Skip to main content

Wij heb super wifi punten en experia wifi versterkers. Hiermee hebben we 2 problemen.

  1. Niet al onze apparatuur werkt goed met super wifi. 1 laptop en een netatmo weerstation werkt niet via super wifi. Wie weet hier een oplossing voor?
  2. op 1 plek in ons huis botsen de super wifi en experia wifi versterkers met elkaar. We hebben vol bereik (maximaal aantal streepjes), maar wifi doet het niet of matig. En dit terwijl we dicht bij het super wifi punt zitten. Wie weet hiervoor een oplossing?

groeten, Corné

@Corne71 Welk modem heeft u ?


V10 modem


@Corne71 Welkom op het forum. 

Op het moment dat je Experia wifi's of Superwifi punten aansluit op je Experiabox dan gaat de wifi verbinding van de Experiabox uit

Op dat moment is het ook niet meer mogelijk om 2.4 en 5 Ghz te scheiden, dit zorgt er soms voor dat met name oudere apparatuur niet meer het juiste netwerk kan vinden. 

Ik vermoed dat dit hier ook aan de hand is, op het moment dat de versterkers niet aangesloten zitten, werkt de laptop en het weerstation dan wel? 

Voor wat betreft punt 2, werkt de versterker waar je je naast verbind wel naar behoren? Is deze ook zichtbaar in het modem op het moment dat je daar inlogt? 


@Rutger_ 

Dank voor je reactie. Wij hebben altijd 3 experia wifi versterkers gehad. En daar werken alle apparaten prima op. De wifi op de modem is dus altijd al uitgeschakeld geweest. Omdat we niet overal goed bereik hadden hebben we op advies van kpn 2 x super wifi extra aangeschaft.
2 apparaten werken niet met super wifi, wel met experia wifi. Ik heb al van alles geprobeerd. Ik zie al onze wifi versterkers als ik inlog.

Versterkers werken naar behoren. Ook volop bereik. Alleen botsen ze met elkaar zodat dataoverdracht niet goed gaat.

Groeten, Corné


Even denken.. zowel Experiawifi’s als Superwifi’s kunnen geen gescheiden netwerken toch? (2,4ghz/5 ghz)

Hoe ver staan ze van elkaar af?

Andere apparaten verbinden wel met de superwifi’s? 

 

 


@DennisA78 hoe het zit met de netwerken weet ik eerlijk gezegd niet. Ben niet heel deskundig op dit gebied.

afstand waar we problemen hebben tussen experia en super wifi is ongeveer 10-12 meter. Op de plek waar we problemen hebben met de wifi is ongeveer 3 meter van het superwifi punt. Op apparaten vol bereik, maar dataverkeer werkt niet goed.

Ik heb alleen problemen met een lenovo laptop en een netatmo weerstation bij de super wifi


Helpt het als je de superwifi verplaatst? Zit er er misschien iets in lijn met? Ik bedoel iets tussen wat verstoord. Heb je vrije ruimte tussen superwifi en laptop/weerstation?


Super wifi verplaatsen helpt helaas niet. Tussen super wifi en laptop/weerstation zit eigenlijk niets wat zou kunnen blokkeren. Het ene super wifi punt staat in de woonkamer en het andere in de hal. Een houten deur met glaswerk is het enige wat evt zou kunnen als data gepakt wordt vanuit de hal, maar dat zou niet logisch zijn omdat het super wifi punt in de woonkamer dichterbij staat.


@Corne71 Heb je toevallig op 1 van je apparaten de KPN Thuis app staan? In deze app kun je zien welk apparaat met welke versterker verbonden is. 

Wellicht dat het apparaat met een andere versterker verbindt?


@Rutger_ heb de thuis app gekeken. Inderdaad pakt de super wifi die op 3 meter afstand staat helemaal niets. De experia versterker die 8-10 meter verder staat pakt alles.

wat kan ik daarmee doen?


De SuperWiFi is bekabeld aangesloten? 


@Nick83 nee, deze niet. Hij werkt wel want ik kan mijn laptop (die niet werkt via superwifi) wel bekabeld aansluiten en dan heb ik wel internet via deze superwifi.


@Nick83 nee, deze niet. Hij werkt wel want ik kan mijn laptop (die niet werkt via superwifi) wel bekabeld aansluiten en dan heb ik wel internet via deze superwifi.

De Experia WiFi is uiteraard wel bekabeld aangesloten. Daardoor zal de verbinding met deze versterker al snel als beter beoordeelt worden dan met de SuperWiFi die dichterbij staat. De SuperWiFi zorgt namelijk voor een extra tussenstap. Dit zorgt voor vertraging. Eigenlijk moet je de afstand van de draadloze SuperWiFi naar de bekabelde SuperWiFi ook meetellen. 


Dan is het nog steeds vreemd. De bekabelde superwifi staat dichterbij dan de experia versterker.

wat zou een oplossing kunnen zijn?


Dan is het nog steeds vreemd. De bekabelde superwifi staat dichterbij dan de experia versterker.

wat zou een oplossing kunnen zijn?

Als je de draadloze SuperWiFi uit zet, wat gebeurt er dan?


@Nick83 ik heb 1 superwifi punt van de stroom gehaald. Merk eerlijk gezegd weinig verschil. Dat superwifi punt doet dus niet heel veel is mijn conclusie. Alleen op 1 kamer is de wifi nu iets minder omdat het bekabeldesuperwifi punt nu verder staat, maar het werk nog redelijk.

helaas op de plek waar we betere wifi willen werkt het nog steeds niet goed. Het superwifi punt is te ver weg en de experia wifi waar we wel signaal van hebben is niet sterkt genoeg.

ik zie wel in de thuis app dat de superwifi op 5ghz staat en de experia wifi op 2.4ghz.

tips?


@Corne71 Excuses voor de late reactie, mijn vakantie kwam even tussendoor. 

Op het moment dat je het niet bekabelde superwifi punt iets zou verplaatsen, dus dichter naar de plek waar wifi daadwerkelijk nodig is. Verbetert dit de situatie dan? 


@Rutger_  helaas niet. Hij staat nu al op ca 2 meter. Veel dichterbij kan ook niet.


@Corne71 Dan heb ik wellicht deze zin "Het superwifi punt is te ver weg en de experia wifi waar we wel signaal van hebben is niet sterkt genoeg." niet helemaal goed begrepen. 

Wat bedoel je hier dan precies mee?Â