Skip to main content

Hallo,

sinds kort is mijn internet van Telfort naar omgezet naar KPN, net daarvoor had ik contact met iemand van Telfort via het forum daar over mijn snelheid, voorheen had ik altijd in de modem een snelheid van ca. 29 mb staan, dit zakte de laatste tijd terug naar 19 mb, in overleg heb ik een harde reset uitgevoerd nieuwe kabels en stekkers gekocht, maar niets hielp, net op het punt dat er een monteur beloofd werd, zijn we omgezet naar KPN. alleen als ik nu in de modem kijk zie ik nog maar 12 mb aan snelheid, dit is amper voldoende om tv te kijken. de tv ontvanger blijft nu wel heel vaak hangen. 

ik moet thuis werken ivm corona maar doe dit nu noodgedwongen via mijn 4G verbinding.

ik hoop dat iemand mij kan helpen

 

mvg

Richard

 

Beste Richard,


Wat is er volgens xs4all-fpi-info.fourstack.nl beschikbaar op uw adres.
Zou u daar een screenshot van willen plaatsen met uw adres gegevens niet in beeld.

Ook nog een paar vragen:
Heb je ook al geprobeerd het modem voor een minuut spanningsloos te maken ?
Welk modem heeft u ?

Met vriendelijke groet,

Brian


Hoi Brian,

Dat heb ik ook al eens geprobeerd, dit hielp ook niet. hierbij screenshot van fourstack en snelheid modem

 


Hoi Brian,

Dat heb ik ook al eens geprobeerd, dit hielp ook niet. hierbij screenshot van fourstack en snelheid modem

 


Zou je kunnen proberen om de kabel tussen het Isra punt en het modem te vervangen. ?


Hoi Brian,

bedankt voor je snelle reactie,

hierbij de link van wat er door Telfort al geadviseerd is

https://forum.telfort.nl/internet-267/internet-traag-88633

mvg

Richard


@Ricardo121 : Ik probeer je te bellen. Mocht je in de gelegenheid zijn, kun je straks opnemen?

(geef anders even een tijdstip waarop het uitkomt. Ik werk volgende week in de middagen)


Hoi Erwin,

Ok ben de hele dag bereikbaar, had je voicemail gehoord.

Mvg

Richard


Graag snel een reactie, tv kijken lukt ook niet meer.:sob:


Hoi @Ricardo121 . Helaas zijn we elkaar Zaterdag misgelopen.

Gelukkig hadden we zojuist even contact en we hebben samen een monteur ingeboekt voor woensdag 21-10 (tussen 8:00 en 10:00 )

Laat je weten of de monteur een oplossing heeft?


Beste Erwin,

monteur is geweest, hij heeft een nieuwe modem geplaatst de V10, de oude modem draaide nog op telfort firmware volgens hem. na plaatsing nieuwe hebben we nu een internet snelheid van ca. 20 mb, ik ga er vanuit dat de modem nog even moet intrainen en dat het nog beter wordt.

bedankt voor de hulp, ik kijk het even een weekje aan of de snelheid nog iets omhoog gaat

mvg

Richard


Fijn dat het nu een stuk beter is!


Hallo @Erwin_  alleen zet ik een vraagteken bij de volgende opmerking van de monteur:

 de oude modem draaide nog op telfort firmware volgens hem. 

 


We zijn nu 5 dagen verder maar snelheid loopt nog niet op, hij blijft rond de 19-20mb hangen, de laatste paar mb laten op zich wachten.

Iemand nog tips

Mvg

Richard


Ik meet nu het volgende:

Actuele bitrate down

19392.0

Actuele bitrate up

4176.0

Haalbare bitrate down

27840.0

Haalbare bitrate up

 

4464.0

Ik vermoed dat de zogenaamde DLM jouw lijn op grofweg 20Mbit houdt. Dit is een automatisch systeem dat je lijn ‘intraint’.  Als het systeem merkt dat er te hoog is ingetraind (storing op de lijn) zal het een lager profiel proberen.   Ik denk dat dat stapje hoger jouw lijn onbetrouwbaar maakt.

Ik vrees dus dat dit alles is, wat er in zit. 


Dat zou dan jammer zijn, jaren op hetzelfde lijntje 27 tot 29 mb gehad bij Telfort. Nooit echt storing gehad, daarom ook nooit naar iets anders gekeken. Het werkte altijd. Nu het dan KPN is geworden zou ik met minder genoegen moeten nemen.??

 

 


Dat zou dan jammer zijn, jaren op hetzelfde lijntje 27 tot 29 mb gehad bij Telfort. Nooit echt storing gehad, daarom ook nooit naar iets anders gekeken. Het werkte altijd. Nu het dan KPN is geworden zou ik met minder genoegen moeten nemen.??

 

 

Hallo @Ricardo121 TFT is alleen administratief gemigreerd naar KPN, technisch is er niets veranderd met de migratie, dat jij dan anders ervaart is puur toeval.

Je zult inderdaad met minder genoegen ‘moeten’ nemen, je abo is namelijk TOT een X snelheid en je abo is niet  een IS GELIJK AAN abo-snelheid.

De afstand tot de centrale en de kwaliteit van de lijn bepalen je uiteindelijke snelheid die bij het modem binnen komt.

Wat je nog zou kunnen proberen is de DSL-kabel vervangen.

Succes.

 

 


Je zit nog steeds op dezelfde lijn als bij TFT, dus het zal niets te maken hebben met de overstap naar KPN. Ik denk toeval en misschien dat het koper bij jou in de grond wat onstabieler is geworden. Waardoor de DLM op ‘safe’ speelt om een ‘klapperende’ lijn te voorkomen (dwz. dat je aldoor volledige onderbrekingen hebt)

 

 


Hij loopt toch nog langzaam iets op zonder iets te doen, het is nu bijna 24 mb, voorlopig prima. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Gr Richard


Dan is de DLM ‘voorzichtig’ bezig hogere profielen te testen. Als het op deze snelheid stabiel is, kan het zijn dat hij nog hoger gaat proberen.Â