Skip to main content

Goedemorgen KPN,

 

Ons huis zit op glasvezel en we betalen voor 200 mb/s. Mijn vriendin werkt vaker thuis en volgt in de avonduren colleges (beide voorheen via wifi). Zij klaagt al enige tijd over het netwerk, dus ik heb meerdere malen een wifi scan uitgevoegd. Helaas brengt dit geen merkbare verbetering, dus we gebruiken een lange UTP kabel. Alleen de modem heeft slechts drie UTP aansluitingen, dus moeten we andere apparaten weer verwijderen van de UTP aansluiting. UTP werkt verder prima.

Gisteren had ik ook een vergadering (via Wifi) en ben ik er 3x uitgegooid. Ik ben toen overgeschakeld naar mijn 4G netwerk. Kunnen jullie eens kijken waar het fout gaat, want nu heb ik er ook last van :wink: .  

 

Bedankt voor de response.

Met vriendelijke groet,

 

Thom Rijnberg

Goedemorgen,  balen dat Wi-Fi het niet goed wil doen. Wat er zoals aangesloten op het modem? Gebruik je wifi versterkers? Heb je dit soort dingen in huis?

 


Goedemorgen Joep,

Ik heb bovenstaande apparaten niet, maar we hebben wel voldoende streepjes via WiFi. Alleen op het balkon niet, maar daar heb ik een extra router neergezet. 

Ik heb via één utp de Netgear gs105e aangesloten. Daarvan gaan er utp kabels naar de PS4, versterker (internetradio), extra router (voor balkon) en de tv box van KPN.

Utp 2 gaat naar het Philips hue systeem. Deze trekken we er altijd uit als mijn vriendin college heeft.

Utp 3 gaat naar het Busch-jaeger smarthome systeem.

Draadloos zit er het volgende op: oven, tablet, 2 telefoons, vaste pc (staat tegenwoordig altijd uit) en de slimme meter voor gas/elektriciteit.

Groeten Thom

 


Dat heb je netjes gedaan. De router op het balkon bedoel je daar een echt een router mee of een zogenaamde Wi-Fi versterker?


Het is een router (Sitecom AC2600). Alleen omdat de ramen HR++ zijn en de kozijnen van aluminium komt de WiFi van KPN er niet doorheen (afstand +/- 10m). Vandaar dat ik een extra router heb geplaatst die ik nog had van mijn vorige woning.

PS: signaal van KPN komt er wel doorheen met de balkondeur open. 


En wat gebeurt er als je die router weghaalt? Even om te testen:wink:


Dan heb ik geen wifi op het balkon, maar dat met dit weer natuurlijk niet direct een probleem. Ze moet donderdag en vrijdag weer thuiswerken, dus ik laat daarna weten of het werkt. Ik zal hem al vandaag uitschakelen


Ik ben niet zo op de hoogte van routers achter een experiabox maar simpel is het niet geloof ik. We horen het graag tzt. 


Ik snap niet direct wat je hiermee bedoeld, want het was gewoon aansluiten op de utp. Alleen we werken niet op de Sitecom router. Die is enkel bedoeld voor de tablet als we op het balkon tv kijken :slight_smile: . Werken doen we op de KPN router.


Maar dan doet ie niks met Wi-Fi.  Daar zal je toch een aparte ssid voor hebben moeten maken op de sitecom. 


@Thom_R Die extra router, hangt die binnen op dezelfde etage als de KPN router, ik neem aan dat je de V10a hebt omdat je over 3 UTP aansluitingen praat.

Gooi dan de WiFi op de KPN box uit en zet de WiFi op de AC2600 aan en geef hem de goede naam en wachtwoord (zelfde als de V10a nu heeft) en probeer dat eens, de V10a is namelijk een stuk minder als die ac2600, die zou als de oppervlakte niet te groot is makkelijk alles moeten redden als die een beetje strategisch staat opgesteld.


Oke, dat kan ik zeker proberen. Ik heb inderdaad de V10a (en ik dacht dat mijn oudere router slechter was). Hij hangt op dezelfde etage. Ik hou jullie op de hoogte


Klinkt raar maar de V10a is een drama ding, en ze hebben al aardig wat verbeterd maar stabiel is die niet echt zoals je zelf ervaard op dit moment, vaste gaat nu wel goed was in het begin ook niet best, heb hem ook een hele week gebruikt en toen van de muur afgetrokken en een V10 terug gehangen, de beste die nu in gebruikt is.


Hoi KPN,

De verbinding met mijn eigen router was goed. We hadden geen weg vallende verbindingen. Alleen ik ga niet de router verplaatsen van mijn eigen router, want dan heb ik geen verbinding meer op mijn balkon:grimacing: Ik heb daarom extra utp kabels getrokken en weggewerkt. Dit werkt prima.

Groeten Thom