Skip to main content

Gekozen voor KPN SUPER WIFI. Boven slecht internet maar na installatie: PERFECT.

Alles werkt naar behoren behalve de twee beveiligingscamera’s en de recorder. Krijg het niet geïnstalleerd/werkend. SuperWIFI er tussen uit gehaald en alles werkt weer, ook de camera’s maar helaas slecht internet op 1e verdieping. 

 

Gekozen voor KPN SUPER WIFI. Boven slecht internet maar na installatie: PERFECT.

Alles werkt naar behoren behalve de twee beveiligingscamera’s en de recorder. Krijg het niet geïnstalleerd/werkend. SuperWIFI er tussen uit gehaald en alles werkt weer, ook de camera’s maar helaas slecht internet op 1e verdieping. 

 


Ik ken de super-wifi's niet (ik heb zelf 2 x TP-Link EAP245) maar het kan wel eens aan de frequentie liggen. Hebben de 2.4Ghz en 5Ghz dezelfde naam? Daar ging het bij mij namelijk ook fout met de camera’s. Nadat ik de camera’s een eigen SSID heb gegeven (alleen voor de camera's) werkt het perfect.


@ZWA Allereerst welkom op ons Forum! Fijn dat je ons gevonden hebt. Wat gek dat de camera's en recorders geen verbinding meer kunnen maken met het netwerk nadat de versterkers zijn aangesloten. Wat @Edwin_Merks reageert is interessant. Welk type Experiabox heb je en heb je de netwerknamen (SSID) gesplitst?
Kun je ook alvast je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik eventueel met je meekijken. 

Ik hoor graag van je!


... en heb je de netwerknamen (SSID) gesplitst?

Volgens mij kan je met die "Super"WiFi's de SSID's helemaal niet splitsen.


... en heb je de netwerknamen (SSID) gesplitst?

Volgens mij kan je met die "Super"WiFi's de SSID's helemaal niet splitsen.

Inderdaad, dat kan niet. Wat je eventueel kan proberen: compatibeliteitsmodus aanzetten. Wie weet helpt het...


Dat klopt de SSID's kunnen niet gesplitst worden, dit kan dus wel verklaren waarom de recorders en de camera's niet meer kunnen verbinden. Ik ben dus vooralsnog benieuwd wat het verschil is tussen het wifi signaal zonder en mét de versterkers.  


Misschien moet je eens bij de fabrikant van de camera's informeren waarom ze het niet doen. Blijkbaar kunnen ze niet overweg met de goed werkende super wifi's.


Misschien moet je eens bij de fabrikant van de camera's informeren waarom ze het niet doen. Blijkbaar kunnen ze niet overweg met de goed werkende super wifi's.

Het ligt niet aan de camera’s maar aan de instellingen van de super WiFi. Deze moeten veranderd worden, maar er zijn er maar weinig bij kpn die het snappen, helaas 


Het zal waarschijnlijk iets zijn van 2.4Ghz en 5 GHz. Ooit kon je de naam voor iedere band apart instellen. Dat kan niet meer. Sowieso kan je niets veranderen aan de instellingen van de super wifi's.


Die camera kast staat op een vaste plek neem ik aan, kabeltje leggen dan maar ?


Het zal waarschijnlijk iets zijn van 2.4Ghz en 5 GHz. Ooit kon je de naam voor iedere band apart instellen. Dat kan niet meer. Sowieso kan je niets veranderen aan de instellingen van de super wifi's.

Ja dat klopt daar heeft het ook mee te maken. Een medewerker van KPN zei dat je dit wel degelijk kan veranderen, maar niemand helpt me. 
Ik vrees dat het terugsturen wordt en verder kijken 


Je kan bij de experia wifi's en de super wifi's dit niet aanpassen. Voor sommigen ideaal maar voor andere heel vervelend. 


Nog een ander wifi punt er bij zetten ?


Reageer