Skip to main content

Ben nu al meerdere dagen bezig met het probleem dat ik tijdens online gamen een hoge schommelende ping heb 30-60 ms. en me dit het spel plezier ont neemt terwijl ik een 500/500 verbinding heb.

in tussen al nieuwe kabels gekocht en aangesloten met als gevolg geen verschil in metingen.

alle wifi en andere apparaten al uit gezet/geen verbinding meer met modem

toch maar eens een speedtest gedaan via de kpn speed test uit komst op dat moment

ping 45 ms jitter 30 download 76Mbps upload 121Mbps.(amsterdam)

doe ik de test via ziggo kom ik uit op 6ms 499,6Mbps/503,7Mbps

doe ik de test via Ookla kom ik uit op 6ms 498,06Mbps/504,94Mbps

(de hier boven gemeten snelheden zijn bedraad en ook via wifi gemeten hier zie ik nagenoeg geen verschil  hoog uit achter de komma bij down- en upload)

 

het enigste wat in te horen krijg is heb je de modem al gereset , ga eerst even speed test van onze kant testen.

ga nu je modem resetten,

ook al de "harde restet gegeven met herstel en resetknop beide ingedrukt,.

ën tevens ook al geprobeert met meer dan 5 min van stroom gehad.(glasvezel kastje en modem)

alles tot geen verbetering.

WiFi manarge ook geprobeert op aanwijzen , geen verbetering waargenomen na tijd …..

om probleem in mijn pc uit te sluiten ook van familie/vrienden mijn internet speed laten testen met hun pc/laptops en komen tot de zelfde metingen 

 

wat ooooh wat nu………..

 

vandaag wederom getest geen verandering!!:triumph:

 

blijkbaar is het een moeilijk probleem, nog geen reacties gehad hier of van service afdeling e.d.

moet ik toch eens gaan rond kijken voor een andere profider ondanks sinds 1997 KPN klant :thinking:


De KPN speedtest pakt altijd de KPN server deze kan op momenten druk bezet zijn en hierdoor vertekende resultaten geven.

Ookla pakt automatisch de mist drukke server en hiermee heb je dan ook zoals je zelf aangeeft 6ms.. dat is 6ms naar een server niet bij KPN ofwel ene pakketje die door je zelfde internet lijn gaat naar de zelfde internet exhange als alles voor je spel en dan naar de server en terug... je speedtest bij Ookla en bij de Ziggo speedtest je wel je KPN lijn laat dat voorop staan en daar zie je allebij 6ms

Ik game veel online... heel veel...  30ms is niet veel.. en 60 ook niet... de reden dat dit geen 6 is zoals bij je speedtest is omdat deze server niet in Nederland staat en wellicht niet eens in Europa..   dus hij moet nogal wat verder reizen.

Zoals je zelf aangeeft.

"doe ik de test via ziggo kom ik uit op 6ms 499,6Mbps/503,7Mbps

doe ik de test via Ookla kom ik uit op 6ms 498,06Mbps/504,94Mbps"

Dit zijn vergelijkbare en duidelijke mooie resultaten met slechts 6ms naar de test server van niet KPN..en dat allemaal over die mooie KPN lijn die dan teveel ms zou geven ?? Ik snap even niet waarom je denkt dat dit in je lijn zit als je zelf al met je metingen aantoonde dat dit niet zo is.

Kan aan mij liggen dat ik het even niet helder heb...


Zoals laurens zegt kunnen speedtest server overbelast zijn. Daarom gebruik je verschillende. Aangezien je op 2 anderen wel je snelheid haalt zit je probleem ergens anders.

Een ping is de snelheid dat een pakketje met informatie heen en weer terug gaat op het internet. Het kan gewoon zijn dat jou game server verder weg staat dan de speedtest servers. Zoals laurens zegt een ping van 30-60 is gewoon nog steeds heel goed. Dus het valt dan wel mee.


Hallo 

fijn zulke antwoorden, maar het geeft mij geen goed gevoel.

 

speel dan op een server met andere nederlanders op een nederlandse server en die hebben dan geen hoge ping die hebben dan wel een stabielere ping van 10ms +/- 3

dus het antwoord komt niet overeen met wat jullie aangeven (zijn dan spelers die ook bij kpn zitten en bij o.a. ziggo)

mvg.


Hallo 

fijn zulke antwoorden, maar het geeft mij geen goed gevoel.

 

speel dan op een server met andere nederlanders op een nederlandse server en die hebben dan geen hoge ping die hebben dan wel een stabielere ping van 10ms +/- 3

dus het antwoord komt niet overeen met wat jullie aangeven (zijn dan spelers die ook bij kpn zitten en bij o.a. ziggo)

mvg.

Ik snap even niet wat je hierin bedoelt, Niemand zegt dat je op Nederlandse servers moet spelen want die zijn er vaak al niet eens.

Maar een 30ms naar eer server aan de andere kant van dat stukje water is echt niks mis mee.

Maargoed je ping zoals je netjes ziet op speedtest is heel mooi 6ms naar de speedtest server..  

En dat het in het spel 30is is niet eens heel slecht tenzij de server in Frankfurt staat oid.

Hoe geografisch verder hoe hoger de latency en dus je Ping respons.. 

Dat is gewoon hoe het is.

Als je naar Groningen moet rijden duurt het ook minder lang dan als je naar New York gaat...


als het stabiel zou zijn kan ik het volgen maar de schommelingen die ik ervaar is gewoon niet leuk meer om online te gaan gamen.

en als het nu alleen mijn pc is dan zou ik zeggen dat het daar aan licht maar wordt ook onder vonden door andere pc van vrienden(en ja dan heb ik alle andere apparaten niet verbonden met de modem via kabel of wifi)

heb daarom ook gekozen voor een 500/500 abo, voor als ze bij mij op bezoek zijn om ongestoort online te kunnen gamen , maar blijkbaar kan het niet…..

 


als het stabiel zou zijn kan ik het volgen maar de schommelingen die ik ervaar is gewoon niet leuk meer om online te gaan gamen.

en als het nu alleen mijn pc is dan zou ik zeggen dat het daar aan licht maar wordt ook onder vonden door andere pc van vrienden(en ja dan heb ik alle andere apparaten niet verbonden met de modem via kabel of wifi)

heb daarom ook gekozen voor een 500/500 abo, voor als ze bij mij op bezoek zijn om ongestoort online te kunnen gamen , maar blijkbaar kan het niet…..

 

500 heb je niet nodig voor wat gamen maargoed dat is een andere discussie, maargoed snap niet heel goed waarom je problemen ervaart met een ping van 30ms is het prima te doen 

Ik zal zeggen kijk eens naar Game server ping paginadeze test de ping naar verschillende servers van een specifieke game.

Maar vermoed dat deze resultaten gewoon netjes zullen zijn. 


Heb in tussen even een ping meter geinstalleerd om ook tijdens gamen tezien wat er ongeveer gebeurt

 

tijdens WoT heb ik zelf een ping van 60-330ms , en ben ik bij buren 3 huizen verderop getest heb met mijn pc  is het constant 20 +/- 5

dat is het probleem, en die hebben ook kpn dus zeg het maar …..

 

aangezien jullie alleen de 30ms lezen en niet dat door de schommeling het bij online game voor problemen zorgt 

ander voorbeeld Wreckfest zit ik in lobby heb ik 40 tot 78ms tijdens rijden vliegt hij heen en weer van 40 tot 300ms

heb grafisch ook al van alles naar beneden gesteld maar heeft geen effect.

 


aangezien jullie alleen de 30ms lezen en niet dat door de schommeling het bij online game voor problemen zorgt 

 

Waar heb jij andere nummers genoemd dan behalve nu in deze post.

Je hebt verder ook geen VPN draaien zoals NordVPN wat ik wel eens zie ? 

Want dat het overklapt naar 100+ is inderdaad wel storend inderdaad, Het is echt niet dat we het probleem niet erkennen maar als je zelf alleen aangeeft 30/60 dan hebben wij uiteraard een heel ander beeld dan als je aangeeft schommeld naar 300+…

Maargoed als je een VPN diesnt gebruikt zou ik deze maar eerst uitzetten..ondanks mooie beloftes heeft dit juist vaak deze pingspikes ten gevolge..

Overigens kleine TIP je hoeft geen ping meter oid te installeren. Als je in Windows je commandprompt opent ( CMD ) kan je met het commando "Ping www.google.nl /t" een continu doorlopende ping aanzetten.

Waarbij je dan een mooi lijstje krijgt.

Wellicht kan je een printscreen hiervan delen dan zien we even hoelang die piekjes zijn en of dat op regulier interval is etc.

Zie het graag verschijnen zodat indien nodig we hiermee verder kunnen..