Skip to main content

Sinds deze morgen is mijn internet erg traag en valt met regelmaat weg. Het is gigabit internet waar ik normaal 980Mbit haal ongeveer en nu tussen de 8 en 9 Mbit. Op het nt kastje licht power continu op en glas en ethernet knipperen groen. Ik heb het modem V10 en het nt kastje al een keer van de stroom gehad maar dit hielp niet. Er zijn nu wegvallende videogesprekken en een vastlopende ps5 welke beide bedraad zijn. Op mijn iphone valt de verbinding ook regelmatig weg. De wifi op de v10 staat uit dit wordt geregeld door 5 deco’s in mesh. Maar het probleem doet zich dus zowel voor in bedraad en wifi. Op de iphone blijft het wifisignaal maximaal maar toch valt internet weg wat dus volgens mij aan de internet verbinding ligt en niet aan de deco. 
 

Wie heeft de gouden tip voor mij hoe ik nu verder moet…

Ik heb precies dezelfde ellende, overigens ook een upload van 0.25


Soms is er een probleem met het glasvezelkastje. Zo ver ik het onthouden heb, schakelt het glasvezelkastje dan naar een 10mbit verbinding. Dat kan optreden na een stroomonderbreking naar het glasvezelkastje. Mogelijk is dat wat er nu aan de hand is. Als dat zo is moet het glasvezelkastje vervangen worden.

Mijn advies is om de helpdesk te bellen 0800-0402 (gratis nummer en 24/7 bereikbaar voor storingen) en de storing door te geven. Zij kunnen indien er een monteur nodig is deze aansturen.


Dat zou wel kunnen, ik zal ze morgen eens bellen. Is laatst  stroomstoring geweest dus kan zomaar de NT zijn inderdaad


Dankjewel voor de reacties!

ik heb nogmaals de spanning van het nt kastje en het modem gehaald en wat langer dan 2 minuten eraf gehaald. Eerst het nt kastje weer onder spanning gezet en 10 minuten later pas het modem. Nu heb ik wel weer een download en upload van boven de 900Mbit! Ik hoop dat dit dan eenmalig was en niet dat mijn nt kastje op zijn laatste benen loopt.. 

 


Hi @RoelW, 

Fijn om te lezen dat het na stroomloos maken van het kastje alles bij jou goed werkt. Ik verwacht dat dit ook zo blijft, en anders laat het me hier weten. 

@Firewizz.nl, is het bij jou ook opgelost na contact te hebben gehad met onze klantenservice? En eventueel na het stroomloos maken van het glasvezelkastje? 


Nog niet, ik kan alleen nog even proberen langer de stroom van het NT kastje te halen maar nog niet in gelegenheid geweest.

 


Nog niet, ik kan alleen nog even proberen langer de stroom van het NT kastje te halen maar nog niet in gelegenheid geweest.

Mag ik ook weten wat er allemaal is gedaan toen je ons aan de lijn had? En is er iets in gang gezet?


Nog niet, ik kan alleen nog even proberen langer de stroom van het NT kastje te halen maar nog niet in gelegenheid geweest.

Mag ik ook weten wat er allemaal is gedaan toen je ons aan de lijn had? En is er iets in gang gezet?

Tuurlijk, ER is met mij contact opgenomen maar ik had in de tussentijd al een keer langer het NT kastje spanningsloos gehad en pas een dag later tijd om te controleren, toen was het weer goed. Nu even in de gaten houden.


Ik kan me voorstellen dat leuk anders is, ook al vind ik een monteur 1 dag later redelijk schappelijk. Hou het alsjeblieft in de gaten of het goed blijft werken na het stroomloos maken. 


Ik kan me voorstellen dat leuk anders is, ook al vind ik een monteur 1 dag later redelijk schappelijk. Hou het alsjeblieft in de gaten of het goed blijft werken na het stroomloos maken. 

Ik bedoelde dat ik zelf pas later tijd had, KPN valt daaron niets te verwijten die reactietijd was goed :)


Ik heb vanmorgen weer een aantal snelheid tests gedaan en zag dat zowel de download als de upload snelheid elke keer rond de 94 Mbps bleef hangen. Ik heb weer het nt kastje en het modem spanningsloos gemaakt voor een tijdje en zit weer boven de 900Mbps.

kan ik nu beter iets laten vervangen voordat ik niks meer heb? Voorheen is het altijd stabiel geweest zonder iets spanningsloos te hoeven maken…


Het glasvezelkastje vervangen is niet nodig en ik verwacht ook niet dat je modem aan vervanging toe is, de V10 is een uitstekende modem. Werkt nu alles nog steeds goed na de herstart?


Voor nu werkt alles nog steeds goed.