Skip to main content

Sinds een week zijn we weer overgestapt naar KPN, waarbij we een experiabox 10a en een 4g sagemcom box (buitengebied) hebben ontvangen.

 

Omdat de Sagemcom Box niet wilde werken  (20 Mbit download )heb ik de Experiabox gereset, waarbij de Sagemcom Box was aangesloten. Hierna werkte het perfect ( 70Mbit download).

 

Na een dag blijkt dat de Experiabox alleen nog maar internet doorgeeft via de Sagemcom Box (22 Mbit download, na verwijderen ethernet aansluiting 4G modem werkt het internet niet meer). Hierna de Experiabox 10a opnieuw opgestart (geen reset), internet weer actief, echter via DSL (geen internet via 4G). Hierna Experiabox weer gereset, weer perfect internet ( 80Mbit down).

 

Een dag later weer het zelfde euvel, weer alleen internet via 4G modem en niet via DSL.

Wie kan me helpen?

 

 

 

 

 

Dat is onmogelijk. Het 4G modem schakelt bij bij de Experiabox. Zonder VDSL verbinding, dus zonder Experiabox werkt internet geheel niet. Als u dus wel internet hebt dan werkt de Experiabox. Verder is het een raar fenomeen wat u omschrijft. Is internet zonder het 4G modem (kabel los) wel stabiel?


Helaas is het wel.mogelijk.  De experiabox werkt gewoon en geeft ook aan dat de dsl up is. Echter als ik dan de ethernet kabel van het 4g modem los trek is er geen internet meer, ook niet na bijv. een kwartier.

Als ik de experiabox in deze toestand opnieuw opstart werkt de dsl gewoon stabiel, echter zonder dat het 4g modem bijspringt.  

Om alles werkend te krijgen moet ik dan de experiabox resetten, hierna schakelt dan ook het 4g modem bij.  Na ongeveer een dag in deze toestand werkt de verbinding alleen via het 4g modem (wel stabiel). 


Hoi @Hatsjikidee, ik kijk graag even met je mee! 
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hall0 @Thomas, ik heb de gegevens in het profiel ingevuld.


Hallo @Hatsjikidee, ik reageer hier even in plaats van mijn collega. Als ik op dit moment jouw verbinding meet, dan constateert de meting op dit moment niets geks. Op het moment dat dit weer speelt is het handiger om even direct contact op te nemen met 0800-0402, dan kan er direct live een meting gedaan worden om het probleem te achterhalen.