Skip to main content

Ik gebruik op dit moment meerdere DVS 650`s  gaat dat goed samen met superwifi en tevens een extra tplink c7 router

Fijn voor je, kpn gaat op die combi geen technische ondersteuning bieden.


Ik gebruik op dit moment meerdere DVS 650`s  gaat dat goed samen met superwifi en tevens een extra tplink c7 router

Dat zou gewoon goed moeten gaan. DVSsen zijn niet écht draadloos: ze gebruiken het lokale lichtnet om data te transporteren. Daarin zit ook direct de relatieve onbetrouwbaarheid van die dingen. Maar ze interfereren dus niet met Wi-Fi. Sluit de eerste SuperWifi wel bij voorkeur direct op de ExperiaBox aan.

Gebruik je die router als AccessPoint? Heeft die ook Wi-Fi? 


Henk , dankjewel voor je tijd.

De C7 wordt naast de Experiabox als sterkere extra wifi gebruikt en ook als LAN verbinding naar 2 printers een oude desktop en een tv ontvanger. Gr. Erik


Henk , dankjewel voor je tijd.

De C7 wordt naast de Experiabox als sterkere extra wifi gebruikt en ook als LAN verbinding naar 2 printers een oude desktop en een tv ontvanger. Gr. Erik

En die tv ontvanger doet het goed? 🤔 die c7 misschien in accespoint mode staan ofzo?


De C7 heb ik gewoon gekocht en ingeplugd nooit iets ingesteld werkte prima.

Nu verhuist naar groter huis en op bovenverdieping niet overal even goede dekking daarom superwifi aangeschaft. Wsl kan ik beter de C 7 laten vervallen.

P.S. TV werk prima via C7.


Welk merk tv ontvanger(s) heeft u?


HMB2260 2 via kabel en 3 via Devolo DVS 650


kpn adviseert om niet meer dan 3 DVSsen (1 bij EB en max 2 voor TV-ontvangers) te gebruiken. Iedere DVS schijnt de snelheid voor alle DVSsen samen te halveren. 


@EJV63

In zijn algemeenheid m.b.t. allerlei onderlinge connectie apparatuur, lees eens:
 


En dan is het gebruik van “surrogaat” oplossingen zoals Devolo's / Powerlines
daarbij nog eens een extra handicap.


Als het werkt: lekker laten zitten zo.


Ik gebruik op dit moment meerdere DVS 650`s   dat gaat nu goed samen met superwifi en tevens een extra tplink c7 router.

Het had wel even wat voeten in de aarde, In de filmpjes op youtube is het allemaal appeltje eitje maar gelukkig met ondersteuning van vriendelijke KPN servicemensen via telefoon werkt op dit moment alles.

Iedereen hartelijk bedank voor uw bijdragen.


En als u een keer tijd over heeft ga dan eens denken over een goed degelijk netwerk. Dit werkt nu misschien goed maar één keer flink hoesten en het  stort in elkaar. Bij wijze van spreken dan:wink: