Skip to main content

Onze wifi is redelijk traag, volgens de wifiservice van KPN tussen de 16 en 19 mbps. De wifiverbeterservice geeft geen verbetering. Daarnaast geeft mijn telefoon steeds vaker aan dat hij wel verbonden is, maar zonder internet. Dit lost zichzelf steeds op, maar ideaal is het niet. Af en toe moet ik de modum aan en uitzetten.

Na de eerste check kon ik gratis 2 maal de Experia Wifi bestellen, maar qua snelheid heeft dit niets uitgehaald. Ik heb één Experia wifi aangesloten, vlak naast de Experia Box V8 (gekregen bij een telfort abbonoment zo'n 7 jaar geleden).

 

Wat zou er mis kunnen zijn? Of zijn deze internetsnelheden normaal?

Graag niet al te veel vaktermen, ben een complete leek.

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Bennie

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.  Gaat dat lukken 


Ik krijg dit als resultaat. Klopt het dat het dus niet sneller dat 19 mbps gaat worden?

Wat zou ik kunnen doen tegen het “verbonden zonder internet”? (Op mijn telefoon zie ik volle wifi-balkjes met een uitroepteken). Of zou de Experia wifi daar wel bij helpen?

 


Blijkbaar heb je geen pairbonding. Vanwege corona wordt dat nu ook niet aangelegd.  Dat gaat wel weer komen en dan wordt je snelheid dus wat hoger. Sowieso is het met de huidige snelheid verstandig om om zo veel mogelijk met kabels te werken omdat he dan geen verlies hebt. Waar heb je de experia wifi staan? Toch niet in de meterkast hoop ik.


Welkom bij ons op het forum @BIW. Goed om te lezen dat de stabiliteit van het Wifi netwerk beter is geworden met de Experia Wifi's. Voor de snelheid klopt het inderdaad dat je niet meer dan 19 Mbit/s kunt halen, dat is het maximale. Als jouw abonnement nog een TFT pakket is (als je het niet naar Hussel hebt gewijzigd sinds Telfort naar KPN overkwam) is pairbonding niet mogelijk bij het pakket. De TFT pakketten hebben nog dezelfde voorwaarden als voorheen bij Telfort, daar was pairbonding niet mogelijk en dat is nog net zo, Bij een KPN Hussel abonnement is dat wel mogelijk, met momenteel de uitzondering die Joep al noemt van Corona.

Je kunt de Experia Wifi op een centrale plaats zetten, of de tweede ook in gebruik nemen, om het netwerk zo dekkend mogelijk te maken. Als het signaal daarmee sterker wordt kan je ook het maximale van de 19 Mbit/s gebruiken.


Bedankt voor de antwoorden!

Of de verbinding daadwerkelijk stabieler is geworden is lastig te zeggen na één dag, maar tot nu toe gaat het goed. De experiabox V8 staat nu op de grond, en de experia wifi heeft zijn plek ingenomen op de vensterbank in de woonkamer. Ik dacht te begrijpen dat alles nu via de experia wifi gaat, en de V8 nu wel op de grond kon staan. Blijkbaar klopt dat wel want de beperkte maximale snelheid wordt gehaald. 

Ik weet niet wat pairbonding is, maar zijn er in de toekomst abonnementen beschikbaar waarbij het internet sneller is? Zo ja, welke dan? Of is het op mijn adres blijkbaar zo dat je niet boven de 19Mbit/s kunt komen?


De Wifi van de V8 gaat uit zodra de Experia Wifi wordt aangesloten inderdaad, de V8 heeft daar dan verder geen invloed meer op. Je kunt de 2e Experia Wifi ergens anders zetten als je het netwerk sterker wilt maken.

Bij jouw huidige verbinding wordt 1 aderpaar gebruikt die van de centrale naar jouw huis loopt, bij pairbonding worden 2 aderparen gebruikt. Daardoor gebruik je effectief 2 verbindingen tegelijkertijd, waardoor er een hogere snelheid is (de 34 Mbit/s in je plaatje). Door Corona is die optie er momenteel alleen niet zoals gezegd, waardoor we nu geen mogelijkheid hebben daarvoor. Nadat Corona het weer toestaat kan je het TFT pakket wijzigen naar een KPN Hussel pakket met pairbonding voor de snelheid. Met die wijziging vervallen de Telfort voorwaarden die je nu nog hebt, dus kijk wel goed naar wat je hebt en wat je dan krijgt. Het abonnement moet naast de snelheid natuurlijk ook bij jouw wensen blijven passen.