Skip to main content

Ik ben van 200 mb overgestapt naar 1GB via glasvezel. De snelheid valt tegen. Om een en ander te testen gebruik ik de Wifimanager, die geeft aan dat er een fout is, maar de manager stopt. Ook is er enige tijd geleden een monteur geweest ivm problemen met de snelheid. Deze heeft de twee wifi versterkers vervangen voor 1 nieuwe super wifi versterker, maar nu werkt het internet niet overal in huis. 

Dag @mslingen wat is de snelheid die u haalt en wat welke had u verwacht?


Ik haal ongeveer 350mb. Ik weet dat bekabeld de snelheid hoger is, maar bij 1 gb mag ik toch op 5 meter van het modemmen 3 meter van de versterker toch minstens de helft van bekabeld ontvangen.


Nou je moet van goede huize komen om boven de 500 te komen.  Welke wifiversterker heb je en is die met een kabel aangesloten op het modem?


Op dit moment download 123 download en 160 upload. De super wifi versterker is met de kabel aangesloten. De snelheid bij het 200mb abonement was net zo snel.


Heb je met de bekabelde pc of laptop wel een hoge snelheid? Je zou dan ca 930/930 moeten halen. Welk type modem heb je?


Experia box v10. Ik snap dat ik bekabeld hogere snelheden haal, maar ik gebruik wifi en mag dan meer verwachten dan dit resultaat. Ook de wifimanager gaf aan dat het te laag was, maar stopt bij het testen van het modem.


De wifi van het modem is toch wel uit??


Hoe bedoel je?  Er is niets uit volgens mij. De tool geeft aan dat er een probleem met de verbinding tussen kpn en het modem is. Maar de servicetool traag internet doet het niet. Volgens de tool zit het dus voor het modem. De aansluiting van de glasvezel gaf al problemen.


Ik heb het niet zo op die tools om eerlijk te zijn. Als je de SuperWiFi's hebt dan MOET de wifi van het modem uit zijn maw het ledje wireless brandt niet!! Als er echt een probleem is voor het modem dan zou het ledje alarm op het glasvezelkastje moeten branden en/of een oranje serviceledje op het modem.  Hoeveel SuperWiFi's heb je?


Installeer eens de tool Wifi Analyzer op een Android telefoon of tablet en meet de veldsterkte van het 5GHz netwerk. Hoeveel dBm meet je?


Als er echt een probleem is voor het modem dan zou het ledje alarm op het glasvezelkastje moeten branden en/of een oranje serviceledje op het modem.

Alleen de ONT's voor GPON en XGS-PON hebben een alarm ledje, de NTU's voor AON aansluitingen hebben die niet.


-50 is dat de veldsterkte?


-50 is dat de veldsterkte?

Dat is inderdaad de veldsterkte.

Een veldsterkte van -50dBm is best acceptabel en daarmee zouden nog best goede snelheden gehaald moeten kunnen worden maar let op, it takes two to tango. Ook het mobiele apparaat kan de bottleneck zijn.

Hoeveel "super"WiFi's heb je?

Staat de wifi van de V10 uit?

Wat voor een apparaat (merk en type) gebruik je bij het meten van die snelheid?

Waarom heb je jouw abonnement van 200Mbps naar 1Gbps verhoogd?


Ik heb net bedraad gemeten, wel met een oud laptopje, op de mijne zit de goede aansluiting niet en dat is ook om te huilen https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/9e5165f0-7b0d-11ee-a8a6-3b918814a121

Ik meet de snelheid met https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

De ledlampjes branden op connect en power, dus dat is goed.


Die zal die hoge snelheid dan wel niet aan kunnen. Is de wifi van het modem nou aan of uit?


Die is uit.


Ok dat is dan goed. En je hebt een kabel cat5e of hoger gebruikt tussen het modem en het superwifipunt gebruikt?


Dat is aangelegd door een monteur van KPN. Dus zal goed zijn.


Ok. Het is jammer dat je niet kan testen of de snelheid die er binnen komt. hiervoor heb je echt een bekabelde pc of laptop nodig die ook aan de eisen voor een snelle verbinding voldoet. Je zou eventueel kunnen bellen met de klantenservcie 0800-0402 of je die snelheid hebt. ze kunnen dat meten. Je hebt toch geen draadloze verbindingsets in huis voor de tv ontvanger bijvoorbeeld? Of een switch is het netwerk?


Nee dat heb ik.allemaal niet.heb een snelle laptop. Maar geen passende verbindingskabel. Ga van de week bellen.


Hoeveel superwifi's heb je in huis? Misschien maakt ie verbinding met de verkeerde.


Eentje.


Hoi @mslingen, heb je ondertussen contact gehad met een van mijn collega's? Wat heb je besproken?