Skip to main content

 Ook ik kamp met een tekort aan ethernetpoortjes op mijn nieuwe Experia Box v10a; mijn vorige had er eentje meer. Graag ontvang ik ook een switch

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 Ook ik kamp met een tekort aan ethernetpoortjes op mijn nieuwe Experia Box v10a; mijn vorige had er eentje meer. Graag ontvang ik ook een switch

Hallo @SaskiaMoos , als je reeds 3 tv-decoders hebt aangesloten op de 3 LAN-poorten kom je misschien in aanmerking voor een gratis switch, anders gewoon bestellen via de KPN-thuiswinkelshop, zie onderstaande link:

Switch – Netgear GS105E (kpn.com)

Succes.


Hoi Jan D,

 

Ik ben wat verbaasd over jouw reactie.

Ik kreeg eerder van KPN de melding dat mijn router te oud is, dus omwisselen. Op zich prima, maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik daardoor met minder service (=ethernetpoorten) kom te zitten zodat mijn apparatuur niet meer kan werken. Dat terwijl e.e.a. voorheen wél werkte. Bovendien is er bij TO helemaal niet gesproken over de “eis” om 3 tv-decoders aangesloten te hebben; ik zie daarom niet in waarom die eis bij mij wél zou moeten gelden.

Ik kan toch niet de dupe worden van het feit dat KPN wil dat ik mijn router omwissel en daardoor mijn apparatuur niet meer werkend krijg???

Ik hoor graag.

 

Groeten, Saskia


Ik kreeg eerder van KPN de melding dat mijn router te oud is, dus omwisselen.

Welke Experiabox had u? Want volgens mij heeft alleen de v10a 3 poorten, alle andere modellen hebben 4 poorten. En het kan toch niet zo zijn dat KPN nu zegt dat de v10a te oud is?


Ik kreeg eerder van KPN de melding dat mijn router te oud is, dus omwisselen.

Welke Experiabox had u? Want volgens mij heeft alleen de v10a 3 poorten, alle andere modellen hebben 4 poorten. En het kan toch niet zo zijn dat KPN nu zegt dat de v10a te oud is?

Hallo @Nick83 , bij  @SaskiaMoos  is de modem waarschijnlijk reeds vervangen door de V10a en daardoor 1 LAN-poort minder heeft, ja, da's dan pech, gewoon een switch kopen, dat kost ook de kop niet, nog geen € 30 en dan heb je meteen 3 poorten netto extra, ook tevens geschikt voor de KPN-tv-decoder door IGMP-snooping.


@JanD Je hebt gelijk, ik zat verkeerd te denken 😖


Zoals moderator @Alex_P in het begin van dit topic al aangaf zijn er wel mogelijkheden.

In dit geval heb je inderdaad recht op een switch, geen splitter overigens. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Als @SaskiaMoos het forumprofiel invult, kan een moderator hier actie op nemen.


Zoals moderator @Alex_P in het begin van dit topic al aangaf zijn er wel mogelijkheden.

Als @SaskiaMoos het forumprofiel invult, kan een moderator hier actie op nemen.

 

Done!


Dat wil dan nog niet zeggen dat @SaskiaMoos een gratis switch krijgt, dan moet ze wel aan de voorwaarden van KPN voldoen, zioals ik eerder schreef. KPN bij monde van ee moderator gaat hierover beslissen, maar het blijft een zwalkend beleid, want de ene moderator is ruimhartiger dan de ander. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik heb nog nergens het vaste protocol daarvoor kunnen ontdekken bij KPN, als ik dat weet en inzie kan ik mede-forumleden ook beter adviseren om discussies zoals deze te voorkomen.


Dat wil dan nog niet zeggen dat @SaskiaMoos een gratis switch krijgt, dan moet ze wel aan de voorwaarden van KPN voldoen, zioals ik eerder schreef. KPN bij monde van ee moderator gaat hierover beslissen, maar het blijft een zwalkend beleid, want de ene moderator is ruimhartiger dan de ander. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik heb nog nergens het vaste protocol daarvoor kunnen ontdekken bij KPN, als ik dat weet en inzie kan ik mede-forumleden ook beter adviseren om discussies zoals deze te voorkomen.

 

Het is inderdaad nuttig om een goed en helder beleid hieromtrent te maken, inclusief een duidelijke beschrijving van de voorwaarden. Maar dat is niet aan mij 🙂. Wat wél aan mij is, om de beslissing te maken om wel of niet bij KPN te blijven als de service achteruit holt. Ik ben al vele jaren klant (oud-Telfort) en ik ben nog altijd klant omdat het best gedoe is om over te stappen. Maar, die kans wordt nu alleen maar groter dat ik toch eens verder ga kijken. Dus hup KPN: retentie it is!!


Hele late reactie en dat komt omdat je gereageerd hebt in een ouder topic van een moderator die nu van een vakantie geniet! Tip voor een eventueel volgende keer is om een nieuw topic aan te maken, @SaskiaMoos:slight_smile:

Van 4 naar 3 poorten is voor nu reden genoeg om een switch op te sturen, dus dat heb ik bij deze gedaan. Je ontvangt deze binnen 2 werkdagen per post.

 KPN bij monde van ee moderator gaat hierover beslissen, maar het blijft een zwalkend beleid, want de ene moderator is ruimhartiger dan de ander. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik heb nog nergens het vaste protocol daarvoor kunnen ontdekken bij KPN, als ik dat weet en inzie kan ik mede-forumleden ook beter adviseren om discussies zoals deze te voorkomen.

Heel goed punt, @JanD! Deze discussie is nu ‘on going’ en zodra we er intern over uit zijn, zal ik je laten weten hoe of wat! :sunglasses: