Skip to main content

Met de KPN Thuis App kan ik helaas enkele apparaten niet terugvinden?
Wél kan ik terugvinden 2x Dell laptops van werk, 2x Lenovo laptops, 3x Samsung S-serie telefoons, de PlayStation van zoon, echter níet (altijd) de Samsung A-serie telefoon dochter en haar Chromebook. Het vervelende is dat het enkele malen wel gevonden wordt, maar in 90% van de gevallen niet. Wel irritant omdat ik de schermtijden wil kunnen beinvloeden als ouder.
Zijn wel toevallig de twee goedkoopste apparaten in huis.

  1. Kan het daarmee te maken hebben dat de zendsignalen minder zijn van deze apparaten en de KPN box 12 dit niet herkend? En in dit geval kan deze ‘bug’ in de Thuis App opgelost worden?
  2. Ik kan per apparaat de modem-tijden instellen voor de KPN Box12, echter wel per héél uur. Kan het ook svp per hálf uur geprogrammeerd worden?

Verneem graag. 

Dank !

vr groet

Ray

Apparaten identificeren zich op het netwerk met het MAC id. En op basis van dat MAC id kun je dus ook apparaten voor bepaalde periodes blokkeren of toestaan.

Sommige apparaten veranderen echter steeds dat MAC id. Dit vanwege privacy. Je kunt dit steeds veranderen van MAC id op het betreffende apparaat uitzetten, maar de gebruiker kan dat natuurlijk makkelijk weer aanzetten.

Daarom kun je het beter omdraaien: alles blokkeren en specifieke MAC id's toestaan. Voor de hele dag, of voor alleen overdag en 's nachts niet.

Bedenk je wel dat elke keer dat je een nieuw apparaat toevoegd, dat je dan in de router moet kruipen om dat apparaat toe te voegen, anders doet die het niet. Ook gasten dus.


Op de v10 werkt het anders: die heeft een eco mode. Daarmee is WiFi voor een bepaalde periode van de dag compleet uit te schakelen. Dat werkt natuurlijk heel goed. Maar dan heb je zelf ook geen WiFi meer.

Op veel WiFi routers / accespoints kun je meerdere WiFi netwerken aanmaken. Zo kun je dus 1 WiFi netwerk aanmaken voor jezelf dat het altijd doet. En een ander WiFi netwerk met andere naam / wachtwoord wat het bijvoorbeeld 's nachts niet doet. Dat staat dan uit dus. Een veel betere constructie dan parental control. Maar ja ... dat kan niet op de apparatuur van KPN.