Skip to main content

Voor 300 euro superwifi aangeschaft, maar wifi is nog net zo slecht als voorheen. Downloadsnelheid is 8 mbps en uploadsnelheid is 3 mpbs. Experiabox V9 gereset, wifimanager honderd keer gebruikt. 

Niets helpt. Ik wordt er moedeloos van.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Branden de lampjes op beide SuperWiFi's groen? Is WiFi van de v9 uit? Heeft u glasvezel of DSL? Indien DSL, wat is de snelheid op uw adres volgens deze site? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Ik heb 3 SuperWiFi's, bij alle drie branden de lampjes groen. De WiFi van de V9 is uit.

Ik heb DSL en de snelheid die binnenkomt 27 Mbit/s.


Hallo @FVKl , de snelheid die je binnenkrijgt is bekabeld gemeten op 1 computer en die snelheid ga je via wifi niet halen, zeker als er meerdere apparaten/mensen tegelijk van internet gebruik maken.

Stel, je bent met zijn vieren, man, vrouw, 2 kinderen en zijn allemaal online, dan heb je theoretisch bijna 7Mbit/s per persoon beschikbaar, bekabeld gemeten, draadloos is het nog minder.

Het aantal wifipunten zorgt er voor dat je over een groter bereik draadloos internet hebt, internet zelf wordt er niet sneller van.

 


Dat begrijp ik JanD, maar is 27 Mbit/s bekabeld niet ontzettend laag?

Of zie ik dat verkeerd?


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?  Graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Dat begrijp ik JanD, maar is 27 Mbit/s bekabeld niet ontzettend laag?

Of zie ik dat verkeerd?

Hallo @FVKl , met 27Mbit/s is goed te werken, ik heb het jaren met 12Mbit/s moeten doen en dat ging ook.

Bij een koperaansluiting wordt de maximale snelheid bepaald door de afstand van jouw huis tot aan de centrale (kast), hoe verder weg hoe langzamer de snelheid.

 


 


Je zou bekabeld mac. 27 moeten en kunnen halen. Meer is niet mogenlijk. Ik begrijp dat je dat ook haalt maar dat het probleem de Wi-Fi is. Klopt dat?


Tja... 27, dat is niet zo heel super. Maar daar is niets aan te doen. 


Alle 3 de SuperWiFi's bekabeld aansluiten zou wel beter zijn. Heeft u dat?


Dat heb ik, inderdaad .


Ik heb 3 SuperWiFi's, bij alle drie branden de lampjes groen. De WiFi van de V9 is uit.

Ik heb DSL en de snelheid die binnenkomt 27 Mbit/s.

@FVKl 

Ik vermoed dat een deel van deze snelheid wordt gebruikt door andere apparaten bij jou in huis, waardoor je voor jouw Wifi nog maar 8 Mbit/s over hebt. 

Heb je al getest wat er gebeurt als je andere apparaten die op internet aangesloten zijn even uitzet? 


@FVKl 

Heb je al getest wat er gebeurt als je andere apparaten die op internet aangesloten zijn even uitzet? 


@FVKl

Heb je al getest wat er gebeurt als je andere apparaten die op internet aangesloten zijn even uitzet? 

@FVKl 

Hoe is de stand van zaken nu?