Skip to main content

Sinds deze week heb ik een super WiFi punt op zolder. Maar nu werkt daar de chromecast niet meer. De stream start heel kort op en dan krijg ik weer het beeld van de chromecast. Bij alle apps is dit zo. Youtube, Netflix of NPO Start. In de woonkamer werk de cromecast wel. Wa gaat hier fout? 

 

Hier zie je dat mijn device duidelijk met een andere WifiExtender verbondrn is als de Chromecast.

In dit geval werkt dus het Casten niet.

 


Het zou absoluut niet uit mogen maken dat de Chromecast op een andere node is aangesloten dan het device waarmee je gaat casten, zolang je maar binnen het subnet (192.168.2.0/24) blijft.

Als dat wel zo is, dan moet kpn hier naar kijken en een fix gaan verzorgen immers dat betekent dat er "AP client isolation" actief zou zijn en dat kan niet de bedoeling zijn.


Hier werkt het casten prima, ook via verschillende nodes.

 


Zoals ik hier ook aangeef, heb ik hetzelfde probleem als ekimv en Hartger. Ik kan alleen iets casten naar de Chromecast van mijn tv of naar de ingebouwde Chromecast van mijn soundbars als ik met mijn telefoon verbonden ben met hetzelfde SuperWifi punt als het andere apparaat.

Het heeft niets met de verbindingssterkte, want als ik opnieuw verbindingen met Wifi maak met mijn telefoon en die dan toevallig met dezelfde SuperWifi verbinding maakt als bijvoorbeeld mijn tv, dan werkt alles weer vlekkeloos.

Iets wat misschien afwijkend is in mijn geval: mijn secundaire SuperWifi is bekabeld verbonden met het modem. Kan dat de oorzaak zijn?

Ik heb een KPN Box 12 modem en SuperWifi 1 (witte) schotels. Het Wifi van de modem zelf staat uit. Beide SuperWifi schotels zijn bedraad aangesloten op het modem. In de instellingen staat een schotel als primair en de ander als secundair aangegeven.