Skip to main content

Bij de vriendin die een “echte” kpn klant is en daar is de glasvezel binnen anderhalve maand aangesloten en ik heb een kennis die bij Telfort zat. Die heeft sinds anderhalve maand glasvezel in huis en is naar de kpn-winkel geweest om te vragen wanneer de kpn de glasvezelaansluiting gaat aansluiten. Mevrouw even geduld u krijgt vanzelf bericht…. Dit is nu inmiddels alweer drie weken geleden. Bij de buren die een “echte” kpn klant zijn hebben ze vorige week de glasvezel aangesloten. Ook staat er nu op internet na de postcode check dat de werkzaamheden zijn afgerond en je een provider naar keuze kunt nemen. Ze maken de mensen wijs dat het een open netwerk is, maar dat is ook niet waar, want er kunnen alleen maar aan de kpn gerelateerde providers van het kpn glasvezelnetwerk gebruik maken.

Vanmiddag ging het modem stuk van de Telfort kennis en de kennis met de kpn gebeld. Mevrouw u modem is stuk u kunt morgen een nieuwe daar en daar op gaan halen. Mooi, maar wanneer gaan jullie die glasvezel bij mij in huis eens aansluiten en weer kwam hetzelfde antwoord: U krijgt vanzelf bericht van ons.

Nu kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat voormalige Telfort 2e rangs klanten zijn die moeten wachten tot ze “echte” kpn klanten hebben aangesloten.

Zo heb je weer iets gevonden om over te klagen?


Er zijn ook zat KPN klanten die moeten wachten hoor. Hangt van heel veel factoren af. Dat het iets met Telfort te maken heeft, dat zal vast wel bulshit zijn.


Hoi @gensnet ,

KPN First.
Telfort Second.
:joy:


genetic schrijft:

>KPN First.
> Telfort Second.

Zoiets dacht ik wel……..


Zo heb je weer iets gevonden om over te klagen?


Houd je maar goed vast want ik blijf volgens jou doorklagen in het bericht Géén Heerenveen?


Gensnet is nog lang niet klaar, pas een topic of 6 hier geopend is het begin.:heart_eyes:

Brengt tenminste wat reuring hier.:rofl::joy:


Gensnet is nog lang niet klaar, pas een topic of 6 hier geopend is het begin.:heart_eyes:

Brengt tenminste wat reuring hier.:rofl::joy:


Dàt klopt. Maar of bepaalde mensen dat nu zo leuk en aardig gaan vinden is even de hamvraag….. 😉 Ik ben bezig om mensen wakker te schudden cq de ogen te openen. Of ze dan nu willen of niet.


Gensnet is nog lang niet klaar, pas een topic of 6 hier geopend is het begin.:heart_eyes:

Brengt tenminste wat reuring hier.:rofl::joy:


Dàt klopt. Maar of bepaalde mensen dat nu zo leuk en aardig gaan vinden is even de hamvraag….. 😉 Ik ben bezig om mensen wakker te schudden cq de ogen te openen. Of ze dan nu willen of niet.

Hallo @gensnet , als je dat binnen de huisregels van het forum doet is daar natuurlijk geen bezwaar tegen.

 


Het netwerk van KPN NetwerkNL is een open netwerk.
Elke operator kan hier actief op worden, dat andere operators dat niet doen betekent niet dat het geen open netwerk is :wink:


Het netwerk van KPN NetwerkNL is een open netwerk.
Elke operator kan hier actief op worden, dat andere operators dat niet doen betekent niet dat het geen open netwerk is :wink:


Fout en nog eens fout. Een provider moet gerelateerd zijn aan de kpn willen die gebruik kunnen maken van het kpn “open netwerk". Ik heb namelijk contact gehad met Fiber uit Almere en dat is één van de vele providers die geen gebruik mogen maken van het kpn “open netwerk". Wanneer je op het kpn netwerk op internet kijkt kun je een provider “kiezen” maar daar staat dus Fiber ook NIET bij. Dus hoezo een “open netwerk"?


Gensnet is nog lang niet klaar, pas een topic of 6 hier geopend is het begin.:heart_eyes:

Brengt tenminste wat reuring hier.:rofl::joy:


Dàt klopt. Maar of bepaalde mensen dat nu zo leuk en aardig gaan vinden is even de hamvraag….. 😉 Ik ben bezig om mensen wakker te schudden cq de ogen te openen. Of ze dan nu willen of niet.

Hallo @gensnet , als je dat binnen de huisregels van het forum doet is daar natuurlijk geen bezwaar tegen.

 


Ik heb slechte ervaringen met huisregels. Maar dat houdt dus niet in dat ik tegen huisregels ben! Dat wordt door veel mensen zo uitgelegd. Huisregels worden te pas of te onpas gebruikt om mensen in een richting te dringen die ze niet willen. Vooral de “gevestigde orde” verschuilt zich vaak achter huisregels die ze dus zelf niet naleven. Het vervelende hieraan is dat ze dan de moderator ook nog voor hun karretje spannen en de meeste gevallen heeft zo’n iemand dat ook niet goed in de gaten.


Het netwerk van KPN NetwerkNL is een open netwerk.
Elke operator kan hier actief op worden, dat andere operators dat niet doen betekent niet dat het geen open netwerk is :wink:


Fout en nog eens fout. Een provider moet gerelateerd zijn aan de kpn willen die gebruik kunnen maken van het kpn “open netwerk". Ik heb namelijk contact gehad met Fiber uit Almere en dat is één van de vele providers die geen gebruik mogen maken van het kpn “open netwerk". Wanneer je op het kpn netwerk op internet kijkt kun je een provider “kiezen” maar daar staat dus Fiber ook NIET bij. Dus hoezo een “open netwerk"?

Voordat een provider diensten kan aanbiedne over welk glasvezelnetwerk ook, moet er een operator actief zijn op dat netwerk waar de betreffende provider een overeenkomst mee heeft.
KPN WBA is een operator (voor de providers KPN, Oxxio, Budget, XS4All, Fredom e,d,)
Cambrium is een operator (voor Tweak/Freedom)
Jonaz is een operator (voor Jonaz)
Glasoperator is een operator (voor T-Mobile)
Al deze operators zijn actief op het open glasvezelnetwerk van KPN NetwerkNL in Almere.

En zo zijn er nog meer operators.
Al deze operators mogen gerust hun apparatuur in de PoPs van KPNNetwerkNL plaatsen, het is namelijk een open netwerk.
Zodra die operators dat gedaan hebben dan kunnen providers die via die operators leveren, hun diensten aanbieden.
Aan de andere kant kunnen providers ook een overeenkomst afsluiten met een operator die wel actief is.
T-Mobile, Tweak, Freedom leveren naast hun vaste operator ook diensten aan via KPN WBA.

Als Fiber, uit jouw voorbeeld, diensten wil leveren moeten ze zorgen dat hun operator actief wordt op dat netwerk (of als ze zelf ook operator zijn, dan moeten ze dat zelf regelen) of een overeenkomst met KPN WBA afsluiten.


Ik heb contact met fiber gehad en kreeg een antwoord dat de kpn fiber niet toelaat tot het kpn “open netwerk". Ze zouden dus ook graag van het kpn netwerk gebruik willen maken. Je kon tussen de regels doorlezen dat het weer een geld kwestie is geweest. De kpn wil namelijk een erg hoge vergoeding hebben voor het gebruik (logisch want ze willen van de investering glasvezel wat verdienen) van “hun” open netwerk en wanneer die vergoeding te hoog is haken zulke bedrijven uiteraard af.

Het is dus voor de kpn een “open netwerk” als providers maar genoeg willen betalen voor het gebruik van de glasvezel in beheer bij de kpn. En zo houden ze de mensen wederom voor de gek met een “open netwerk” wat in weze geen open netwerk is.


...


Hoi Allemaal,

Glasvezel is hier zo 2012.
Wij willen Warp.


Hoi Allemaal,

Glasvezel is hier zo 2012.
Wij willen Warp.


Nog even geduld…... (commentaar van de kpn)


Reageer