dank voor de moeite!


De oorzaak bij mij lijkt te liggen als de chronecast niet met hetzelfde wifipluspunt verbinden is…

 

Dit zie ik terug in de thuis ap

Hoe is dit op te lossen?


Dit zie ik terug in de thuis ap

Wat zie je terug in de thuis app?


Dat mijn device waarvan ik wil casten naar de chromecast verbonden is aan een andere WifiExtender als de betreffende chromecast.

Hierdoor kan er niet gecast worden.

Wanneer ik cast vanaf een device welke wel verbonden is met een gelijke WifiExtender werkt het wel.

Het zou fijn zijn als je handmatig of met voorkeur verbinnding kan maken met een specifieke Extender, wanneer de signalen overlappen.

 

 


Dat mijn device waarvan ik wil casten naar de chromecast verbonden is aan een andere WifiExtender als de betreffende chromecast.

Kan je hier dan eens screenshots van posten.

Het zou niet uit mogen maken zolang zowel de Chromecast als jouw device waarmee je wikt casten op hetzelfde subnet zitten. (192.168.2.0/24)

 

Ik ben dan ook echt heel benieuwd wat je te zien krijgt.