Skip to main content

SuperWifi is gewoon bedrog. Ik blijf problemen houden en heb steeds uitval van Wifi. Alles geprobeerd. Experiabox uit- en weer ingeschakeld. Beide versterkers gereset. Niks helpt, althans niet voor langere termijn. Ool de Manager niet. Na verloop van tijd hebben de laptops van mijn dochter, zoon en vrouw weer Wifi uitval, meestal kortstondig. Alleen de vaste verbindingen in huis met twee desktops werken. Zeer teleurstellend

admin: eigen topic aangemaakt

Onzin! Die dingen zijn prima. Vertel eens wat over je netwerk.  Welke experiabox? Koper of glasvezel? Wat hangt er allemaal aan de experiabox?


Misschien kunt u ze terugsturen en met het geld iets anders proberen. Maar zoals Joep aangeeft kunnen wij als forumleden proberen u te helpen zodat het goed werkt.


@Jeroen Ruiter Jij weet net zo goed als ik dat die super wifi's prima zijn. Het gaat duidelijk ergens anders mis.


Nou Joep, vertel mij maar waar het fout gaat. Want KPN kan of wil mij niet helpen.


De Experiabox is de V10. En nee, ik heb geen glasvezel.Tot voor kort deed alles het goed. Nu niet meer. Zelfs WiFi in de huiskamer doet het slecht. Beide schotels ( versterkers) heb ik vanochtend gereset. Niks geholpen. Zo, nu mag  jij weer.


Je daagt me uit haha.  Leuk!  We beginnen bij het begin. Wel Je snelheid komt er binnen als je bekabeld meet? Dus pc/laptop even aan de v10 hangen


Ik weet dat de goed zijn @Joep1965 en vraag haar om wij als forumleden kunnen helpen. Op basis van de reactie dat het bedrog is, geef ik dus twee opties.


Nog steeds wegvallend WIFi. Zelfs KPN geeft nu toe dat SUPERWifi geen garantie is op een storingsvrije ontvangst. Hoewel dat mij wel werd verteld toen ik de twee schotels (versterkers) kocht. Kortom storingsvrije SuperWifi is een verkooppraatje, zeker als je in een drukke stad woont.


WiFi valt nooit te garanderen. Het kan altijd door externe invloeden verstoord worden. 

Waar staan de SuperWiFi's? De ene is met bijgeleverde platte kabel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? 


Dan moet je de klanten niet wijsmaken dat het wel zo is. En dat is bij mij gebeurd. De ene schotel is niet rechtstreeks aangesloten op de Experiabox maar via een TP-link kastje. Dit i.v.m. ruimtegebrek aan achterkant van het modem. Maar er blijkt nu toch nog een uitgang te zijn op het modem dus ik denk er over om  de ene schotel rechtstreeks op het modem aan te sluiten.  Zou dit kunnen helpen?

De tweede schotel staat in de kamer van mijn dochter. Een meter of  5-6 verderop.  De ontvangst is zeer wisselvallig. Soms uren goed in de ochtend maar vanaf vanmiddag 14.00u weer slecht en vanaf 15.00u weer goed. Drukke buurt in Amsterdam-Centrum.


Dan moet je de klanten niet wijsmaken dat het wel zo is. En dat is bij mij gebeurd. De ene schotel is niet rechtstreeks aangesloten op de Experiabox maar via een TP-link kastje.

Daar gaat het meteen al fout. Weggooien dat ding en leg gewoon een kabel.

Dit i.v.m. ruimtegebrek aan achterkant van het modem. Maar er blijkt nu toch nog een uitgang te zijn op het modem dus ik denk er over om  de ene schotel rechtstreeks op het modem aan te sluiten.  Zou dit kunnen helpen?

Als dat niet de WAN poort is. Anders een switch aanschaffen.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=12

 


Nog steeds wegvallend WIFi. Zelfs KPN geeft nu toe dat SUPERWifi geen garantie is op een storingsvrije ontvangst. Hoewel dat mij wel werd verteld toen ik de twee schotels (versterkers) kocht. Kortom storingsvrije SuperWifi is een verkooppraatje, zeker als je in een drukke stad woont.

Ben eigenlijk wel erg geïnteresseerd in deze vraag, maar wellicht niet zo negatief over KPN. Maar het omschreven probleem ervaren wij hier ook. De Superwifi punten staan ver genoeg uit elkaar, dekking is dikke prima, maar netwerkverbinding valt met grote regelmaat weg. Geen storingen bij KPN op dat moment, maar mijn 'Thuis app’ kan ook niet pingen met de masten, geen netwerk.

Probleem verdwijnt na ca 5 min, of bij reset vh modem

Â