Skip to main content

Ik Maak gebruik van V10 en superwifi punten. Werkt uitstekend. Echter onlangs een apparaat aangeschaft welke niet op 5ghz werkt alleen op 2,4 ghz

Ik heb het idee dat daardoor koppeling mer WiFi niet lukt . Hoe kan ik zien of mijn WiFi ook 2,4 ghz gebruik ? Of hoe kan ik dat aanzetten met gebruik van de super WiFi .

 

Superwifis zenden standaard op 2.4 en 5GHz uit. Maar er zijn dus apparaten die daar dus juist problemen mee hebben. Vaak gaat dit alleen mis tijdens de initiële installatie procedure van het 2.4GHz apparaat. 

Bij een V10 (niet v10A en V12)kan het volgende nog geprobeerd worden.

Log eerst in op de V10 via 192.168.2.254 en zet bij wifi instellingen alleen 2.4GHz aan en maak de wifi netwerk naam met password gelijk aan die op de superwifi in gebruik. Kan zijn dat dit er nog in staat.

Nu tijdelijk alle superwifi,s even uitzetten middels uit knop.

Nu zal dus alleen het wifi netwerk op 2.4GHz in de lucht aanwezig zijn. Probeer nu het probleem apparaat te installeren. Als dit is gelukt dan de wifi op de V10 weer uitzetten en de superwifi,s weer opstarten.

 

Hopelijk is dit een uitweg.


Dat zie je in principe niet, omdat het 1 netwerk vormt. Met een wifianalyzer app kun je ze beide wel zien.

2,4 en 5ghz zitten beide in je Superwifi’s maar niet te scheiden.

Wel kun je evt een gastnetwerk aanmaken op enkel 2,4ghz.


DanK jullie. Ik ga het proberen . Hopelijk werkt het daarna wel weer .. 

dennis hoe maak ik een gast netwerk aan?

als ik inlog in de router V10 dan staat daar standaard WiFi uit . ( ik denk omdat 1 super WiFi bekabeld aan de router zit en de WiFi overneemt ..) 


Wel kun je evt een gastnetwerk aanmaken op enkel 2,4ghz.

Dat gastennetwerk op de SuperWiFi's is denk ik ook "gewoon" 2,4 en 5 GHz? En daar kan je verder net zo min wat aan bijstellen als aan het normale netwerk.

Tevens zal het apparaat mogelijk een printer of wifilamp zijn ofzo. Als je die met het gastennetwerk verbind, dan kan je hem waarschijnlijk vanaf je foon of laptop niet bereiken.


Nick83 dus volgens jou is gasten netwerk geen oplossing. Het eerste wel ?

ik ga het morgen even proberen 

maar hopelijk doe ik niks verkeerd zodat de rest niet meer werkt ;)


Als u SuperWiFi's heeft, dan word WiFi op de Experiabox uitgeschakeld. Daar kun je dan helemaal niets meer mee.

Je kunt zoals @BruisTablet zegt even proberen om de SuperWiFi's uit te zetten, het apparaat op het WiFi van de v10 werkend krijgen en daarnaa de SuperWiFi's weer in te schakelen. Soms werkt dat.

Als het apparaat echt niet wil verbinden met de SuperWiFi's, dan zit er nog maar 1 ding op: een goedkoop 2,4 GHz accespoint aanschaffen. 


@maklaassen1 Is het nog gelukt?


@maklaassen1 Is het nog gelukt?

Nog even proberen als niemand WiFi nodig heeft ..