Skip to main content
Vraag

Telefonisch benaderd voor aanleggen tweede kabel na glasvezel?

  • 14 September 2024
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

Mijn vader maakt reeds een jaar gebruik van glasvezel van kpn, na volle tevredenheid. Afgelopen week is hij gebeld geworden door een bedrijf ( hij weet niet welk, maar hij vermoedt kpn… ) die hebben gezegd dat er een tweede kabel moet worden aangesloten.  Deze mensen hebben een afspraak met hem gemaakt en beweren a.s. vrijdag langs te komen; er heeft geen bevestiging van kpn via brief of email gekomen. Ik vertrouw het niet; klopt het dat kpn haar klanten benadert voor een tweede kabel, nadat het glasvezel al is aangesloten? Wanneer ik het betreffende nummer, waarmee gebeld is geworden, terug bel, wordt er door een voicemail geantwoord, zonder dat de bedrijfsnaam genoemd wordt. Er wordt alleen aangegeven dat je alleen een afspraak kunt maken van een schouwafspraak of het maken van een afspraak om de kabel naar binnen te brengen. Klopt dit?  Je wordt vervolgens gevraagd om je telefoonnummer, postcode en huisnummers in te spreken, waarna je teruggebeld zult worden. 

Ik vertrouw het niet; kunnen jullie me misschien meer duidelijkheid geven? Veel dank alvast!

Als je vader al glasvezel heeft van KPN, komt KPN niet nog een kabel aanleggen.

Het kan wel een concurrerend bedrijf zijn dat ook  op dat adres glasvezel aanlegt, dat is in de regel gratis zonder abo-verplichting, net als bij KPN, dan altijd doen, heb je meer keus.

Controleer even of in de woonplaats van je vader er nog meer bedrijven glasvezel aanleggen, behalve KPN.

Er zijn zelfs steden waar 3 glasvezelaansluitingen in de meterkast zitten plus nog een kabelaansluiting van de kabelboer, Ziggo bijvoorbeeld.

Als er mensen aan de deur altijd om legitimatie vragen, geen ID, dan geen toegang. @Belfort11 

Succes.

 


@Belfort11 Wat je zou kunnen doen is checken op de websites van andere glasvezelaanbieders of een van hen soms ook glasvezel gaat aanleggen in de plaats waar je vader woont. Anders aanbieders zijn onder andere Delta Netwerk en Open Dutch Fiber.


@Belfort11 Glasvezel aanleggers informeren de hele wijk over hun planning met brieven. Indien je of de buren geen brieven ontvingen, is het een nep-telefoon.


Ik snap volkomen dat je daar voorzicht mee bent @Belfort11. Als wij daar al glasvezel hebben liggen dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat we daar nog een keer gaan aanleggen. Het kan ook een concurrerende aanbieder  aanbieder zijn natuurlijk.   


Dank voor al jullie reacties! Ik ben blij met jullie adviezen! 


Graag gedaan @Belfort11! Mochten er toch nog vragen openstaan laat het dan weten!


Reageer