Skip to main content

Is het ook mogelijk om terug te gaan van glasvezel naar ADSL? De reden van mijn vraag is dat wij sinds wij overgegaan zijn op glasvezel te vaak problemen hebben met de WIFI. Dit hadden wij niet bij de ADSL aansluiting.

Nu is het zo dat een bepaald apparaat, bijvoorbeeld mobiele telefoon, geen internet heeft en andere mobiele apparaten wel. Ook de draadloze internetverbinding met de smart TV is ook regelmatig weer weg. Hierdoor is het dan niet mogelijk om Netflix te kijken. Dan moeten wij er weer voor zorgen dat de internetverbinding tot stand wordt gebracht door opnieuw in te loggen op de wifi of de netwerkinstelling te resetten. Het lijkt mij dat dit niet de bedoeling moet zijn van een glasvezel aansluiting.

Glasvezel en wifi staan totaal los van elkaar, dwz. de glasvezel geeft de data door aan de wifi zend ontvanger. De glasvezel kan en zal ws uitstekend werken maar dan wordt het ver . . .  in de laatste meters.
Als de TV en computer aan een kabel goed werkt dan is de glasvezel in orde.

Ws is er met de komst van glasvezel ook een ander kastje ("modem") gekomen met ook een andere wifi zend/ontvanger er in die om de een of andere reden minder goed werkt dan het vorige exemplaar.

Nu is het grote voordeel dat je in geval van glasvezel dat kastje met de wifi er in kunt verplaatsen naar een gunstigere plaats, midden in het huis dmv een ethernetkabel.

Maar het kan ook zijn dat de buren hetzelfde wifi kanaal gebruiken.
En een kleine verplaatsing, draaiing, kanteling van het wifi station kan al helpen.


Wij hebben vorige week super wifi gekocht van de KPN monteur. Dit leek het probleem op te lossen, maar is dus niet zo. Als mijn dochter met haar Iphone naast mij staat en geen internet op de wifi kan krijgen. Terwijl ik wel internet op de wifi heb op mijn Iphone. Aan en uitschakelen van de Wifi bij mijn dochter heeft geen effect en aan en uitschakelen van mijn wifi verandert er ook niks. Wij staan nog geen meter van de super wifi vandaan.

Hoe verklaar je dat de Samsung smart tv nog geen drie meter van de super wifi vandaan een dag later weer geen internet heeft?


Er is geen andere modem gekomen bij het overschakelen naar glasvezel. Ik heb mijn Experia V10A gehouden.


Geen ander modem, misschien i-sie ge-reset en werkt de wifi nu op een ander, al bezet kanaal ?

Ik geef het stokje over aan anderen die meer weten van de experiabox en de “super”wifi.


Terug naar koper kan volgens mij niet. Is ook nutteloos. WiFi komt niet over die kabel uw huis binnen ofzo. Dat word pas binnen uw huis "gemaakt" door de Experiabox / versterkers.


@Hoornstra  Heb je ook een apparaat bedraad aan de ExperiaBoxV10a aangesloten misschien? En valt daarop dan internet ook uit?

 

Voor WiFi zaken kan je het volgende doorlopen:

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 


Ik heb gisteravond via de app Thuis van KPN  de super wifi weer aangesloten en de smart tv's weer kunnen koppelen met internet. Iedereen had weer internet via de wifi. Nu is het afwachten of dit de oplossing is.


Dit is niet de oplossing. De apparaten hebben nu geen internet omdat ze een ander IP adres zoeken dan de super wifi heeft. Ik zal hier een nieuwe vraag voor indienen.


Werkte het gisteravond in eerste instantie wel dan?


Ja alle apparaten hadden internet. Mijn dochter deed gisteravond de laptop dicht om met de hond uit te gaan. Bij terugkomst doet ze laptop weer open en heeft geen internet meer op de Wifi. Zie mijn nieuwe  vraag. https://forum.kpn.com/internet-9/apparaten-hebben-geen-internet-vanwege-verkeerd-ip-adres-511957


Hi @Hoornstra, ik sluit dit topic, zodat we dit verder kunnen bespreken in de nieuwe!