Skip to main content

Hallo, ik heb sinds vorige week een nieuwe modem van jullie en erbij een superwifi punt.Nu lees ik overal dat de superwifi eigenlijk met 2 stuks gebruikt wordt.Uit de wifi manager bleek dat ik een sterk verouderde modem had en het advies was om erbij een wifi punt aan te schaffen,dus dat heb ik gedaan.Dat ene super wifi punt moet dus bekabeld in de buurt van de modem blijven? Dan heb ik er toch niet veel aan als ik op een andere verdieping ook goed bereik wil hebben? Of is dit ene super wifi punt sterker met uitzenden als de modem? Ik heb ook nog een fritz 2400 in huis,alleen die valt steeds weg....kan die goed icm het superwifi punt gebruikt worden?ik heb tot nu toe alleen nog de nieuwe modem aangesloten en die fritz.

Graag hoor ik iets😃

Groetjes Barbara 

Als je super wifi wilt gebruiken die Fritz er uit gooien, heeft geen meerwaarde en juist kans op verstoring omdat een fritz niet in Mesh werkt met de superwifi en een eigen netwerkje opzet.

(Ik zou de KPN spullen er uit gooien en routertje en fritzrepeaters erbij kopen)

Welk modem heb je nu? bij de V10a werkt het modem mee in mesh met de superwifi, veel klachten over maar het zal wel goed gaan werken in de toekomst, voor de Box 12(de zwarte) moet die update nog komen.

Het is met wifi eigenlijk heel simpel, het werkt goed of het werkt niet goed, ik ben van alles met kabel naar de wifi punten toe, dus niet de draadloze optie die storings gevoelig kan zijn, maar ja dat lukt niet altijd.

  1. Voorkeur bedraad aansluiten.
  2. Zoek een centrale punt voor het eerste wifi punt waar je denkt dat is de plek waar je in een goede wifi bubbel wilt zitten, vaak in de woonkamer, en sluit hem daar bekabelt aan.(kan ook draadloos met de V10a heb ik begrepen dan eerst bekabelt aansluiten en een plekje zoeken waar die voldoende ontvangst heeft, maar dan wel zover mogelijk naar de andere hoek als het modem)
  3. Tweede punt aansluiten en een verdieping hoger een plekje zoeken waar je voldoende ontvangst hebt, maar zoals gezegd, bekabelt de voorkeur voor een stabiel geheel.
  4. Met WiFi analyzer controleren of je voldoende dekking hebt, zo niet zul je moeten schuiven met de punten of een extra puntje erbij moeten nemen.

En dan ben je klaar, en nu genieten en hopen dat de omstandigheden niet veranderen waardoor er weer werk aan de winkel komt om het weer voor elkaar te krijgen, blijft data door de lucht, een ledlampje vervangen kan dit al verstoren, of de buren die wat anders aansluiten.


V1overvalt eigen  WiFi  van de modem, 

WiFi altijd  lan aansluiten  Dan werkt  het besteÂ