Skip to main content

Hallo,

Binnenkort gaan wij ons huis verbouwen, en tijdelijk (4 maanden) in een caravan op de oprit wonen. Hoe kunnen wij in deze tijd nog steeds internet en televisie ontvangen? Een kabel leggen vanaf het huis naar de caravan is niet echt een optie, aangezien daar veel mensen lopen en het een kwestie van wachten is totdat iets word kapot getrapt. Wij ontvangen op dit moment internet en tv door middel van een experia box v10. 

 

Ik vroeg mij af wat de opties zijn? Mvg Nick



Admin: topic verplaatst naar juiste board

@Nickz Welkom op het forum! 

Het mooiste zou natuurlijk zijn als er toch een kabel van de woning naar de caravan zou kunnen, dan kun je namelijk op dezelfde manier je diensten blijven gebruiken. 

Er zijn wel mogelijkheden om bijvoorbeeld het signaal via het stroomnet te versturen, maar zeker met een verbouwing betwijfel ik of dit stabiel zou zijn. 

Een andere mogelijkheid zou zijn om een Digitenne aansluiting te nemen en bijvoorbeeld een mobiel abonnement om te zetten naar unlimited. Zo zou je je telefoon als hotspot kunnen gebruiken en toch kunnen internetten. 

 


@Rutger_  Haal een koperen leiding op maat bij de bouwmarkt, begraaf die ondergronds een centimeter of 20 minimaal , bestrating weer goed leggen en trek er een UTP kabel doorheen tot aan de caravan. Prettige "vakantie".


Koperen leiding? 😳

Tyleen slang kun je dan beter hebben denk ik.

https://www.wildkamp.nl/product/zpe-buis-met-kiwa-keur-6-3-bar-pe-40-16-x-1-8-mm-l-10-m/15059511

Maar ik snap niet helemaal. Er moet ook elektriciteit, water en riolering naar die caravan. Hoe regel je dat dan? Daarvoor moet ook gegraven worden lijkt mij. En een dun snoertje voor internet is dan een probleem? Waarom?

De kabel kan ook niet door de lucht, op 3 meter hoogte ofzo, zodat iedereen er onder door loopt?